Bij de vorige zwangerschap voelde ik de hik van de baby steeds helemaal onderin de buik. Onze zoon lag in stuit en dacht dat dus stuit = onderin hik voelen. Nu lag in de huidige zwangerschap de baby in stuit tot afgelopen maandag, en toen bleek hij ineens gedraaid te zijn (gezien op de echo). Toch voel ik de hik nog steeds onderin.... Waar voelen jullie de hik en hoe ligt jullie kindje (voor zover je dat weet)?
Ik voel de hik ook onderin. Kindje ligt met hoofdje onderin, maar paar weken geleden lag ze nog in stuit, toen voelde ik de hik ook onderin volgens mij (?)
We lopen precies gelijk!! Mn banner klopt niet Hier is uk al wel helemaal ingedaald en voel het veeeel lager als in stuit.
Oke, dank jullie wel meiden! Stelt me een beetje gerust. Toen ik gister van de echo terugkwam was ik helemaal blij dat babylief gedraaid was, voel ik een uur later de hik helemaal onderin dus dacht 'oh jee.....' Blijkbaar hoef ik me wat dat betreft geen zorgen te maken!
Mijn kindje ligt met zijn hoofdje beneden, en daar voel ik het dan ook als hij de hik heeft, heel laag in mijn buik.
ik voelde het gister voor het eerst...ook links onder in mijn buik..volgens mij ligt ze dus ook daar met haar hoofdje...
Ik voel de hik ook onderin, terwijl bij de laatste controles het hoofdje onder lag. Het voelt ongeveer net als bewegingen, maar dan kort en ritmisch hihi. Hij houdt het hikken wel lang achter elkaar vol, moet een hele inspanning zijn met zo'n klein lijfje.
Rechtsonderin mn buik/lies. Kindje ligt al volledig ingedaald en helemaal vast met dr koppie naar beneden.
Toen ze in stuit lag helemaal onderin, nu ligt ze goed, maar nog steeds helemaal onderin. Net als bij jou dus TS Wel gek he! Af en toe voel ik het ook rond m'n navel ergens, maar meestal toch veel lager.
Wat ik ook zo gek vind...ik had op internet gelezen dat als je kindje met het hoofdje omlaag ligt dan moet je ook onder je navel, rechts of links het hartje kunnen horen omdat dat daar dan ook natuurlijk de schoudertjes/bovenruggetje ligt...wat me heel logisch lijkt...en omdat ik het hartje ook linksonder voel net als de hik denk ik dat ze met r hoofdje omlaag ligt.. Nu was ik vorige keer bij de vk en ze voelde hoe de baby lag...toen zei ze oh hier zit duidelijk het hoofdje...rechts boven onder mijn ribben...maar toen ze met r doptone naar het hartje ging luisteren..zette ze dat ding helemaal links onderin me buik..daar hoorde je het hartje kloppen....dan kon ze toch nooit met r hoofdje rechts bovenin liggen? volgens mij gissen ze ook maar af en toe wat?