Waar voelen jullie de hik van de baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SuLa, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Bij de vorige zwangerschap voelde ik de hik van de baby steeds helemaal onderin de buik. Onze zoon lag in stuit en dacht dat dus stuit = onderin hik voelen.

Nu lag in de huidige zwangerschap de baby in stuit tot afgelopen maandag, en toen bleek hij ineens gedraaid te zijn (gezien op de echo). Toch voel ik de hik nog steeds onderin....

Waar voelen jullie de hik en hoe ligt jullie kindje (voor zover je dat weet)?

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Onderin of rond m'n navel en ons meisje ligt gewoon netjes met haar hoofdje naar beneden!

3. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ook, waar het hoofdje is, onderin

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Kindje ligt met zijn koppie naar beneden, de hik voel ik dan ook onderin mijn buik.

5. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik voel het onderin aan de linkerkant en hij ligt niet in stuit

6. s1986

s1986 Niet meer actief

Toen uk in stuit lag voelde ik het hoger en veeeeeel vaker. Het is nu erg laag als ik het voel

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik voel de hik ook onderin. Kindje ligt met hoofdje onderin, maar paar weken geleden lag ze nog in stuit, toen voelde ik de hik ook onderin volgens mij (?)

8. s1986

s1986 Niet meer actief

We lopen precies gelijk!! Mn banner klopt niet;)
    Hier is uk al wel helemaal ingedaald en voel het veeeel lager als in stuit.

9. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Oke, dank jullie wel meiden!
    Stelt me een beetje gerust. Toen ik gister van de echo terugkwam was ik helemaal blij dat babylief gedraaid was, voel ik een uur later de hik helemaal onderin dus dacht 'oh jee.....'
    Blijkbaar hoef ik me wat dat betreft geen zorgen te maken!

10. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kindje ligt met zijn hoofdje beneden, en daar voel ik het dan ook als hij de hik heeft, heel laag in mijn buik.

11. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik voelde het gister voor het eerst...ook links onder in mijn buik..volgens mij ligt ze dus ook daar met haar hoofdje...

12. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ik voel de hik ook onderin, terwijl bij de laatste controles het hoofdje onder lag. Het voelt ongeveer net als bewegingen, maar dan kort en ritmisch hihi. Hij houdt het hikken wel lang achter elkaar vol, moet een hele inspanning zijn met zo'n klein lijfje.

13. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rechtsonderin mn buik/lies. Kindje ligt al volledig ingedaald en helemaal vast met dr koppie naar beneden.

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Toen ze in stuit lag helemaal onderin, nu ligt ze goed, maar nog steeds helemaal onderin. Net als bij jou dus TS ;) Wel gek he!

Af en toe voel ik het ook rond m'n navel ergens, maar meestal toch veel lager.

15. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hier hikt de kleine meestal (rechts)onderin de buik.

16. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier ook onderin, meestal links

17. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Wat ik ook zo gek vind...ik had op internet gelezen dat als je kindje met het hoofdje omlaag ligt dan moet je ook onder je navel, rechts of links het hartje kunnen horen omdat dat daar dan ook natuurlijk de schoudertjes/bovenruggetje ligt...wat me heel logisch lijkt...en omdat ik het hartje ook linksonder voel net als de hik denk ik dat ze met r hoofdje omlaag ligt..
    Nu was ik vorige keer bij de vk en ze voelde hoe de baby lag...toen zei ze oh hier zit duidelijk het hoofdje...rechts boven onder mijn ribben...maar toen ze met r doptone naar het hartje ging luisteren..zette ze dat ding helemaal links onderin me buik..daar hoorde je het hartje kloppen....dan kon ze toch nooit met r hoofdje rechts bovenin liggen? volgens mij gissen ze ook maar af en toe wat?

Deel Deze Pagina