Beetje onzeker na eerst echo!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lies2014, 17 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies2014

Lies2014 Lid

15 apr 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar zou nu graag mijn eigen onzekerheid even met jullie willen delen.

Afgelopen donderdag zagen wij op de echo (uitwendig) een kloppend hartje. Volgens de echoscopiste was ik op dat moment 8.2 of 8.3 weken zwanger.
    Over drie weken moet ik terug komen voor de daadwerkelijke termijnbepaling.

Zelf dacht ik alleen afgelopen donderdag 8.6 weken zwanger te zijn.

Op donderdagavond 27 maart hebben mijn man en ik geklust... Daarna een aantal dagen niet vanwege mijn nachtdiensten.
    Het moet dus 'gebeurd' zijn na het vrijen op de 27ste.

Ik weet natuurlijk niet precies wanneer mijn ei was maar op dinsdag 15 april testte ik positief (geen knalstreep maar zeker ook geen tuurstreep).

Denken jullie dat het wel kan kloppen qua termijn?
    Ik ben zo'n onzekere muts... Sorry!

Maar zit mezelf helemaal gek te maken met het idee dat het kindje achterbleef in groei en dat het hartje nu misschien wel is gestopt met kloppen..

Hopelijk kunnen jullie me een klein beetje geruststellen!

2. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    O, ik snap je heel goed hoor! Maar een paar dagen verschil is echt geen probleem. Misschien word je over 3 weken weer een paar dagen vooruit gezet (ze doen niet voor niks pas een termijnecho bij 10 weken want daarvoor is het kindje zo klein dat een millimeter verschil alweer een paar dagen kan uitmaken). Daarnaast kun je ook gewoon een wat latere innesteling hebben gehad.
    Bij mijn zoontje dacht ik 10,1 weken zwanger te zijn maar de echo zei 8,6. Bij een nieuwe echo na 1,5 week was ik ineens weer 4 dagen verder. Kortom, volgens mij niks om je druk om te maken. Geniet maar lekker van dit wonder!! :)

3. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Geen zorgen hoor meis, in zo'n prille fase is het bijna onmogelijk om met de echo de termijn precies vast te stellen. Het vruchtje is nog zo klein! één tikje in de meting kan al een paar dagen verschil uitmaken. Daarom heb je je termijn echo ook pas rond de 12 weken. De termijn die ze nu geschat hebben lijkt mij prima met jouw schatting overeenkomen!

Gefeliciteerd!!

4. Lies2014

Lies2014 Lid

15 apr 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks meiden voor jullie snelle en lieve reacties.
    Word soms gek van mezelf... ;) Echte doemdenker... ;)

Jullie woorden stellen me gelukkig weer wat gerust!!

5. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ach, ik heb vorige keer ook heeeeel veel gegoogled hoe dat nou kon haha. Maar inmiddels na heel veel meelezen hier en een goede zwangerschap vorige keer, weet ik echt zeker dat dit niks is om je zorgen om te maken! Fijne zwangerschap gewenst!

6. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Niet druk om maken, het is echt mm werk. 1mm kan al een dag schelen. Met de termijn echo word het echt vast gesteld en toen ben ik 4 dagen teruggezet. Probeer dit aan de kant te zetten :)

7. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Sluit me idd bij de voorgaande reacties aan. Heb met 7.2 weken een echo gehad en toen dacht ze dat ik 7 wk zwanger was. Bij de termijnecho 2.5 wk later werd ik toen idd weer 2 dagen vooruit gezet. Het gaat idd om mm werk, waardoor het nog wel eens kan verschillen. Voor nu is het het belangrijkst dat je een kloppend hartje hebt gezien, de exacte termijn krijg je met de termijnecho.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Geen zorgen! Ik had het ''andersom'' ik dacht korter zwanger te zijn maar werd een week vooruit gezet. In mijn ogen ook niet kloppend omdat ik dan mijn eisprong een 7 dagen na mijn menstruatie moest hebben gehad! Terwijl ik praktisch zeker dacht te weten dat die een week later was...Die paar dagen bij jou zijn heel normaal hoor en het kan zijn dat het bij de termijnecho weer wordt aangepast!

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier werd ik zelfs vooruit gezet terwijl dat eigenlijk bijna niet kan..soms heb je een snelle of een trage innesteling.
    Geen zorgen,je zit erg dicht bij je eigen termijn..netjes!

10. Lies2014

Lies2014 Lid

15 apr 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve reacties!
    Ik ga proberen het iets meer los te laten en te genieten! ;)

Deel Deze Pagina