vriendin die me bang maakt help!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 17 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik ben 5 weken zwanger en ik voel me ook best zwanger..
    Nu heb ik best geluk gehad en meteen de eerste ronde raak.
    Ik lees veel op internet over zwangerschappen maar ook over miskramen.
    Ik ben van mezelf onzeker en de angst op een miskraam is aanwezig.. Maar volgens mij bij elk zwangere vrouw.
    Nu heb ik een vriendin die ook zwanger is, zei is al aan het einde maar heb niet echt de indruk dat ze het zo leuk vind voor me.
    Ze heeft zelf een missed abortion gehad 5 jaar terug.
    Ze maakt me bang.. Of ze dat express doet weet ik niet maar vind het niet prettig.
    Ze zegt bijvoorbeeld dat omdat ik lees over miskramen ik onbewust er mee bezig ben en dat het misschien wel fout zit..
    Dat het precentage miskramen al flink zijn toegenomen.
    En zo zijn r nog wel wat dingetjes.
    Ik word er hardstikke onzeker van

2. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Ach, niet naar luisteren joh!
    Natuurlijk zit er een kans in dat het mis gaat, maar bij de meeste vrouwen gaat het gewoon goed!!
    Wel vervelend voor je dat je vriendin het niet leuk voor je lijkt te vinden :(

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wat ontzettend dom van jouw vriendin om je hier nu bang mee te maken. Wat heb je daar nou aan :(. Het slaat natuurlijk ook helemaal nergens op dat omdat je info opzoekt over miskramen, je een verhoogde kans zou hebben op een miskraam! Ik ben ook heel onzeker en zoek ook altijd naar dat soort info. Ik vind het alleen maar logisch.

Niets aan trekken van die rare vriendin, maar gewoon voorzichtig proberen te genieten. En bedenk maar dat de kans op een miskraam met elke dag een beetje afneemt :).

4. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tsss wat gemeen van haar zeg. Dat is precies wat je nu niet kan gebruiken!! Misschien is het voor je eigen gemoedsrust handig om even wat afstand van haar te nemen, in ieder geval tot je onzekerheid wat minder is...

Volgens mij is dat ook onzin hoor. Ik was (en ben nog steeds wel wat) onzeker, die eerste weken was het echt verschrikkelijk, zo bang dat het mis zou gaan. En toch ben ik nu alweer 14 en een halve week. Weet van heel veel meiden dat ze zo onzeker en bang zijn. Soms gaat het mis, maar veruit in de meeste gevallen gaat het gewoon goed!

O ja, en trouwens, gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Volgens mij beweert haar vriendin dat ze wel een miskraam zal krijgen, en omdat ze dat zelf aanvoelt, is ze daarom zoveel erover aan het opzoeken. Of zoiets :(

TS: Laten gaan! Je hebt weinig aan het commentaar van je vriendin. Misschien wat minder contact totdat je wat verder bent in je zwangerschap. En gefeliciteerd met je aankomende kindje!

6. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap niet dat sommige mensen zo negatief kunnen doen. Een prille zwangerschap is zo'n onzekere periode en het laatste dat je nodig hebt zijn "vrienden" die het nog erger maken.
    Ik kreeg in het begin ook wel opmerkingen als: "maar je bent pas zwanger, er kan nog zoveel misgaan".
    Probeer er niet naar te luisteren en zeg desnoods dat haar uitspraken je onzeker maken.
    Ik hoop dat je ondanks je onzekerheid ook de tijd vindt om te genieten van dit prille geluk. Denk aan wat goed kan gaan en niet aan wat er fout zou kunnen gaan.

7. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Lekker laten praten! Het is natuurlijk onzin dat als je wat opzoekt over miskramen dat je er dan een krijgt. Ik zocht me rot bij de eerste zwangerschap en inderdaad...ik kreeg een miskraam maar ook nu zocht ik op hoeveel procent er per week was...en nu zit het goed. Iedereen is wel gespannen en bang voor miskraam maar als het gebeurd dan gebeurd het. Je hebt er geen invloed op! Laat haar praten en zeg anders gewoon dat je er niet van gedient bent om bang gemaakt te worden!

Natuurlijk van harte gefeliciteerd!!

8. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Ten eerste: gefeliciteerd!

Heb je die 'vriendin' al gemeld dat je het niet leuk vindt dat ze zulke dingen zegt?
    Ook al zal ze de woorden niet terugnemen, ze kan er op zijn minst rekening mee houden lijkt me.

De spanning die je beschrijft is overigens wel herkenbaar hoor.
    Hier heb ik ook nog steeds last van.
    Vlak voor een echo of het bezoek aan de vk stel ik me in op twwe dingen: óf ukje 'doet het niet meer' óf alles is goed.

Over ruim een week de 20 weken echo en omdat ik ukje nog niet voel of gevoeld heb maak ik me ook wel wat druk.
    Maar niet te veel want dat is ook weer niet goed.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nou, google was de eerste 12 weken mijn beste vriend (NOT) ik zocht de hele tijd op percentages miskramen etc. Maar toch ben ik nog steeds hartstikke zwanger. Mis gaan kan het altijd maar het grootste gedeelte gaat gewoon goed.

Overigens denk ik dat je vriendin gewoon haar zwangerschap wil delen. Ik krijg soms ook verhalen te horen dat ik denk dat wil ik toch niet weten? Ik denk dat ze dat niet perse bedoeld maar je moet je er in elk geval niks van aantrekken. Komt vast goed!

10. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Ik heb me daar zolang gek om gemaakt,
    en nu kan ik elk moment gaan bevallen - geniet er vooral van
    want je bent voor dat je het weet zo weer wat weken verder

en zoiezo wil je ook niet terug kijken naar je zwangerschap dat je alleen maar bang bent denk ik toch?
    Ik snap je heel goed hoor want ik maakte mezelf zo gek!
    Maar ook ik herhaal ; het heeft zo geen zin...

11. Precies dit! Ik las toen ook vaak dat als vrouwen het gevoel hebben dat het mis is, dat dat dan ook zo is. Dat ze dat op de één of andere manier gewoon wéten. Nou, ik denk dat ik er wel 10 keer echt van overtuigd ben geweest dat het over en uit was, maar onze uk zit gelukkig nog steeds veilig in m'n buik.

De ene vrouw is nu eenmaal meer onzeker dan de ander.. Stress is natuurlijk niet goed voor je lichaam en de baby, maar als je je daar constant druk om maakt, wordt het alleen maar erger. Je hebt veel meer aan geruststelling (en in mijn ogen mag je dat ook verwachten van een echte vriendin..) dan aan constant horen dat het misschien inderdáád wel mis is en dat je daar ook nog eens zelf invloed op zou hebben.. Als googlen écht invloed zou hebben op je lichaam, zou de wereldbevolking snel uitdunnen, denk ik ;)

Het komt vast goed!

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik denk dat bijna iedere zwangere vrouw heel erg opgelucht is als de eerste 12 weken voorbij zijn. Dus het is heel normaal dat je bang bent dat het misgaat, wil ik maar zeggen. En die 'vriendin': gauw ontvrienden, daar heb je niks aan.

13. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Iedere mijlpaal is weer spannend..
    Voor nu, het eerste keer een hartje zien, dan, de 12weken voorbij.. Dan, is het wel inorde met 20 weke?
    Dan, de geboorte... Komt dat wel goed?

Ik bedoel dus te zeggen ieder trimester heeft zorgen.. Ook het eerste.. En, iedereeeeen herkend het hier, daar twijfel ik niet aan..

Meid, kopop! Geniet ervan!

14. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

Wat een fijne vriendin is dat zeg! :(
    Niets van aantrekken. Dat is het enige wat ik je kan adviseren.

15. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Nou zeg,wat een leuke vriendin!!
    Inplaats dat ze zulke nare dingen tegen je zegt kan ze ook zeggen "nee joh,alles komt goed..geniet ervan!"

Ik noem dit geen vriendin en krijg inderdaad ook de indruk dat ze het niet zo leuk vind dat jij nu zwanger bent!

16. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Dankje meiden voor de lieve reacties. Ik ga er gewoon niet meer op in! 😘

17. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Lekkere vriendin...

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wat n vreselujke onzin kraamt je vriendin uit!!

Heb zelf 5 missed abortions gehad en weet hoe spannend de eerste maanden zijn....

vergeet de onzin van je vriendin en ga genieten!

19. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    wat een stomme vriendin. sorry, maar dat doe je niet. laten varen meid, het is heel normaal bang te zijn voor een miskraam.

20. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Vaak zie je dat mensen die zelf zwanger zijn en bijna uitgerekend, een andere die pas zwanger is, onnodig bang gaat zitten maken.
    Lijkt zowaar een gewoonte te worden. Is hier precies hetzelfde.
    Hele verhalen heb ik aan moeten horen van een vriendin, toen zij pas zwanger was, over haar angst dat het fout ging. Nooit heb ik haar angst bevestigd, en beurde haar altijd op.
    Nu loopt zij bijna op het laatst van haar zwangerschap, en ik ben nu 15 weken, maar als ik eens bang ben, of angst heb, dan krijg ik amper een woord van haar terug, in de zin van : opbeuren en de angst proberen weg te praten.
    Terwijl dat ik dat wel bij haar deed.
    Laat je niet gek maken , meid. En als het zo blijft, lekker haar laten varen en genieten van je zwangerschap.

Deel Deze Pagina