Beetje onzeker, tweede baby anders en weer zo nieuw...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DeeLighT, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Lide, bedankt voor je bericht. Zal me nog eens proberen aan te melden op dat forum. Wilde er een tijd terug al op en je moest je dan via email aanmelden en dan zou je mail krijgen van een moderator en dan kon je erop maar ik heb nooit meer mail terug gehad....?

Het lijkt me wel makkelijk je handen vrij te hebben.

Vanavond lekker badje gedaan, hoofdje gemasseerd en na afloop lekker gemasseerd met olie. Ze ontspande heerlijk en slaapt nu op mijn schoot. :)

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    oohh heerlijk! Mart valt nu nooit meer bij me in slaap, dat mis ik soms wel!

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Violetriot, ja dat had ik bij m'n oudste dochter ook. Als ze dan een keer ziek was kon ik "genieten" van het knuffelen en bij me in slaap vallen.
    Gebeurt niet zo vaak he.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter deelight!

Mijn jongste zoontje was in het begin ook heel aanhankelijk. Wilde ook de halve dag op mijn pink zuigen, terwijl hij de speen heel lang heeft geweigerd. Slapen deed hij af en toe wel in zijn bedje, maar altijd heel kort.

In ieder geval is dat nu helemaal over. ;) Hij bleek wat medische klachten te hebben (waarmee ik niet wil suggereren dat jouw dochtertje dat ook zal hebben :) daar heb ik namelijk geen idee van) en met het ouder worden, is hij ook rustiger geworden. En nu gaat ie altijd heel rustig slapen, in zijn eigen bedje. Hij slaapt wel nog korte slaapjes overdags, dus dat zijn er gerust 4 of 5 overdags.

Mijn idee dus: het komt vanzelf wel goed! Blijf het wel proberen door haar iedere dag wel overdags in haar eigen bedje te leggen. Maar als het niet lukt, dan lukt het niet.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vind trouwens thuis veelvuldig dragen helemaal niet prettig. Ik draag mijn zoontje wel, maar met name als we op stap zijn. We hebben hem wel af en toe thuis in de draagdoek gehad, vooral als het niet anders kon (bijv. alleen thuis met 2 kinderen, of tijdens het eten). Ik voel me toch erg beperkt namelijk met zo'n doek. Dus als we beide thuis waren, zat bijv. de 1 met de jongste op de bank, en de ander deed de rest.

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Yukl, dankjewel!
    Hier ligt ze nu ook dan bij de een, dan bij de ander op schoot.

Het is trouwens wel helemaal omgeslagen, sinds gisteravond krijgt ze 100cc voeding per keer en ze is nu helemaal relaxed.
    Maken ons haast zorgen of t wel goed gaat. Mevrouwtje was vanmorgen wakker en vanmiddag even maar de rest van de dag heb ik haar niet gehoord. We hebben ook geslapen van 01.00-07.00 en van 7.30-10.15 (toevallig sliep de oudste ook erg lang).

Dus in mijn onzekerheid heb ik alweer gepiept voor het nodig was :).

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Deelight, klinkt in mijn ogen alsof jullie het helemaal goed doen met jullie kleine beep :)! Wat een lieve papa en mama zijn jullie! Geniet ook idd maar lekker van het kleine hoopje, je weet hoe snel het voorbij is ;)

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Madeliefke, wat een lief berichtje! :)
    Dankjewel. :)

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Helemaal mee eens en ook van mij: gefeliciteerd!

10. misa

misa Niet meer actief

#30 misa, 21 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2011
    Denk anders eens aan aan buikslapen. Hier vanaf 1,5 week ook gedaan, omdat hij anders echt niet goed sliep. Kun je desnoods eerst in de box doen, als je het eng vind.
    (is nu ook een topic over).

En de beco: die kan je met de baby insert toch al wel gebruiken? Ik zou ook geen andere erbij halen, ivm dat het zoveel geld kost. Dan zou ik eerder een mei tai kopen ofzo (wel knopen, maar niet als een doek, zag ik op internet.

Edit: zie volgende reactie: mei tai is dus niet voor pasgeborenen.

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    mei tai is echt pas vanaf 3 maanden, dan moeten ze al vrij stevig hun nek recht kunnen houden!

Fijn dat het zo goed gaat Deelight! Lekker genieten van de kleine!!
    En het is echt niet gek dat je soms onzeker bent, ik vraag me ook erg af hoe het zal gaan als er een tweede bij mag komen.

12. misa

misa Niet meer actief

Ooh goed dat je dat zegt! Dat wist ik niet, het leek mij namelijk ook wel wat voor de volgende (naast de beco). Maar dat gaat dus niet bij een pasgeborene. :)

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    oops lees nu zelfs vanaf 6 maanden pas!
    Ik heb een draagdoek gebruikt (tricot) en gebruik de beco nu ook veel. Heb namelijk nog geen geweven doek (zo duur..)

14. misa

misa Niet meer actief

Maar ik heb zo'n baby insert bij de beco, daar mogen ze toch vanaf de geboorte in?

Ik heb die beco pas sinds simon een maand of 3/4 was.

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    jois en violetriot bedankt voor jullie reacties.

in de beschrijving van de beco staat dat het met de baby insert vanaf de geboorte kan maar ik heb het simpelweg nog niet geprobeerd omdat ik overal lees dat het niet zo lekker is voor het nekje.
    En zelf heb ik ook het gevoel dat ik liever nog even wacht met haar in de drager te doen zolang het nog zonder lukt (al kan ik niet wachten tot ik lekker kan wandelen met de oudste in de wagen en de jongste bij me!), het is gewoon het idee van het prille, kwetsbare denk ik.

16. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ja ze mogen vanaf de geboorte in de beco, maar het lijkt me ook niet zo fijn. Ik had de beco met 8 weken ofzo en toen met babyinsert gebruikt, dit ging prima.
    Wel toen Mart 6.5 kilo was al de babyinsert er uitgehaald, paste echt niet meer. is eigenlijk vanaf 7 kilo maar Mart is ook lang.
    Nu gebruik ik de beco vooral als we ergens heen gaan op visite ofzo of als ik naar de stad ga met hem.

17. misa

misa Niet meer actief

Dat is wel jammer dat dat niet zo gaat in die beco. Maar proberen kun je natuurlijk altijd.

Kan me indenken dat je graag gaat wandelen!
    Misschien kun je een blokje om gaan en de oudste laten lopen en de jongste in de wagen. :)

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja gister is mijn man met de oudste boodschappen wezen doen en heb ik lekker met de jongste rondgewandeld. Heerlijk.
    Ach, we vinden wel een oplossing en de babytijd is ook zo snel voorbij he...

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb een bykay draagdoek en dat ging vanaf het begin geweldig! Het frutje ligt dan in foetus houding tegen je borst aan en zelfs het hoofdje is ondersteund.
    Misschien is dat wat voor je? Ik heb trouwens niet alle reacties goed doorgelezen dus misschien sla ik de plank helemaal mis nu..

20. misa

misa Niet meer actief

Heerlijk dat je even gewandeld hebt! Misschien kun je met zijn 4-en wel weg. Met de wandelwagen en een buggy. :)

Deel Deze Pagina