Hartslag kleine uk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amigo1985, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Hallo meiden,

Kan zo snel geen topic hierover vinden..

Hoe snel gaat het hartje van de kleine in deze fase van de zwangerschap? Hoevaak klopt het per minuut?

Wie heeft het antwoord?? Thanks alvast :)

2. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    rond de 160x per minuut

3. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Als het begint met kloppen komt het ong. op 120 en daarna gaat het idd al snel naar de 160

4. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    tussen de 140 en 160 slagen volgens mij

5. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Heb toen straks met de angelsound geluisterd en ik kom uit op 95 hartslagen per minuut??

6. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    kan me vorostellen dat je onzeker ben maar....
    ten eerste is een angelsound gebruik onder de 12 wkn niet aan te raden en vervolgens is het denk ik via zo'n ding lastig te tellen hoeveel slagen jij kan horen nu met de 9 wkn..... veel ruis e.d. en wie weet heb je je eigen hartslag wel te pakken gehad....
    vk raden het gebruik van die dingen altijd af en zeker zo vroeg in de zwangerschap....

7. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Heb je dan niet je eigen hartslag te pakken? Of niet goed geteld...

8. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Zal straks nog een keertje proberen.. Ben er niet echt onzeker door, was meer geintresseerd hoevaak het hartje normaal slaat.. Ik heb dit aangeschaft met de achterliggende gedachte hier niet teveel waarde aan te hechten.. Weet dat het nog wat vroeg is, maar las dat sommige bij 8 weken al het hartje hadden gevonden, vandaar!

Bedankt voor de reacties!

9. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    owh ok! als je idd maar in je achterhoofd houd dat het gebruik eigenlijk te vroeg is en het schadelijk kan zijn voor je kindje....
    x

10. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    met 95 slagen gok ik dat je je eigen hartslag hebt gehoord

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    het gevaar met zo'n angelsound is dat je er juist onzeker door kan worden...Ik schaf expres geen angelsound aan om die reden (ik ken mezelf!!)

Gisteren was ik bij mijn gyn (ongeveer 13 weken) en zij zei (net als haar man de vorige keer) dat het hartje van 110 slagen pm tot 170 kan kloppen en dat gaat rond de 13 weken naar rond de 160 en kan ook dus wat lager...

het varieert dus heel erg en maak je niet te druk want idd bestaat de kans dat je je eigen hartslag hebt gehoord!!

Zij zei mij ook dat je op het internet de grootste onzin kan lezen, bv wat betreft de 'lengte' van de foetus...ik dacht nl dat ons kindje te klein zou zijn met 6.17cm omdat ik hier en op andere sites heel andere lengtes had gelezen (en zoooo ver uit elkaar liggend!!), dat ik mezelf zo onzeker maakte...maar ze zei dat de lengte volledig normaal was voor deze periode en dat ik het internet dus niet te veel moet geloven...ik denk dat dat voor ons allemaal geldt: probeer te vertrouwen en laat je niet gek maken. Als je je onzeker voelt, bel de vk op of je gyn! en verder geniet van je kindje en laat het ook zelf z'n koers bepalen en lekker groeien op zijn/haar manier...zo probeer ik altijd te denken (Moeilijk!!!)

12. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Bij een hartslag van een vroege zwangerschapperiode is het net dat je een paard hoort galopperen... en dan wel 120 tot 160 x in een minuut...

13. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    wij hoorden onze dochter voor eht eerst met 9 weken en klonk stuk sneller als mijn hartslag hoor, anders was ik me ernstig zorgren gaan maken als dat mijn hart was.
    ik ga strask proberen of ik nu wat kan horen. zou dat normaal nooit zo vroeg doen maar maak me zorgen vanwege bloedverlies. ik realiseer me dat de kans erg klein is dat ik wat hoor dus zal me geen extra zorgen gaan maken als ik niks hoor. maar de geruststelling als ik wel wat hoor zou goud waard zijn want zit me op te vreten hier

14. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    En wat als je het hartslag niet hoort omdat je het bijv.. niet kan vinden? Dan ben je alsnog niet gerustgesteld... Mag hopen dat jullie snel de kleine uk voelt, dan heb je dit soort dingen niet meer....

15. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    dat zeg ik net ook, het is maar een kasnje. nee heb ik, ja kan ik krijgen dus kan er alleen maar bij winnen.

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    het hartje van onze zoon klopte bij 8 weken 183 bpm. nu zit ie steeds rond de 140 bpm

17. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Amigo1985, ik denk idd dat jij je eigen hartslag aan het luisteren bent.. dat had ik namelijk ook in het begin haha.. pas na de eerste keer dat ik bij de verloskundige naar het hartje had geluisterd kwam ik er dus achter dat dat veel anders klonk (en veel sneller).. Ik zat elke keer met die angelsound heel laag en meer bij me lies (waar je dus je eigen hartslag heel goed hoort) te zoeken. Maar inmiddels heb ik dus wel mn beebje zn hartslag gevonden :D.. Hoop dat jij m ook snel vind!

18. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Nee dat is ook wel zo... :) Na 2 x gedaan te hebben was ik het wel weer zat... Kreeg daardoor ook iets met liezen waardoor die gespannen waren.. Kennelijk is het niet goed voor de spieren!

19. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    En waar moet ik dan ongeveer zitten met de angelsound? Zit nu ook redelijk laag, net boven schaambeen, maar hoor idd mijn eigen hartje kloppen..

20. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    En is het ook de bedoeling dat ik een beetje druk geef? Of juist niet?

Deel Deze Pagina