beetje onzeker

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door esther1984, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ben 12 dagen bevallen van een prachtige zoon, afgelopen dinsdag was kraamzorg voor het laatst, goede uitleg gehad over van alles en nog wat, het is mijn eerste.
    maar vandaag heb ik ineens erg veel last van stemmingswisselingen, vanmorgen was ik heel vrolijk, vanmiddag heel moe en down, en vanavond barste ik in huilen uit.
    de kleine doet het eigenlijk zeer goed, s'nachts slaapt ie goed de nachten door, maar overdag dan heeft ie best wel wat huil buien door krampen, gemis van geborgenheid.
    ik probeer hem zo goed mogelijk te troosten wat niet altijd lukt, en wordt daar best onzeker van, vraag me dan af doe ik het allemaal wel goed, ben ik een goede moeder, en weet soms niet zo goed waarom hij huilt, krampen? gemis van warmte? enz. daarnet barste ik in huilen uit, zijn dit nou nog de hormonen? voel me dan ook erg schuldig tegenover mijn kleintje, is dit normaal?? onze kleine ligt nu op zijn bedje en slaapt lekker, heb even flink uit gejankt bij mijn vriend wat wel oplucht, en mijn vriend zegt wel van je bent een goede moeder, en het is normaal dat die kleine huilt, want die mist ook de warmte in mijn baarmoeder, ook ligt onze kleine nog heel graag in de foetus houding, dus wij denken dat onze kleine die geborgenheid soms heel erg mist, daar straks heb hem in het bij zijn van mijn vriend mee onder de douche gehad, lekker tegen me aan, en deed mij erg goed, en de kleine ook want hij lag in de foetus houding tegen me aan en was stil, ook heb ik hem even in bed tegen me aan gehad en dan is ie ook stil, doe ik dit goed?? en wat kan ik nog meer doen om mijn kleine die geborgenheid nog meer te geven?

iemand nog tips, en die stemmingswisselingen en onzekerheid is dat normaal?? en hoe lang blijft dat? nu heb ik uit kunnen huilen bij mijn vriend, maar wat als ik zo'n moment krijg als mijn vriend werken is, wat dan??
    gelukkig van de week nog niet gehad.

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

meid dit is allemaal normaal.
    probeer je niet zo druk te maken.
    en het huilen... ja dat zijn echt nog je hormonen dat duurt ook nog wel even.
    En of je het goed doet?
    als jij denkt dat je ventje er behoefte aan heeft om lekker bij je te liggen. en jij vind dat goed? nou prima toch.
    gewoon lekker bij je laten liggen.
    Mijn dochtertje is ook een heel aanhankelijk kind.
    en vooral in het begin heel erg.
    Ik pakte haar dan ook lekker bij me.
    EN al zei iedereen dat ik dat niet moest doen.. ik wilde dat zij zich veilig voelde.
    kortom: doen waar jij je goed bij voelt.
    dan komt het vanzelf allemaal wel goed.
    de huiltjes e.d moet je nog leren kennen.
    je moet elkaar leren kennen en dan zul je vanzelf merken dat je wat minder onzeker word,
    succes meid!
    ennuh of je een goede moeder bent? het feit dat jij je er zo druk over maakt bewijst mij al genoeg.
    want als je geen goede moeder was zou je daar ook niet zo over nadenken.
    kop op.
    alle begin is moelijk

3. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    dank je, ik heb hem vannacht bij me gehad, en dan ligt ie zo tevreden te slapen, vanmorgen wilde ik hem bij mijn vriend leggen hij begon te huilen, en bij mij was ie weer stil, ik voel me eigen er ook goed bij als ie bij me ligt, iedereen zegt tegen mij ook je moet hem niet te veel bij je nemen, terwijl mijn vriend zegt je moet doen wat jou gevoel zegt, en als die kleine behoefte heeft dicht bij je te zijn moet je dat doen, want de kraam zorg vertelde mij dat je een een baby het eerste half jaar niet kunt verwennen.
    en hormoen huishouding ligt een beetje op zijn kop, en misschien ook omdat ik de misschien iets te veel van mezelf heb verlangt de af gelopen dagen, dus moet echt mijn rust nemen nu.

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Die onzekere dagen hoort erbij, iedereen krijgt er mee te maken als ze net moeder worden.
    En de kraamzorg heeft gelijk! je kan een kleintje niet verwennen.
    Vroeger zeiden ze dat ze de baby moesten laten huilen en oooww wat heeft veel visite dat tegen mij gezegd.
    Maar nee ik laat mijn kindje niet huilen, heb ik nooit gedaan en nu ook niet.
    Lekker bij je houden, ze missen de baarmoeder en willen gewoon lekker bij mama zijn, de geur, hartslag is voor hen zo bekent.

Je moet de huiltjes ook nog leren herkennen, dat duurt niet zo lang en dan weet je precies op de manier hoe je kindje huilt, wat jekindje bedoelt!

5. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je zoontje!

Meid, dit hoort er allemaal bij. Je hormonen kunnen rare dingen met je doen he? Je zo onzeker maken. Wat je schrijft is heel herkenbaar hoor, maar het gaat weer over. Die stemmingswisselignen, die huilbuien, het hoort er bij. Bij mij duurde het een maand en na die maand merkte ik dat het steeds beter ging. Maar dat verschilt wel per persoon. Je moet je kindje ook nog leren kennen en dat kan je goed onzeker maken. Maar ook dat gaat goed komen.

Wat je zelf ook al zegt, neem je rust! Als je zoontje slaapt, ga dan zelf ook even een dutje doen. Je voelt je vaak al snel weer een hele piet, maar je hebt je rust echt wel nodig hoor!

Neem je kleintje lekker bij je als je merkt dat hem dit een geborgen gevoel geeft en het hem rustig maakt. Je kan hem nu nog niet verwennen, gewoon lekker troosten en knuffelen! Dat hebben ze nodig. Misschien vindt hij het in de draagdoek ook wel wat? Doe wat goed voelt voor jou. Vertrouw op jezelf. Je kan het, je bent echt wel een goede moeder!

Misschien helpt het om vriendinnen of familie uit te nodigen als je man er niet is overdag. Ten minste dat heeft mij erg geholpen door de onzekere tijden heen. Had ik tenminste afleiding van mijn huilbuien en onzekerheden.

Veel succes en geniet van je ventje.

6. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    het gaat vandaag weer wat beter, de kleine heeft weinig gehuild, en heb hem vanmiddag mee naar bed gehad, en we hebben samen 3 uurtjes geslapen, ik ben er ook achter, onze kleine jongen is een gulzige drinker, ik heb de fles van difrax met speentje nr. 1 maar dat ging veel te snel want hij had de fles na 5 min. leeg, dus had ik andere speentjes gekocht van difrax speciaal voor snelle drinkers, en toen werd hij van het weekend zo huilerig en iedere keer als ik hem weg deed leggen om te verschonen, kwam er melk omhoog, zelfs nog een paar uur na de fles, vanmiddag schrok ik zo erg, en onze kleine ook want de melk kwam omhoog en verslikte zich, en hij raakte in paniek, nu heb ik vanavond weer het oude speentje gepakt, en er een paar pauzes tussen gedaan, zodat ie een kwartier over zijn fles doet, en nu is ie veel rustiger, en ligt lekker te slapen en te tutten, dus denk dat ie bij het andere speentje het zuur kreeg, en daarom zo onrustig en huilerig was.

zelf voel ik me ook veel beter naar dat middag dutje.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hee meid, allereerst gefeliciteerd met je zoon! Wat je voelt en meemaakt is heel normaal, ook de huilbuien (helaas) horen die er ook wel bij. Je doet het echt hartstikke goed! Wat je schrijft, kan dat je zoontje last heeft gehad van krampjes omdat hij zo snel dronk, nu gaat het beter zie ik. Neem de tijd voor alles, voor het voeden, voor het slapen, zelf slapen, de rest komt straks wel weer. Huishouden enz is nu even ietsje minder belangrijk, je vind er vanzelf een ritme in straks. Geniet ervan want het gaat heel vlug voorbij allemaal!

8. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja heel herkenbaar hoor;) Ik ben nu ook nog onzeker en zeker in het begin is het zoeken naar de beste oplossingen voor je kleine, maar zo te lezen doe je het prima hoor!! Ze zeggen 9 maanden op 9 maanden af, voor jezelf is het ook een behoorlijk heftige ervaring met alle hormonen die er bij komen....
    Wacht maar over een paar weekjes zal je zien dat het al weer een stuk makkelijker gaat allemaal...

Groetjes:D

9. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    het gaat nu al weer een stuk beter met hem, hij heeft vanaf gisteren avond met het oude speentje niet meer gehuild en gespuugd, daarnet heb ik hem lekker in bad gedaan, en hij slaapt weer als een roosje, even wat tijd voor mezelf want das ook wel even lekker, vannacht even weer 3 uurtjes bij me gahad, zo lekker dicht tegen me aan.

hij heeft wel erg veel poep luiers, hoeveel is eigenlijk normaal, hij heeft er vannacht 2 gehad, en vanmorgen weer een, is dat het teken dat ie er goed vanaf komt, of is het beetje teveel??
    dat ie misschien weinig voeding stoffen op neemt?

10. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    nee hoor!helemaal normaal!
    mijn dochtertje heeft na elke fles een poepluier en ieder kind is anders,de ene poept elke keer en de andere 1x in de 3 dagen,geen zorgen maken!

als je heel graag je kindje bij je hebt en je merkt dat hij daar rustig van word,kan je eens misschien informeren over een draagdoek,het is eigenlijk heel makkelijk,want mijn dochter miste de baarmoeder ook en wou de hele dag bij mij zijn en als ze dan huilde ging ze in de draagdoek en sliep ze zeker een uur of 3 in de draagdoek en ik kon mijn huishouden doen want ik had mijn handen vrij!
    nu is ze 5.5 maand en slaapt ze rustig in haar bedje.

11. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    dan denk ik dat ik daar eens voor ga kijken, ik heb al wel een draagzak, op de doos staat vanaf 0 maanden, maar heb toch gelezen dat het toch niet zo goed is, en adviezeren dan een draagdoek, welk merk heb jij? want heb er al eens naar staan kijken, maar je hebt zo veel verschillende, verschillen ook erg kwa prijs, en zijn er misschien bij die ervaring hebben met een hangmat in de box, heb ik ook gezien, en stond bij dat de baby daar ook dat geborgen gevoel krijgen, het enige nadeel vond ik wel dat je dan de bodem van de box helemaal omlaag moet doen.

12. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Esther: fijn om te lezen dat het al weer een beetje beter gaat. Ik heb hiereen draagdoek/zak die ik niet gebruik, dus als je 'm wilt overnemen, dan moet je me maar even een pb sturen.

Deel Deze Pagina