Sinds de keizersnede (vorig jaar september) heb ik regelmatig last van een nogal pijnlijke plek onderin mijn buik (vandaag ook al de hele tijd last van). Het zit onder het litteken van de keizersnede. Een half jaar terug ben ik ermee naar de huisarts geweest en die heeft het bekeken en bevoelt. Volgens hem is het mijn eierstok en komt de pijn doordat mijn eierstokken weer op gang komen. Ik moest maar een asperientje nemen. Meestal heb ik het zo rond mijn ovulatie of als ik bijna ongesteld moet worden. Inmiddels zijn we een half jaar verder en ik heb er nog steeds last van. Het is echt een heel vervelend stekend gevoel. Komt dit nog steeds doordat mijn eierstokken op gang komen, iets hormonaals of hebben jullie nog andere ideeen. En wat kan ik het beste ermee doen: asperine of misschien een warme kruik? Alvast bedankt! Stephanie
Hoi Stephanie, wat de huisarts zegt zou goed kunnen, maar wat je ook vaak ziet bij mensen die een keizersnede hebben gehad is dat er litteken weefsel in ontstaan (wat heel normaal is) maar wat bij jouw net zit te vervelen bij je eierstok. Dat is niet gevaarlijk, maar je kunt er ook niet echt iets tegen doen. Als je die pijn weer hebt is inderdaad de enige oplossing een paracetamolletje oid en de warme kruik of douche. Groetjes Brigitte
Hai Brigitte, Bedankt voor het antwoord! Zo'n idee had ik zelf ook. De hechtingen aan de rechterkant waren veel pijnlijker dan aan de linkerkant. Was echt een opluchting toen de nietjes eruit waren. Zo'n 3 maand na de keizersnede heb ik ook een hele grote en harde bult inwendig onder het litteken gehad en dat was ook aan de rechterkant. Volgens mijn huisarts toen (is inmiddels met pensioen ) waren het de inwendige hechtingen die irriteerden en die moesten eventueel een jaar na de keizersnede operatief verwijderd worden als ik er last van bleef houden. Die bulten heb ik gelukkig naderhand niet meer gehad. Mijn nieuwe huisarts heb ik dat ook verteld, maar die dacht dat het echt niet door het litteken of de inwendige hechtingen kon komen. Groetjes Stephanie