Vreemd verhaal...

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by I1985, Oct 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. I1985

I1985 Actief lid

Oct 13, 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Hoi dames,

ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met mijn verhaal;)

In april van dit jaar is er PCOS bij mij vastgesteld; ik baalde hiervan, maar aangezien ik nog geen kinderwens heb, dacht ik: zorgen voor later.
    Nadat mijn vriend en ik het nieuws hoorden, hebben we regelmatig onveilig gevreeen. Immers, de kans dat ik zwanger zou raken was zo klein door de PCOS.

Nu heb ik sinds een maand toch het idee dat ik zwanger ben.

Het begon rond 21sept. Ik kreeg menstruatie-achtige krampen, mijn borsten werden gevoelig, dit duurde ongeveer 2 weken. Aangezien mijn cyclussen altijd erg lang zijn (49dagen) en ik nog maar op dag 27 zat toen de klachten begonnen, vond ik het vreemd.

Op 5 oktober mocht ik naar de gyn om een inwendige echo te maken; ik had toen al wat zw.testen gedaan, die waren allemaal negatief. Tijdens het onderzoek bij de gyn leek ik ongesteld te zijn geworden. De gyn zei ook: oh zie je wordt gewoon ongesteld! Ik dacht: zie, niks aan de hand, niet zwanger.

De ongesteldheid verliep anders dan normaal: ene dag veel bloed, andere dag niks, dan weer iets enz. Dat ging 6 dagen zo door. Toen de bloeding begon zat ik op dag 35.

Mijn borsten bleven gevoelig en ik werd de week na het bezoek aan de gyn. ook regelmatig misselijk.
    Toch nog maar een testje gedaan (kv 2 voor 5 euro), tot mijn grote verbazing verscheen er een heeeel licht 2e streepje binnen 5 minuten! Dat was op vrijdag. Dinsdag daarop nog een keer getest en een duidelijk roze streepje binnen 5 min! Voor de zekerheid met dezelfde urine nogmaals getest; zelfde streepje!

Ik mijn vriend gebeld; die kwam langs en hij zag het streepje ook. Ik de gyn. gebeld; tot mijn grote verbazing zei ie: je krijgt geen bloedtest en geen onderzoek, bel je huisarts of de verloskundige. Ik heb allebei gedaan; de onzekerheid is killing! De vlos zei dat positief, positief was en dat ik 27-10 langs mag komen voor een echo. Ik zou dan rond de 7weken zwanger zijn. De huisarts wilde geen bloedtest doen, thuistesten waren te vertrouwen, dus hoefde niet volgens hem. Wel moest ik de volgende ochtend nog maar n keer testen, als die weer positief was, mocht ik bellen en zou hij een inwendige echo regelen bij de gyn.
    Je raadt het al: de volgende 3 dagen testte ik negatief met 4 verschillende testen!:(

Nu ga ik morgen wel naar de vlos; wil echt wel een echo om duidelijkheid te krijgen. Dus morgen wordt er naar gekeken, maar vraag me wel af of iemand iets vergelijkbaars heeft meegemaakt???

Groetjes

ps: als ik wel zwanger ben, is het onwijs welkom en ben ik ook ontzettend blij, ondanks dat het nog niet in de planning ligt!;)

2. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Hoi meid, je verhaal sprak me aan, omdat ik ook pcos heb, maar niet zo'n soort situatie heb meegemaakt...
    Kan je dus niet vertellen wat ik heb gedaan o.i.d
    Maar als jij zo duidelijk positief hebt getest, dan liegen die testen er niet om! Je kunt met pcos 1 op de zoveel tijd gerust zelf een goede eisprong krijgen maar dit is zeldzaam dat wel...
    Het zou zomaar kunnen dat het echt heel toevallig na het arts-bezoek, helaas is fout gegaan, de negatieve testen, waren die nog wel heel licht, of zag je echt 3 keer niks?
    Je doet er in ieder geval goed aan om morgen te gaan, leg je verhaal rustig uit, en zeg waarom je wel bent gekomen, doe dan voor de zekerheid morgenvroeg nog een test...
    heb je geen foto gemaakt van de positieve testen?
    Toch veel succes meid, ondanks misschien niet gepland, zou het echt een wondertje zijn!!!!

xxx

3. I1985

I1985 Actief lid

Oct 13, 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Hey

Dank je wel voor je reactie!
    Ja, bij mijn gyn 5 oktober zei ze ook dat ze dacht dat de helft van mijn cycli een eisprong had, was ik heel blij mee!

De testen waren echt negatief! Als het fout is gegaan toen bij de gyn, vind ik het vreemd dat ik pas anderhalve week NA de bloeding een posi test had!

Maar goed, denk niet dat het goed is hoor, doe inderdaad morgenvroeg nog een testje voor de zekerheid.

Hoe is het bij jou ontdekt de PCOS? En heb jij wel een eisprong?

Groetjes

4. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    succes morgen, want de spanning is killing!

5. I1985

I1985 Actief lid

Oct 13, 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Dank je wel, Nanette!

Spanning is inderdaad killing!

Weet ook niet wat me meer zou verbazen; als ik wel iets te zien krijg morgen of niet...;)

Denk ergens dat het niet goed kan zijn gegaan ivm het bloedverlies, maar waar die posi testen dan vandaan komen?? Moeilijk moeilijk!

Jij wel es die killing spanning meegemaakt?

Groetjes

6. Danjay

Danjay Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    1,407
    1
    0
    smurfenland
    succes vandaag meid, hoelaat heb je een afspraak?

7. I1985

I1985 Actief lid

Oct 13, 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Hey Danjay,

heb om 13.40u de afspraak.

Vanochtend weer getest; een heel licht 2e streepje...

Hmmm....:(

Ben erg nerveus, je hoort wel es verhalen van vrouwen die vaag testen en toch zwanger zijn, maar als ik zou bedenken dat ik daarbij hoor, haha, lijkt me erg vreemd!

IK WIL HET WETEN!!!

Groetjes een licht gek wordende I;)

8. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    2,279
    0
    0
    I1985:
    Heel veel succes vandaag. Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt.

Mijn verhaal is iets anders, heb dan ook geen PCOS, maar ik was overtijd, had een nauwelijks zichtbaar streepje na 7 dagen op de test en kreeg daarna enorm veel bloedverlies. Op dag 11 voelde ik me zo vreemd en deed ik nog eens een test en ook clear blue. Heel duidelijk gaven ze zwanger aan. Drie dagen later weer bloeding gehad. Bij de echo was wel een zwnagerschap te zien, maar het was een vroege echo, denk zo'n 5 weken. Dus veel was er niet op te zien. 3 weken later en ondertussen helaas wat andere bloedingen geen zwangerschap meer te zien, terwijl ik me juist toen pas echt zwanger ging voelen.
    Had wel nog een test gedaan en toen gaf ie negatief aan, dus ik was wel voorbereid, maar teleurstellend was het wel.
    Dus na 11 dagen overtijd pas een knaltest en op een week of 8 overtijd negatieve test en geen zwangerschap meer te zien.

Welke testen heb je gebruikt. Misschien verstandig om de positieve testen mee te nemen.

Ik wens je het allerbeste!

9. I1985

I1985 Actief lid

Oct 13, 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Hoi musicalfan,

bedankt voor je reactie! Eindelijk iemand die soort gelijks heeft meegemaakt! (al is t niet helemaal t zelfde, je bent de eerste die in de buurt komt;))

Ik heb allemaal verschillende testjes gedaan, de enige die een 2e lijntje laten zien, zijn die van kv 2 voor 5. Dat is ook het lastige, omdat die gevoelig zijn... Dus OF heb (nog) niet genoeg HCG, OF die zijn vals..?

Ik ben technisch gezien niet overtijd; heb immers 5 okt die bloeding gehad. Toen ik de vlos belde vorige week, zei zij dat ze daar rekenen dat 28 augustus mijn laatste menstruatie was. In dat geval zit ik nu op dag 60. Sinds die bloeding van toen heb ik helemaal geen bloed meer verloren... Ergens geeft me dat (misschien valse) hoop.

Wat een verhaal bij jou zeg!! En dan ook pas na 8weken duidelijkheid! Erg jammer dat het bij jou niet goed is gegaan!!

Acht weken? PFFF! Loop hier nu bijna een maand mee en dat is al veeeeel te lang!!!;)

Is er bij jou later nog een zwangerschap ontstaan die goed ging?

Groetjes I

10. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    succes meid!

11. I1985

I1985 Actief lid

Oct 13, 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Nou, daar ben ik weer!

Helaas nog steeds zonder duidelijkheid:(

Ze heeft zowel uitwendig als inwendig gekeken, op beiden niets te zien. Ze zei dat ik tussen de 5 en 7 weken zou zijn en dat het bij 5wkn logisch was dat ze nog niks kon zien. Soms gaat een vruchtje later pas groeien, zei ze.

De enige duidelijkheid die ze me kon geven, was: er heeft een bevruchting plaatsgevonden; een positieve test betekent bevruchting.

Het kan nu 2 kanten op: of ik ga binnen 2 weken bloeden en dan is t dus misgegaan.
    OF bij de 2e afspraak 17nov ziet ze wel wat op de echo!

Afwachten weer dus...

Ben al wel heel blij dat er iets bevrucht is, aangezien ze mij verteld hebben dat die kans met mijn PCOS erg klein is. Verder laat ik het even bezinken en ga flink wat afleiding zoeken.

Groetjes

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    nou meid dan is te hopen dat ze de 17e een mooi kloppend hartje zien!!

13. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    2,279
    0
    0
    I1985: Jeetje, zit je nog in spanning. Ik hoop echt voor je dat je straks alsnog een kloppend hartje mag zien op een echo.

Nee, bij mij is er geen zwangerschap meer geweest, helaas. Maar ik blijf hoop houden en ga binnekort weer terug naar de arts vanwege medische redenen om verder te kijken.

Dat wachten is vreselijk als je geen zekerheid hebt. Heel veel sterkte ermee. Ik weet precies hoe het is.

14. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    hmmzz nou wordt het eigenlijk dus nog spannender.. zag ze wel een zwangerschapsring??? en je slijmvlies?

Ik heb op een andere manier de spanning bij een echo na de mk..ik hoop altijd op toch goed nieuws ook al weet ik dat dat niet kan!

15. I1985

I1985 Actief lid

Oct 13, 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Hey dames,

Bedankt voor jullie reacties!
    ja is inderdaad nog steeds heel spannend!

Nanette: ze zag (haar woorden:) '' geen zwangere baarmoeder''.
    Ze heeft niet specifiek iets gezegd over het baarmoederslijmvlies o.i.d. Ben ik eigenlijk ook blij mee, want dat kan nog van alles betekenen;)

Ze heeft trouwens op mijn verzoek extra goed gekeken naar mijn eierstokken enz, aangezien ik tot vorige week aan 1 kant in mijn zij pijn had. (ik dacht misschien bbz). Gelukkig was dit in ieder geval niet te zien!;)

Ze was erg begripvol, hebben samen wel bijna een half uur goed gekeken met de echo; ze wou me graag duidelijkheid geven en baalde zelf ook dat dat nog niet kan...
    Een geruststelling dat ik weer naar deze vrouw mag de volgende keer.:)

@Musicalfan: jeetje, wat balen dat het tot nu nog niet lukt. Klinkt het gek als dit hele verhaal mij hoop geeft dat ik in ieder geval zwanger KAN worden? Of dacht jij dat ook toen?

Groetjes

16. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    2,279
    0
    0
    @Musicalfan: jeetje, wat balen dat het tot nu nog niet lukt. Klinkt het gek als dit hele verhaal mij hoop geeft dat ik in ieder geval zwanger KAN worden? Of dacht jij dat ook toen?

Dat klinkt niet gek. Je kan zwanger worden, maar ik heb endometriose en na een operatie lagen de wegen open en was ik in de eerste ronde zwanger, maar nu wil het niet meer lukken dus helaas en ik vrees dat of de eileiders weer dicht zitten (dat was zo en eentje niet tot nauwelijks toegankelijk) of er andere dingen aan de hand zijn. Maar ja, dat wordt hopelijk snel uitgezocht.

17. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Spannend en ik wil niet negatief zijn. Maar ze moet ook bij 5 weken wel iets kunnen zien hoor. Verdikt baarmoederslijmvlies of een ring inderdaad, vooral inwendig.
    Ik kwam met 6 weken bij de vk en ze zei dat het misschien van buitenaf niet goed te zien was, maar met een echo app. op mijn buik was het meteen duidelijk te zien..
    Ik zou er maar een beetje vanuit gaan dat het toch niets is, kan het alleen 'meevallen'.

18. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik heb exact t zelfde mee gemaakt..

Na een rare menstruatie op cd 8 (omdat de kwalen bleven) toch maar een testje gedaan (was augustus).. positief..volgende morgen.. donkder tweede lijntje.. binnen de tijd.. dag later heel licht lijntje.. niet op foto te krijgen..
    dagen erna.. negatief.. toch maar vk gebeld en ik kon meteen komen voor een echo.. aan de hand van de berekening wat seks betreft zou ik zeker 5 a 6 weken moeten zijn..

conclusie.. geen zwangere baarmoeder en uiteindelijk dus ook niet zwanger..

de foto's van testje staan in mijn album...

VK had ook geen verklaring.. ik dus ook niet...

hoop dat er bij jou toch over een wk of 2 toch een kloppend hartje te zien is...

19. I1985

I1985 Actief lid

Oct 13, 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Hey dames,

bedankt voor jullie reacties!

@September08; geeft niet, is niet negatief, is misschien reeel;) en het klopt: als ik ervan uitga dat er niets is, kan het alleen maar meevallen.

@Ichtus; joh, je bent de eerste die hetzelfde heeft meegemaakt! Mag ik vragen wanneer er daarna een bloeding kwam?? En heb je een regelmatige cyclus?? Want was cd8 dan voooor of na je ei?

@Musicalfan; wat een verhaal! Rot voor jou zeg! Dan is zo'n mk (weet niet of ik t zo mag noemen) extra rot!
    Ik hoop voor je dat er een wondertje gebeurt;)
    Groetjes

20. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik had daarna netjes weer op dag 31 menstruatie...normale cyclus van 32 dagen.. en ook afgelopen maand weer op dag 32 ongesteld...

dus hier normale cyclus daarna.. cyclus is enigszis regelmatig.. tussen 32 en 35 dagen... is het hier altijd geweest...lijkt nu weer standaard 32 dagen te zijn...

cd 8 was voor ei.. cyclusdag 8..18 aug begon mijn menstruatie toen en duurde 2 dagen daarna nog een dag bruinverlies.. (normaal 7 dagen ongesteld).. op 25 en 26 aug een positest.. daarna niet meer... hier was op de echo (dag 14) trouwens te zien dat ik halverwege cyclus was volgens vk te zien aan bm slijmvlies.. en dat klopte dus wel ongeveer...buiten dat hadden we met condoom seks gehad en die was zover wij hadden gezien niet gescheurd...dus ja..echt logisch was die posi test ook niet...

Share This Page