Starten met brood

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Igor35, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Goedemorgen,

op het cb zeiden ze dat ik kon gaan beginnen met brood geven en dan het stukje in de wangzak leggen zodat ze automatisch gaan kauwen. Dit gebeurt inderdaad ook, maar mijn kindje verslikt zich steeds. Nu dacht ik misschien maak ik de stukjes wel te klein.

Wat is normaal om mee te beginnen qua grote? Zoals een postzegel of kleiner?

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Igor35,

Ik denk dat een postzegelformaat stukje brood prima te eten zou moeten zijn voor je kindje. Om het makkelijker te maken voor je kindje om het stukje brood door te slikken zou je er margarine én wat smeerkaas of appelstroop op kunnen smeren.

Groet,
    Anne

3. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    #3 Igor35, 4 jan 2013
    Laatst bewerkt: 4 jan 2013
    Okay dank je wel voor je antwoord.

Nu heb ik nog een ander vraagje. Wanneer stap je over op een tuitbeker (ipv de fles) of gebruik je de tuitbeker straks alleen maar als bijv de 15.00 uur fles vervalt en hij dan water/thee krijgt en dat dan in een tuitbeker??

Of is het de bedoeling dat hij straks echt de opvolgmelk uit een tuitbeker krijgt (die hij nu dus uit de fles krijgt)?

En nog een vraag: hoeveel verse groenten, aardappel en vlees kan ik mijn kleintje geven. Hij eet al een heel potje voor 6 maanden maar wil het eten graag vers gaan maken.

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Igor35,

Wanneer je kan beginnen met het geven van een tuitbeker is iets dat je zelf het beste kan aanvoelen, maar meestal is dit tussen de 6 en 9 maanden. Zodra je kindje goed rechtop kan zitten en kan eten van een lepeltje, dan is hij/zij toe aan een volgende stap. Het kan dan echter wel maanden duren voordat je kindje helemaal zelfstandig en zonder knoeien kan drinken uit de tuitbeker. Begin inderdaad met het geven van een klein beetje water of lauwe thee en pas als dit helemaal goed gaat, dan kun je overstappen met het geven van opvolgmelk uit een tuitbeker.
    Hier kun je een aantal recepten vinden voor jouw kindje:
    Babyvoeding recepten door de experts van Nestlé
    De portie die je met deze recepten maakt is precies afgesteld op de leeftijd van jouw kindje.

Groet,
    Anne

5. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    dank je wel voor je snelle antwoorden:D ga van het weekend maar eens zo'n beker kopen dan kan hij vast een beetje oefenen.

Groetjes
    Esther

Deel Deze Pagina