Beetje persoonlijk maar hoe komen jullie rond in gezin met 1verdiener?

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook een tijdje geleefd van 1 salaris! Ik zat nog op school en daarna rustig aan naar een baan gezocht. Mijn man (toen nog vriend) had een redelijk goed betaalde baan, we hadden nog geen kinderen en ik kwam net van school! Toen heb ik een half jaar thuis gezeten, ook niet gesolliciteerd! In die tijd hebben wij namelijk onze hond gekocht en toen kon ik dus mooi het beestje opvoeden en hoefde ik geen rekening te houden met werk oid.

Maar na een half jaar ging ik me vervelen en ben ik een baan gaan zoeken, omdat ik niet constant thuis wilde zitten + een leuk zakcentje erbij natuurlijk!

Nu ondertussen een andere part-time baan en een dochtertje erbij, dus nu kunnen we mijn kleine salaris toch niet echt meer missen, omdat je gewend bent daar alles van te doen! Het gaat niet op iedere maand, maar zonder mijn salaris kunnen we niet sparen voor onszelf en sparen voor de kleine! En ik vind het heerlijk om 2 dagen in de week even van huis te zijn en iets voor mezelf te hebben! Ik zou niet eens thuis willen zitten!

2. hardloper

hardloper Niet meer actief

hier ook niet al te groot inkomen (verzorgende) en we zijn met zijn 5ven. is te doen hoor, je moet alleen wel goed nadenken bij wat je koopt en weten waar het goedkoper is. je kan vast beginnen met oefenen. als je nu een vast bedrag neemt voor boodschapppen per week en dat bedrag daadwerkelijk pint en meeneemt, dan kan je ook neit meer uitgeven. het is denk ik erg wennen in het begin. misschien moet je het gewoon eens proberen met 40 euro. en dan wel meteen boodschappen doen voor de hele week, want anders heb je halverwege een probleem;) het is echt te doen, maar het is wel wennen en omschakelen.

3. Hier moeten we rond komen van een inkomen van mijn vriend van bijna 1000 euro en dan de toeslagen huur , zorg , en kind
    maar opzich redden we ons prima ligt er net aan waar je boodschappen doet en dat soort dingen en je vaste lasten ..
    Straks verdient mijn vriend iets meer zo,n 1250

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

dan heb je het over een hypotheek he... tuurlijk is dat duurder...
    als je hier een huis huurt in twente en je bent alleenstaand en hebt dus een minimusgrens dan huur je al een woning voor 250 per maand... tel daar ongeveer 120 euro g/w/l bij en je zorgverzekering en dan ben je klaar.... dan zou je met 1500 makkelijk kunnen rondkomen...

ik werk ook niet en mijn man wel, kan prima maar dan heeft ie wel een eigen zaak.... het ene jaar is anders dan het andere jaar maar we hebben nog nooit slecht gezeten... daarbij wonen we erg goedkoop... huisje is 20 jr geleden gekocht voor 55.000 gulden... en de hypotheeklast is maar 250 pm....:D als je je vaste lasten laag houd kan je altijd wat extra's doen he...

5. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    @G89 Wij hebben al kpn enz. Onze boodschappen per week ben ik nu rond de 70 euro kwijt. Dat is een periode 40 euro geweest. Geen idee hoe het zo kan verschillen want het is vaak evenveel en dan koop ik niet eens belachelijk veel.. Gewoon eten voor de hele week en drinken en nog wat chips etc. Dus ik zou niet weten waar ik op kan bezuinigen en zodat we rond komen..
    Ik had wel al gezien dat we dan 99 euro zorgtoeslag krijgen en we krijgen nu van de belasting al elke maand 193 terug en nog eens 78 euro koopsubsidie. Dus dat is toch wel bijna 400 euro wat ik dan dus zou hebben om boodschappen enz van te doen, maar voor nu zou dat te weinig te zijn voor ons.. En zo luxe leven we niet :(

@Jeem22 Zo jammer he dat het er voor ons niet inzit hihi. En ik werk nu ook maar 3 dagen, maar verdien evenveel als mn man.

Vind het gewoon balen! En begrijp me niet verkeerd, maar werken is niet voor mij weggelegd. Althans, ik werk in de kinderopvang en ik vind het heerlijk! Ik hou van kinderen om me heen en die laten me van elke dag genieten! Alleen op de een of andere manier pas ik nooit tussen een team. Dus of ik wil iets zelfstandigs gaan doen (zoals gastouder) of gewoon niet meer werken omdat ik er ook gewoon deppresief van word.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Keltje dat met boodschappen hadden wij het ook over gisteren, wat doen we n u toch fout ineens???
    We zijn nu steeds meer kwijt dan eerst?

7. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Wij hebben 1800 per maand, na de vaste lasten (hypotheek, internet tv en telfoon, energie etc, verzekeringen) hebben we 400 over, hier doen we boodschappen van (ong 50 euro in de week) en de rest. T kan prima! (we sparen overigens wel flink indirect, ongeveer 300 euro per maand via de hypotheekrenteaftrek die we aan het eind van het jaar pas terugkrijgen)

8. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ja dat is een voordeel,

Ik heb ook al gezegd dat we ons in gaan schrijven voor een huurwoning hoor tegen die tijd want dat is goedkoper.
    Boodschappen doe ik al zo goedkoop mogelijk ( alleen mn cola is van coca cola de rest bij de liddl ) ik denk idd dat het een kwestie van aanpassen is. En dat je eerst wel even moet wennen en daarna toch wel redelijk rond kan komen..

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ohja, en we sparen maandelijks 20 euro voor olaf, als ik straks werk (want ik studeer nog en wil zo wel aan het werk) dan wordt dat 50 p/m

10. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Is Freelance niet iets voor jou? Ik moet zelf ook nog de nodige informatie bij elkaar scharrelen, maar een opdrachtgever neemt jou aan, om voor een bepaalde tijd een x aantal opdrachten te vervullen. Je zult wel zelf de belastigpapieren e.d. inmoeten vullen.
    Ik wil dit ook gaan doen, want werk zelf ook op een dagverblijf. Het werk is ontzettend leuk en ik heb mn eigen locatie met 2 super collega's, maar moet daarnaast ook regelmatig invallen op het KDV en daar heb ik het totaal NIET naar mn zin!

Dit was even off-topic!
    Hier is er ook een periode geweest van niet meer als 40 euro p/w en nu soms nog wel eens, als er een hoge rekening aan komt! Maar daar kunnen het prima van doen! Ik haal dan ook echt de nodige dingen en geen extra's zoals koekjes,chips e.d.
    We moeten toch allebei wat afvallen, dus komt goed uit haha

12. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Maar wat voor opdrachten zijn dat dan? En is dat dan vanuit huis??
    heel erg offtopic maar ik ben er dus 4 maanden uit geweest. Ben zonder pardon op mijn vorige werk ''weggestuurd'' omdat mijn vaste collega het niet de moeite waard vond om in mij te investeren :( Terwijl ik het juist onwijs naar me zin had daar!! En de kinderen waren heel erg gehecht aan me!! Maar goed.. nu dus weer nieuwe baan en werkt gewoon niet. Dit word mijn 2de week en ga er met een K** gevoel heen...

Volgende maand ga ik gewoon proberen om idd van 40 euro rond te komen. Het moet te doen zijn! Zag ook het huishoudboekje van excel, lijkt me super! Alleen heb ik geen officiele excel dus kan het niet doen..

13. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Hier ook een gezin dat rond komt van 1 salaris.
    Ik studeer zelf nog en mijn vriend werkt.

Wij redden het makkelijk maar dit komt vooral omdat mijn vriend een goed salaris heeft. We krijgen het zelfs voor elkaar om maandelijks €1000 te sparen, dus wij hebben niets te klagen.;)

Onze vaste lasten zijn €1400 plus circa €400 per maand aan boodschappen. Daarnaast hebben we 2 auto's dus daar zitten ook wel wat kosten aan verbonden die nog niet bij de vaste lasten in zitten (diesel). En we kopen veel kleding :)
    Oh en iedere 3 maanden €150 aan studieboeken.

Ik heb verder geen lening bij de IB/DUO, alleen uitwonende beurs studiefinanciering. Dit komt neer op 250 euro per maand ongeveer.

14. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.741
    903
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wij moeten ook rondkomen van 1 inkomen en dat lukt redelijk maar je moet wel creatief zijn en prioriteiten stellen.

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    jeetje wat verdient jouw vriend dan wel:$

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Ik pb je even

17. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag

Dat vroeg ik mezelf ook al af..!!

Is ie advocaat of ambtenaar ofzo??:)

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Zo te lezen meer loon dan ik en mijn man samen hihihi

19. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    hahaha idd nou als ik dat zo lees moet ik zelfs nog 1 dag erbij gaan werken hahaha

20. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    :$:$ Vertel wat doet hij, dan stuur ik mijn man er ook heen! Hahaha! Jeejtje!

Deel Deze Pagina