Ja klopt! De primark!! Broeken voor 6 euro.. schoenen voor onder de 10 euro..! Dat is een grote winkel in Rotterdam en Luik.. Is echt onwijsssss goedkoop!! Op hyves heb je een hyves ervan zou je even kunnen kijken!
Wij hebben ook maar 1 inkomen en dit is zo,n 1500 euro per maand daar boven op komen dan ook nog onze toeslagen. Wij hebben 3 kinderen en redden het echt prima. Hoe wij het doen? Eigenlijk heel simpel goed op de reclames letten en boodschappen doen wij bij de aldi en c1000. Ook houd ik een kasboek bij en daar schrijf ik echt alles in,gekke is dat we nog 250 euro per maand over houden.
i love de primark pas heleboel kleding voor dochter lief voor 40 euro !!! had echt super veel en super gaaf en echt super kwaliteit vind ik het sorry moest het even kwijt
ze hebben er alles bij de primark. Jongens kleding/meiden kleding. Baby kleding, zonnebrillen, haardingen, lingerie, badkleding, mannenkleding. Hele grote maten volgens mij niet maar wel de ''normale'' damesmaten. En echt super goedkoop
Tsja, je gaat leven naar je stand denk ik. Toen ik vroeger studeerde en met echt heel weinig geld moest rondkomen, (had slecht contact met ouders dus kreeg helemaal geen bijdrage van hen), heb ik geleerd met heel weinig geld rond te komen. Dat was heel erg lastig omdat ik thuis als kind altijd zoveel luxe en overvloed gewend was. Nu verdienen mijn man en ik beiden een salaris met zes getallen en kunnen we ons dus heel veel permitteren. Onze lasten zijn natuurlijk ook wel een stuk hoger dan gemiddeld, maar daar hebben we zelf voor gekozen. Ik kan zelf bepalen hoelang ik verlof wil nemen na de geboorte van mijn kleintjes, mijn man is nog tot 1 mei alleenverdiener. Daarna vind ik het gewoon weer erg leuk om te werken, maar het hoeft dus niet financieel. Ik besef uiteraard dat wij door het lange harde studeren in deze luxe positie zitten en dat dit niet de norm is, dus petje af voor diegenen die ieder dubbeltje moeten omdraaien en toch een gelukkig en tevreden bestaan leiden!
Ja hier ook een 1 verdiener op het moment. dat gaat heel goed. Wel een modaal inkomen dus het kan ook wel. We leven sober dus niet heel veel extra's als elke maand uit eten ( vroeger gingen we elke week wel uit eten) maar we kunnen ook nog prima sparen. We hebben een auto en we halen de boodschappen gewoon bij Albertheijn. Maar ik denk dat 1200 euro wel te weinig is.
Sorry, mijn moedertaal is Engels....en dan zeggen we "six figure salary". Vertaal soms niet goed in het NL. Maar je zit redelijk warm......maar toch niet helemaal!
Hier ook een 1 verdiener en 3 kids en wij redden het ook en kunnen zelfs gewoon sparen we hebben een huur huis allelei toeslagen enz. Het is geen luxe maar altijd wel gezellig omdat je met kleine dingen al een hele gezellige middag kan hebben. Koekjes bakken enz vinden kinderen net zo leuk als dat ze bijv naar het zwembad gaan. Er is winig ruimte om even spontaan een kadootje te geven nou je moet de oudste zien als hij ineens iets mag uitzoeken bij de zeeman. dus waar hecht je aan luxe of niet? maar het is makkelijk te doen
hier zou je het et 1200 euro ook niet redden dat ben je al kwijt aan je vaste lasten. Hier is het 1200 euro vasten lasten 75 euro per week om te eten 75 eurp per maand luiers enz. en 81 euro tanken per maand en dan is er nog geld om te sparen en we hebben 50 euro voor extra de kids vinden het heerlijk om aan het strand frietjes te eten een ijsje dat soort zaken. kleding kopen we echt vande kinderbijslag
Luiers ja onder dat kpje hebben we dat begroot we hebben nu 3 kids in de luiers de oudste is wel zinnelijk geweest maar door de hele medische molen niet meer. en tja 3 a 4 luiers per dag maal 3 dan maal 7 dagen maal 31 dagen is niet leuk om uit te rekenen haha. maar de toiletspullen en doekjes vallen daar ook onder. Wat was ik het gisteren leuk dat ze bij de etos in de aanbieding waren
Ja 1200 zijn ook onze vaste lasten. Maar vind het wel raar. Wij hebben een koophuis en op zijn salaris berekend.. Beetje krom! Ik weet dat ik het met 500 euro per maand wel red, zo hebben we t afgelopen maanden ook gedaan, maarja dat is wel 500 euro die ik ergens vandaan moet halen
Hier werkt ook alleen mijn vriend. We hebben het niet breed, maar daar leer je idd naar leven, al wil vriendlief wel eens de kop in het zand steken en denken: ah maar dat kan toch best! De ene maand redden we het makkelijker dan de andere maand, maar ook wij kunnen kleine simpelen goedkope dingen waarderen...dat leer je zo wel. Moet wel zeggen dat we wel 2 auto's hebben, best luxe moet ik zeggen,maar goed, vriendlief heeft een auto nodig om op zijn werk te komen en ik voor mezelf en de kindjes (wonen in een dorp waar niks zit)...maar daar kiezen we zelf voor natuurlijk. Van sparen komt eerlijk gezegd de laatste tijd niets meer, maar ja, dat komt misschien wel weer hoor.
moeilijk, zeker met 2 kleine kids. afgelopen maand was de eerste keer dat wij het gered hebben (zonder te moeten lenen) in ruim een half jaar. hebben geen auto, dus dat scheelt wel een hoop, maar zodra er dingen als verjaardagen ed bij komen is het problemen. mijn vriend verdient echt niet slecht, maar wel te veel vaste lasten. vanaf volgende maand krijgen wij ook de toeslagen van de belasting, dus hopelijk hebben we het dan wat breder.