Meid ik heb 3 jaar geleden hetzelfde gehad, ik verhuisde van Heerlen naar Amsterdam. Had in Heerlen een goeie vriendin, na mijn verhuizing heb ik via msn nog wel contact met haar gehad en ik wist dat zij nog graag een tweede kindje wilde en het maar niet lukte. Toen ik haar vertelde dat ik onverwacht zwanger was heeft ze me gewoon geblokt en nooit meer iets laten horen.
nnaajjaaa das ook lullig van dr!! alsof jij er wat aan kan doen dat je makkelijker vruchtbaar bent dan haar!! ze had ook gewoon blij kunnen zijn voor je ONDANKS dat ze het welmoeilijk vind,wat ook logisch is natuurlijk als je graag een 2e wilt en het wil niet lukken. maarom je nu van msn te gooien vind ik stom van dr! maar een ding leer je er wel van! je lert in ieder geval wel je echte vrienden kennen
voor nu heb je er weinig aan maar elk nadeel heeft een voordeel. Dat deze meiden je nu in de steek laten is normaal, kan jaloezie zijn of ze vinden jullie werelden nu al te ver uit elkaar liggen. Je verliest deze "vriendinnen "ermee maar als je straks een kleine hebt dan maak je vanzelf weer nieuwe vriendinnen. Hoef je niets voor te doen.Tenzij je een grotbewoner bent maar dat lijkt me sterk. Dan zul je vanzelf meer trekken naar mensen die een beetje dezelfde levenstijl hebben, met een kindje dus. En als je wilt uithuilen of even boos wilt zijn dan kan je dat toch tegen ons doen? Wij lezen en reageren wel. Komt echt goed.
Nu een aantal jaren later zit ik ongeveer met hetzelfde probleem. Heb een lieve vriendin die heeft een kindje van 3, de mijn is 2. Zij is nu al 1,5 jaar het proberen voor de 2e. Daar tegenover heb ik altijd gezegt geen tweede te willen. Onlangs, net 3 weken geleden, heb ik besloten om toch graag een tweede te willen en hoppa meteen raak. Geloof het of niet, ik ben nu bang om het haar te zeggen Maar er zijn nog wel andere factoren ook die ik hier ff niet vertel. Ben zo bang haar kwijt te raken
Klink misschien een beetje lullig, maar ik denk dat veel mensen (vooral vrouwen) inderdaad jaloers zijn... Mijn vriendinnen doen ergens wel hun best hoor, maar zo snel als maar enigszins fatsoenlijk is brengen ze het gesprek van mijn zwangerschap af (en ik ben écht niet zo iemand die het opeens nergens anders meer over heeft!). Ik ben de eerste van mijn vriendinnenclub en zij kunnen echt met elkaar gaan zitten geinen (waar ik dus bij zit) over hoe "bizar" het wel niet is dat ik niet alleen maar zwanger ben, maar over een paar maandjes óók nog eens moeder wordt... Daar kunnen ze zich echt helemaal níets bij voorstellen. Bovendien hebben ze niet voor niets gestudeerd en nu opeens doet het ene mooie carriere-perspectief na het andere zich voor. Ze verheugen zich allemaal opeens weer zo ontzettend op hun toekomst: lekker werken, lekker reizen, lekker vrij en onafhankelijk zijn.... Ja sorry hoor, vind ik een beetje lomp. Het is net alsof ze hun eigen leven nu denken te moeten verdedigen ofzo. Hoe kan dat? Ik denk doordat ze diep in hun hart (misschien weten ze het zelf niet eens) het gevoel hebben dat ze mijn leven (trouwen, kindje: het meisjescliché wat niet in hun (voorheen ons) geemancipeerd, hoogopgeleid wereldbeeld past) stiekem tóch leuker vinden. Ze durven er niet voor te gaan. Zo, sorry hoor, even afreageren...
tja een beetje lullig dat ze zo praten waar jij bij bent, jij bent gewoon op dit punt in je leven en je bent gelukkig, probeer je er niks van aan te trekken, is moeilijk weet ik, maar sommige mensen denken echt dat je wereld klein word als je met je gezinnetje bezig bent, je zult straks zien, dat het tegendeel waar is, je wereld word juist groter (mijn ervaring)
Echt vervelend voor je dat je vriendinnen je hebben laten zitten terwijl je zwanger bent. Je ziet nu wel helaas op een hele vervelende manier wie je vrienden zijn en wie niet. Probeer je hier over niet zo druk te maken, ook al is het geen leuke situatie. Gelukkig heb je een lieve vriend die achter je staat. En een baby in je buik waar je straks ook leuke dingen mee kan gaan doen.