Hmm weet niet of ik het zou durven vragen. Maar alle meisjes in de klas uitnodigen op 1 na dat is niet leren omgaan met teleurstellingen maar dat is gewoon aso volk. Echt geen goed woord voor over: hoe start ik pestgedrag?
Mijn zoontje had ook wat kindjes uitgenodigd op zijn feestje. Maar lang niet iedereen nodigde hem weer uit om daar op een feestje te komen. En dat hoeft ook helemaal niet. TS ik zou het lekker laten, en je dochter uitleggen hoe en wat. Het hoort er nou eenmaal bij al die teleurstellingen. En natuurlijk is dat niet leuk, maar zo leert ze er voor later wel al mee omgaan. Wat ik overigens wel irritant vindt, dan zijn er van die moeders die naar je toe komen ( bij elk feestje ) om te vragen of jou kindje ook is uitgenodigd. Dan denk ik echt van : is dat iets wat moet dan? En dan vinden ze het nog raar ook dat jou kindje niet is uitgenodigd. Nou ik maak mij er niet druk om hoor. irritant gedoe. Edit : ik lees nu net pas dat ALLE meisjes zijn uitgenodigd, behalve je dochter. Ja dan zou ik het nog even navragen.... Dat is wel sneu dan!
Dat zou ik echt nooit doen, vind dat behoorlijk bijdehand! Je laat dan wel iets teveel merken zélf teleurgesteld te zijn en dat maakt het er voor je dochter nou niet echt makkelijker op! Mijn zoontje wou persé twee kindjes uitnodigen waar hij nog nooit mee gespeeld had. Prima, maar hij werd dus ook niet teruggevraagd. Ik maak daar niet zo'n probleem van, het is maar een feestje. Als het om je beste vriendjes gaat, is het een ander verhaal.
Haha ja ik snap je.. Maar het ligt ook sowieso niet aan mijn docher.. Die ene dag dat mijn dochter bij haar was wezen spelen kreeg ik alleen maar te horen dat ze super lief gespeeld hadden goed samengespeeld hadden noem t maar op.. Dus geen rare dingen. Mijn dochter heeft echt leuke vriendinnen gemaakt in de klas gaat bijna elke dag wel met iemand spelen of iemand bij ons en er is nooit wat aan te merken op haar gedrag of op t gedrags van de andere meiden!! Dat maakt mijn gevoel extra dubbel. Misschien overdrijf ik wel. Maar ik weet hoe het is om niet uitgenodigd te worden en alle andere meiden wel.. En dit is niet zomaar een teleurstelling maar een extra teleurstelling omdat alle meiden zijn uitgenodigd.. Dus het zal waarschijnlijk ook niet om het aantal kinderen gaan...
Dan maar bijdehand. Als je wilt weten waarom, dan moet je het vragen. Maar aannames maken (zoals hier in het topic flink gebeurd) daar help je jezelf echt niet mee.
Nee hoor niks kinderachtigs aan, hij mag een bepaald aantal kindjes uitnodigen en moet dus kiezen dan is er twijfel tussen 2 kindjes met wie hij beide vaak speelt maar bij de een wel mocht komen op het feestje en bij de ander 3 weken eerder niet dan stuur ik hem wel in de richting van het kindje waar hij ook mocht komen want blijkbaar wordt die vriendschap van 2 kanten gewaardeerd en bij het andere kindje niet anders had hij daar wel mogen komen . Oja en dat ging niet om zoveel kindjes want moeder stond uitgebreid te vertellen op het schoolplein dta haar dat niks uitmaakt en dat zoonlief iedereen mag uitnodigen die hij wil. Maar nu ontopic, ts ik zou gewoon die moeder vragen of het klopt dat je dochter als enige geen uitnoding heeft gehad of dat er iets mis is gegaan, zou ik een heel normale vraag vinden en zeker voor open staan als mij dat gevraagd zou worden. Misschien was het wel van een bepaald aantal mag je vragen en dat het niet eens tot haar door is gedrongen dat ze nu maar 1 kindje overslaan, zou dan liever hebben dat het me aan wordt gegeven dan dat ik er achteraf achter kom. Kan me gewoon niet voorstellen dat je bewust 1 kindje buiten sluit.
Bedankt voor je tips! Ik heb vanavond ook nog ouder avond op school dus denk dat ik het ook deels met de juf bespreek kijken wat zij zegt dat het beste is. Wij kijken vanuit ons balkon ook nog eens uit op het huis van het betreffende kindje!! Haha
Dan zijn ze misschien een extra kaartje vergeten. Misschien toch maar na vragen. Ik begrijp je gevoel volkomen. Doen waar jij je goed bij voelt. Ik las weer eens niet goed.... excuses. Overigens ( niet voor TS bedoeld ) vind ik het : "als jij niet op het feestje mag komen, dan mag hij/zij ook niet op jou feestje komen " best wat kinderachtig. Ik laat de keuze aan de kinderen hoor. Uiteraard let ik er wel op of er niemand vergeten wordt.
Ik zou het niet vragen. Mijn oudste dochter werd in het verleden ook vaak overgeslagen bij kinderfeestjes.Kon me daar ook weleens druk over maken maar heb er nooit iets mee gedaan.Ze is nu 9 jaar en krijgt nu meer dan voldoende uitnodigingen en ze heeft er geen trauma's aan overgehouden. Soms heb je gewoon weleens kliekjes in de klas waar je kind moeilijk tussen kan komen en dan zegt spelen bij elkaar ook niet zoveel in de meeste gevallen. Ik zou er boven staan en het laten voor wat het is.
Hoeveel meisjes zitten er in die klas? En gaat het om een meisje uit groep 1 dat 5 wordt? Ik zie dat je dochter 4,5 is en nog niet zo lang op school zit. Ze heeft 1x bij dat meisje gespeeld, dan is een uitnodiging toch niet vanzelfsprekend? Je kan dat niet meten aan de kinderen die wél zijn uitgenodigd. Als ze echt het enige meisje is dat niet is uitgenodigd is dat wel zuur, maar mijn ervaring is dat kleuters het op school helemaal niet over feestjes hebben, laat staan het erin wrijven. Probeer je eigen teleurstelling niet te projecteren op je dochter en laat zien dat het niet uitmaakt en dat het bij het leven hoort, wordt ze sterker van.
Dat is waar, maar ik zou het niet hoeven weten. Ga toch echt niet smeken of mijn kind ook kan komen, dat vind ik echt té zielig gewoon!
Ouderavond gaat erover hoe het gaat met je dochter op school. Je kan vragen met wie ze veel speelt, maar dit onderwerp bij de juffen neerleggen, nee, daar zijn zij niet voor. Zou je nou echt willen dat je dochter alsnog uitgenodigd wordt omdat jij dat wil?
Ach, dat is niet leuk. Maar goed, ik zou het niet gaan vragen, uiteindelijk hun beslissing toch? Zelf zou ik het in ieder geval nooit doen, iedereen uitnodigen op één na. Of een heel klein groepje of gelijk de hele bubs. Dan vraag ik wel een vriendin om te helpen, even een middagje aanpoten en 't is weer klaar voor een jaar.
woow wat een reacties waarvan sommige echt kinderachtig ik niet op jou feestje dus jij niet op de mijne woow ik zou er niets aan doen, en mijn kind uitleggen dat niet iedereen uitgenodigd kan worden, helaas volgende keer beter, mijn kinderen bepalen dus ook zelf wie er op HUN feestje komt en niet ik, en als er dan een ouder naar mij toe zou komen, was ik er erg makkelijk in mijn kind haar feestje en zij wilt het niet klaar punt. waarom maken mensen er zo een drama van, en dan ga je naar de moeder toe en dan zegt die moeder ooo nou uhm okay dan mag ze wel komen (niet van harte maar okay) en dan komt ze op het feestje om vervolgens genegeerd te worden nee hoor uitnodigen wie je wilt en dat geld ook voor een ander. het hele leven bestaat uit teleurstellingen hier kan je je kind niet voor behoeden, maar je kan ze wel leren om te gaan met die teleurstelling
Je zou het op de ouderavond kunnen hebben over wanneer kaartjes worden uitgedeeld enzo, maar de juf zit er niet op te wachten om de vraag gesteld te krijgen waarom jouw dochter niet is uitgenodigd...
Dat bedoelde ik ook niet. Maar het gaat mij er inderdaad meer om waarom die kaarten in de klas uitdelen.. Dat wou ik bespreken met de juffrouw. Ik denk dat ik het lekker laat zitten maar vind t wel enorm sneu en ik had t ook sneu gevonden als mijn dochter wel was uitgenodigd en een ander kindje als enige niet...
Ik ook niet. Kan mij niet schelen of mijn dochter is uitgenodigd of niet. Het is een kinderfeestje, niet de oscars. Maar goed, als je het wel wilt weten, dan moet je het gewoon vragen en niet gaan speculeren. Ik zag al opmerkingen voorbij komen als 'dat is pesten' etc. Overdreven gedoe. Misschien is er een foutje gemaakt, misschien heeft de moeder een strikt budget, misschien is ze gewoon vergeten. Er zijn 100den antwoorden mogelijk. Maar men gaat er meteen vanuit dat het expres is gedaan. (Niet alleen in dit topic hoor. Ook in alle andere 'mijn kind is niet uitgenodigd voor een kinderfeestje'-topics.)
Oeps, dan had ik het verkeerd begrepen, sorry. Maar goed om dat even te bespreken, helemaal als ze in de bovenbouw zitten, vind ik dat die kaartjes niet meer in de klas moeten worden uitgedeeld.
Tja.. je kan niet iedereen uitnodigen. maar vind het niet kunnen dat 1 kindje niet uitgenodigd word en de rest wel