Helemaal geen onzin, 1 kind buitensluiten in een groep (in dit geval de groep meisjes uit de klas) is wel degelijk een onderdeel van pesten.
Hmm moeilijk. Ik zou het niet durven vragen maar vind het niet echt normaal dat mijn dochter als enige meisje niet uitgenodigd zou worden. Zou dat zo zielig vinden! Komt ook een beetje pesterig over. Misschien kan je dochter het zelf eens vragen aan dat klasgenootje? En vanuit daar kan je evt nog eens aan de moeder vragen of het erbij laten...
Ik vraag me af wat er pesten aan is, denk dat je daar pas over kan oordelen als je weet wat de reden is dat ze niet uitgenodigd is.
Ik denk toch dat er ook meer bedoeld word al is er een super goeie begrijpelijke reden dat je dan alsnog de kaarten niet in de klas moet uitdelen wat dus voor dat ene kindje echt als pesten gezien word wat ik ook wel logisch vind.. Ik heb het zelf altijd ervaren als pesten toen ik nooit uitgenodigd werd. Voorbeeld, mijn dochter heeft een vriendje in de klas ze kent hem al vanaf de kinderopvang.. Hij was net twee weken na het begin van schooljaar jarig en omdat er nog niet echt vrienden E.d. Gemaakt waren heeft zijn moeder persoonlijk mij gebeld en mijn dochter uitgenodigd voor zijn verjaardag! Dat vind ik enorm netjes, de andere kids uit de klas hebben er niets van gemerkt en wisten niet dat mijn dochter er op dat moment heen ging.. Als je dan maar een bepaald aantal kids kunt hebben dan is t niet meer dan netjes om de ouders of kids persoonlijk na school aan te spreken zonder dat de kids die niet kunnen/mogen komen hier iets van merken...
Even ter aanvulling, er is in deze wereld al veel te veel onderscheid. En kinderen zijn de toekomst en zouden moeten laten zien dat onderscheid niet nodig is. Dit leer ik mijn dochter heel erg, elk kindje is gelijkwaardig...
De reden maakt toch niet uit...het feit dat de hele groep mag komen en 1 kindje niet, dat is heel erg vind ik. Of ts haar dochter moet 1 of andere bloedgemene trien zijn die alle andere kinderen pest en terroriseert dan kan ik mij voorstellen dat ze niet mag komen. Maar ik snap niet dat je als ouders toestaat dat 1 kind buitengesloten wordt. Er wordt van te voren gepraat over het feestje en naderhand ook is mijn ervaring door alle meisjes in dit geval, en dan kan 1 meisje nergens over mee praten ..ik vind het in en intriest. Het gaat juist om het feit dat het er maar eentje is...waren het 5 meisjes geweest of 3 die niet mochten komen dan was het een heel ander geval geweest.
Ja lastig... Aan de ene kant denk ik, gewoon er bovenstaan en uitleggen dat teleurstellingen erbij horen, dat niet iedereen uitgenodigd kan worden, en dat er volgende keer weer een feestje is waar ze wel op mag komen. Aan de andere kant zou mijn moederhart ook breken als ik zie dat mijn meisje wordt buitengesloten en haar dit raakt. Ik denk dat je het beste kunt gaan voor optie 1, want ik denk niet dat je er iets mee opschiet als je jezelf er mee gaat bemoeien, misschien wordt het dan zelfs nog erger. Ik zou de dag van het feestje, wel iets super leuks gaan doen met mijn dochter, zodat zij zich daarop kan verheugen, en het een beetje de aandacht van het feestje wegneemt.
Ik heb sowieso de grootste hekel aan uitnodigingen in de klas uitdelen. En nee niet omdat mijn kind verdrietig was want die mag heel vaak wel komen, maar die smoeltjes van degenen die niet mogen Ik fiets een rondje met dochter en doe alles in de brievenbussen.
Ik wil niet te lief over mijn kind doen. Maar ik zie geen reden dat mijn kind iets gedaan zou hebben waardoor iemand haar niet mag. Mijn dochter is als enige enigskind in de klas, ze is ondanks dit heel sociaal kan soms een kattenkop zijn maar welk meisje niet. Ze is alleen soms wat onzeker durft nooit te zeggen tegen andere kindjes als ze iets doen wat mijn dochter niet leuk vind, of irritant vind... Maar ze speelt lief samen, ze kan ook goed alleen spelen.. Dus opzich kan het niet bepaald aan mijn kind liggen. Ligt het er dan aan dat ik gewoon wat makkelijker ben? Jongste moeder van de hele school ben? Als er iets is waardoor mijn kind niet mag komen vind ik dit wel fijn om te weten zodat ik hier eventueel iets aan kan doen... Want mijn kind en geen enkel ander kind verdient het op deze manier buitengesloten te voelen... Zoals ik eerder al zei ik leer mijn dochter dat alle kindjes gelijk zijn...
Maarre, wat los je op met uitnodigingen versturen? De kids praten daar toch de hele week over!? Weten degenen die niet komen snel genoeg.
Ja dat zou ik ook doen. Phoe die kindertijd is eigenlijk helemaal niet makkelijk, kinderen kunnen zo gemeen zijn voor elkaar zonder dat ze het door hebben.
Als het inderdaad echt maar om 1 kindje gaat tsja, dan is het vreemd, alle meiden op 1 na. Maar wat als je 11 meiden in jouw klas hebt, en ze mag er 10 uitnodigen? Natuurlijk, ik zou van tevoren even tellen, maar er zijn serieus moeders die daar totaal niet bij stil staan. Ik zou zeker niet vragen om een reden van het niet uitnodigen (zelfde geld ligt er morgen een extra uitnodiging op school en had ze er gewoon niet genoeg) maar als het echt zo blijft zou ik wel even naar de moeder gaan en vertellen dat het niet zo handig is om dit midden in de klas te doen, wetende dat er 1 meisje niet mag komen en alle andere wel. Argument? Die kids hebben gewoon tegen hun moeders gezegd dat jouw dochter geen uitnodiging had, anders hadden ze echt niet a la minuut op je af komen lopen. Een beetje discretie en medeleven kan geen kwaad. Maar wie weet is het gewoon een onschuldig foutje, is het dat niet tsja, dan zal het mij worst wezen dat kindje niet uitgenodigd is (leg haar wel uit hoe en wat) maar zou ik zeker even opstormen om het voor mijn dochter op te nemen.
Dat is het! Kids zijn zo gemeen soms... Ik vind dit zo jammer, en probeer mijn kind daar wel in te sturen dat ze niet gemeen moet doen! Dat ze daar geen vriendjes mee maakt. Gelukkig weet ze dit en doet ze dit ook niet.. Elke dag staan er vier kindjes die met dochter willen afspreken! Gelukkig want dit heb ik zelf nooit gehad vroeger.. Misschien ben ik te gefocust op mijn eigen verleden, maar ik wil niet dat mijn kind mee maakt wat ik heb meegemaakt in mijn jeugd!
Medeleven kan zeker geen kwaad. In eerste instantie kwam dit niet zo over maar misschien heb ik het verkeerd gezien. We wachten inderdaad nog even af.. En hoe kan ik anders voor mijn kind het beste opkomen volgens jou?
Uitschot zal ze niet zijn maar het is wel overduidelijk dat er in hun wereld geen plaats is voor mensen die anders zijn dan hun (erg prestatie en competitief gericht) (mijn zoon schaakte veel met hun zoon)
hier op school mogen ze geen uitnodigingen meer uitdelen. Wat ik me als ik dit lees helemaal goed kan voorstellen. Ik vind het wel sneu voor je dochtertje. Zou het ook apart vinden dat ze niet mag komen en de rest van de meiden wel. Ook omdat ze pas nog met haar gespeeld heeft en er een afspraak staat om weer te gaan spelen. Ik zou het zelf ws niet durven te vragen.