Beetje raar, dochter verdrietig

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door xSNDY19x, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ow ik ben echt een heethoofd als het om mijn kind gaat hoor, ze moet leren met teleurstellingen om gaan, dus als het zo was dat er een goede reden voor is dan leg ik haar dat uit en ga lekker wat leuks doen.

Ligt er echter voor het weekend geen uitnodiging in het vakje?
    Dan spreek ik moeders vrijdag school even aan met de mededeling dat als ze alle meiden wilt uitnodigen op 1 na, het wellicht wel zo kindvriendelijk is dit even apart te doen van dat ene meisje.
    Het is immers niet nodig dat dat ene meisje zich rot voelt, en het feit dat er meerdere moeders komen informeren zegt ook al genoeg, die kindjes zijn er ook gewoon al over begonnen.

Denk dat je dat prima met een glimlach kan zeggen, iets vriendelijk erin wrijven is ook veel leuker, en werkt vaak veel beter.
    En als je wegloopt nog even mededelen dat die kinderen toch al heel veel mee krijgen op die jonge leeftijd ;)

Ik zou dus vooral de betere, slimmere, en meelevendere moeder zijn. Kan ze je nooit op aan kijken want hey, je gaf een vriendelijke tip toch? En hij is nog pedagogisch verantwoord ook.

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    PS je kan er nog aan toevoegen dat oma het wellicht niet zo door had toen ze met haar dochter de uitnodigingen uitdeelde, die mensjes staan er immers niet zo bij stil hoe slim die meisjes van 4 en 5 immers al zijn.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Begrijpelijk, je wilt je kinderen gewoon overal tegen beschermen.
    Ik denk dat je er juist goed aan doet om je kinderen te sturen in het begrijpen van de gevoelens van andere kinderen, en ze bewust te maken van het niet mogen pesten.
    Daarbij hecht ik ook heel veel waarde aan het weerbaar maken van mijn kinderen.
    Mijn man is vroeger ontzettend gepest, en hij durfde nooit iets terug te doen omdat hij zo niet is opgevoed.
    Hij roept zo vaak dat hij het bij onze dochters anders aan zou pakken dan dat zijn ouders bij hem hebben gedaan.
    Pesters pakken toch altijd de zwakste schakkel:(.

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Pfff al die kinderfeestjes en uitnodigingen, ik heb er een bloedhekel aan.
    Hoevaak ik een kind niet hoor zeggen 'Dan mag je wel/niet op mijn feestje komen'.
    Ouders hoeven het niet eens te proberen om bij mij in de klas kaarten uit te delen, ik zeg daar direct wat van.
    Ben helemaal geen strenge juf, maar wat kunnen kinderen zich er slecht door voelen zeg en ouders staan daar vaak niet eens bij stil.

En inderdaad, die moeders die dan vragen of jouw kind ook uitgenodigd is... ;) Ik had het een tijd terug zelfs op de peuterspeelzaal van mijn dochter. Een meisje dat 4 werd gaf een feestje, ik vind het op die leeftijd echt nog de grootste onzin, maar mijn dochter was dus niet uitgenodigd. Logisch, zij was toen net 2.5 en had helemaal niks met dat meisje. Maar toen kwam ook een moeder even polsen of mijn dochter was uitgenodigd, ik begrijp nog steeds niet waarom...

Ts, lekker de eer aan jezelf houden en er niet naar vragen. Misschien kan je dochter het zelf aan het meisje vragen? Wel sneu dat het zo is gegaan, ik zou ook zeker even de juf erop aanspreken dat de kaarten in de klas werden uitgedeeld.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Uitdelen in de klas is een ander verhaal, zo te lezen heeft oma dag gedaan dus of dat bewust is betwijfel ik.
    Hier word sowieso niet uitgedeeld in de klas om dit soort zaken juist te voorkomen, is een regel van de school.
    Ik zou het gewoon vragen aan de ouders, want kan me niet voorstellen dat deze er bewust voor kiezen jouw kind te pesten. Is dit wel het geval zegt meer over hun en zou ik zelf als moeder zijnde niet eens willen dat mijn dochter naar het feestje zou gaan.

6. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    Meiden ik lees straks op mijn gemak even jullie berichten ik ben nu onderweg naar het ziekenhuis de oma van mijn vriend heeft zondag een beroerte gehad en word zo in coma gebracht mijn excuses maar dan weten jullie waarom ik nie meer zo snel reageer nu!!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja zo wij doen wij dat ook nu. Voorheen bij de poort, dan zag de rest het ook niet. Maar dit was een leuke fietstocht op de zondag en vaak een grote verrassing voor de kinderen die de uitnodiging met de post kregen, Eva vind dat ook altijd heel leuk, post voor haar :)

Over de dochter van TS, tja lastig, wat moet je nou doen. In Eva's klas zitten bijvoorbeeld 6 jongens, volgens mij worden die ook altijd allemaal uitgenodigd door de jongens, zou gek zijn om er maar 4 uit te nodigen. Maar als er bijvoorbeeld 8 meisjes in de klas zitten, kan ik me ergens ook wel voorstellen dat je er maar 6 uitnodigt. Maar eigenljk vind ik dan ook weer dat je het niet kan maken om die ene dan niet uit te nodigen.
    Sorry TS, geen tips, vond het idee van Sylvia29 wel een goede.

Hier zeggen kindjes trouwens heel vaak tegen klasgenootjes dat ze mogen komen, terwijl die helemaal niet op het lijstje staat (er wordt hier al maanden van tevoren over nagedacht). Zo dacht Eva dus ook dat ze op een feestje mocht komen, maar ze heeft geen uitnodiging. Dat soort dingen gebeuren helaas onder kleine kinderen, gelukkig vond ze het niet heel erg.
    Ik wilde eigenlijk wel graag dat Eva 1 meisje zou uitnodigen bij wie ze op het feestje is geweest en die niet zo vaak uitgenodigd wordt. Maar haar lijstje stond vast en tja ze moet toch zelf kiezen wie ze er graag bij wil hebben.
    (Zo wil Lisa voor haar feestje een meisje uit Eva's klas uitnodigen, vind ik zo schattig ;))

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier wordt trouwens wel eens gepolst of een kindje is uitgenodigd, maar dat is dan voor een gezamenlijk cadeau. Van Eva's klas heeft iedereen elkaar op de whatsapp en coordineert 1 moeder het. Dit allemaal gebeurt wel buiten de kindjes om trouwens.

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja, ik zou echt niet het aantal kinderen voor het feestje omhoog gooien als ze niet 1 of 2 meisjes niet uit kan nodigen. Ze krijgt een aantal door en kiest zelf, wel stuur ik een beetje dat ze niet ineens haar beste vriendje of vriendinnetje vergeet. Nou is mijn dochter iemand die graag jongens en meisjes uitgenodigd, maar 5 kinderen zijn 5 kinderen, dat worden er geen 6. Het aantal wat ik van te voren aangeef is gewoon het aantal wat ze mag kiezen. Dat iemand lief speelt bij een ander zegt niet dat ze dan maar uitgenodigd moet worden. Mijn dochter speelt overal heel lief maar wordt ook vaker niet uitgenodigd, is ook niks raars aan toch, zou toch wat zijn als je maar veel kindjes uit moet nodigen om te voorkomen dat kinderen en ouders teleurgesteld zijn. Mijn dochter is ook wel eens teleurgesteld als ze niet naar een feestje mag, maar dan leg ik haar gewoon uit dat dat kindje ook maar een paar kindjes uit mag nodigen en dan moet kiezen tussen heel veel lieve kindjes.

10. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Sja. Lastig. Ik bedacht voorheen ook heel strak "zoveel kinderen en meer niet". Maar toen bleek dus later dat er één meisje niet uitgenodigd kon worden, nou dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen. Dan maar een kind extra. En dus meer dan gepland. Maar op één na alle meisjes van de klas. Nee, dat lijkt me ook niet fijn. Zijn er twaalf meisjes in de klas, is dat wel anders. Wij deelden dus wel (onbewust, dus goed dat het aangegeven wordt!) de kaarten in de klas uit. Nu hadden we dus wel alle meisjes, dus ik denk dat het niet zo heel erg was. Maar daar staan we de volgende keer zeker even bij stil.

Ik ben benieuwd wat je er verder mee gaat doen. Ik vind dit soort dingen moeilijk. Het gaat om je kind en die beleven heel anders dan wij volwassenen. Ik vraag me af of die al bezig zijn met "sja, soms gaat het zo". En al helemaal als zij de enige is die niet mag komen

Sterkte met oma trouwens!

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij staan daar heel anders in en zijn heel flexibel. Ik zou het echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen om echt één kindje in de klas niet uit te nodigen omdat ik als ouder zo halstarrig aan een bepaald aantal kinderen wil vasthouden. Wat maakt één kindje meer of minder nou uit?! :(

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja voor mij maakt dat genoeg uit. En daar heb ik mijn reden voor, niet eens financieel. Maar goed, het moet wel heeeel toevallig zijn als er ineens een keer maar 6 meisjes zijn en mijn dochter alleen meisjes uitgenodigd. Ik zie het hier niet voorkomen. Het ligt ook aan het uitje wat ze gaat geven hoeveel kindjes er kunnen komen, maar dat kiezen we op voorhand samen en op basis daarvan wordt de berekening gemaakt.
    Ik vind het zelf ook wel een verschil of er 6 meisjes zijn en er 5 uitgenodigd worden of als er 12 meisjes zijn en er 11 uitgenodigd worden. In het eerste geval ga je toch gewoon uit van een beperkt aantal kindjes die het kind mag uitnodigen? Als je toch heel veel kinderen uitgenodigd is het makkelijker er nog 1 bij te doen.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Het gaat mij erom dat ALS het toevallig zo zou zijn dat het aantal door mij gecalculeerde kinderen zou betekenen dat net één kindje buiten de boot zou vallen, ik het aantal kindjes dus naar boven toe zou bijstellen. Ik zou echt gewetenswroeging krijgen en het té sneu vinden voor dat ene kindje, no way dat ik dan nog vrolijk een feestje zou kunnen geven met de andere kindjes. 😟

14. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Mag ik even reageren als (voormalig kleuter-) juf? Leerkrachten willen dit juist wel graag weten, al is het alleen maar om akkefietjes voor te zijn. Tussen kinderen en ook tussen ouders. Dit soort zaken kunnen bepalend zijn voor de groepssfeer en misschien het welbevinden van jouw dochter; dus belangrijk! Ze gaat echt niet regelen dat jouw dochter wel kan komen maar kan wel even navragen hoe het zit. En kleuters hebben het gelukkig nog niet veel over feestjes in de klas hoor, vaak komt dit later pas..

15. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Kaartjes uit delen in de klas is hier gewoon verboden. De opmerking met teleurstelling omgaan vind ik raar want sommige kindjes krijgen misschien nooit een kaartje.
    Ik zou het ook niet vragen laatst kwam er wel een moeder of mijn zoon nog kwam en dat kaartje is kwijt geraakt in de post.

16. adi

adi Niet meer actief

Maar misschien de jarige de dochter van te gewoon niet aardig? Dat kan toch gewoon?

Ik vind het niet kunnen dat uitnodigingen in de klas zijn uitgedeeld, maar verder is het een vrije keuze van de jarige wie ze uitnodigt.

17. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties.. Net uit het ziekenhuis. Ik ga niet uitgebreid reageren sorry hiervoor.

Ik ga vanavond bij de ouder avond aangeven van de kaartjes in de klas uitdelen en dan zie ik wel verder momenteel ligt onze focus thuis op oma die niet lang meer heeft en zomerden slaapmiddel toegediend krijgt/soort coma diepe slaap...

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed zo, dat is veel beter om mee bezig te zijn!
    Vang je dochter op en leer haar met teleurstellingen om te gaan.
    Ik denk dat er een vergissing is gemaakt als het echt zo is dat alle meiden uit de klas zijn uitgenodigd (hoeveel zijn er dat?).

Sterkte met oma!

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Zo zou ik er ook instaan. Eentje niet zou ik echt niet doen.

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.672
    1.432
    113
    Veel sterkte ts met je oma.

Deel Deze Pagina