Pff frustrerend is dat he! Ik heb anorexia gehad, maar wel met ontzettende vreetbuien tussendoor... Je voel je zo machteloos, en vies, en dik...
Hoi Hoi, Ik vind jou lengte en gewicht nog best mee vallen in vergelijking tot dat van mij, ik weeg namelijk 120 kilo en ben 1,74 .. Extreem zwaar dus .. Heb echt al van alles geprobeerd maar niets werkt bij mij, ik heb me er momenteel maar bij neergelegd en vind dat mensen om mij heen mij maar moeten nemen zoals ik ben, doen ze dat niet tja dan hebben ze zelf een probleem .. het heeft even geduurd voordat ik me zo kon voelen hoor dus het is makkelijker gezegd dan gedaan maar goed .. Het is nu ook niet zo dat ik me nu elke keer vol stop met snoep ed want ik let wel op dat ik niet nog zwaarder word ... Ik denk dat je er zelf 100% achter moet staan om af te vallen zo lang je dat niet doet ( in mijn ogen ) denk ik dat het moeilijk zal zijn om af te vallen ... Geloof me ik spreek uit ervaring, val nooit af omdat andere tegen je zeggen dat je te dik bent .. doe het altijd voor jezelf ! EDIT: Ik heb trouwens een foto van mezelf in mijn profiel staan...
Dat vind ik nou ook. Mensen moeten je nemen zoals je bent. Er is meer dan alleen mijn gewicht. Ik ben ook nog gewoon Barbara met een innerlijk. En je ziet er goed uit hoor Chantal.
Maar het zal toch ook wel verschillen of je nou 2000 Kcal aan chocola eet of 2000 Kcal aan appels? Of maakt dat niks uit? Ik zit vandaag nog onder de 2000 Kcal (1837) maar de dingen díé ik heb gegeten waren nou niet echt gezond te noemen
Ik ben ook niet 1 van de slanksten meer na de zwangerschap van m'n dochter. Ik ben ook totaal niet tevreden zo en wil er ook echt wat aan doen. Vandaag was m'n beste vriendin er en ik heb haar gevraagd of ze me hier bij wil helpen we gaan nu samen 2 keer in week sporten en elke dag contacten om te kijken wat we gegeten hebben enz. Want alleen doen weet ik dat het me niet gaat lukken. Ik ben 1.76 en weeg 80 ik wil naar de 70 dat vind ik prima vind rondingen ook wel mooi. Het is bij mij ook echt de buik van de zwangerschap
Heuptasje??? Dan heb ik gewoon een weekendtas om me middel heen hangen... Het is idd herkenbaar, er is na m'n zwangeschap nog zo'n 10 kilo aan blijven zitten en dan vooral op m'n buik. Ik zie soms gewoon mensen kijken en denken; hee, zwanger? Het is me ook al wel eens gevraagd en das niet leuk. Ik hou ook van snaaien, maar dan meer in de hartige dingen zoals kaas en worst ect. Ik weet gewoon dat ik die dingen niet aan moet raken en dat ik daarbij fanatiek moet gaan sporten, maar oef...
Hier 1 met onderhand het zelfde gewicht.. Ik denk ook heel vaak ze moeten me maar nemen zoals ik ben,maar dat is verdomde moeilijk.. En met dit weer zwemmen.dramaaaaaaaaaaaaa,dan word er nog tegen me gezegt,kijk dan goed om je heen er zijn nog wel erger mensen hoor.Ja fijn voor hun ik durf het gewoon niet.. Xjexje
Pfff heel herkenbaar dit... Ik zou graag zo'n 10-12 kg eraf krijgen, maar discipline...(ik weeg 71kg bij 161cm trouwens) Terwijl ik eigenlijk helemaal niet zoveel eet. Ik ben helemaal niet zo'n snoeper. Maar ik heb wel een onregelmatig eetpatroon, en te weinig eten is natuurlijk ook heel ongezond en val je dus NIET van af... En als ik wat eet, is het meestal best vet. Zucht... Misschien kunnen we elkaar in dit topic een beetje steunen?! Een soort stok achter de deur, zeg maar?
Hoi hoi, Daar heb je ook gelijk in hoor. En idd ik heb niet echt de motivatie om af te vallen. wel ben ik van plan om wat gezonder te gaan eten (tussendoor dan, want verder eet ik wel gezond). En ik heb je foto gezien maar je ziet er goed uit hoor!! Mijn probleem is voornamelijk dat, hoe dikker ik word hoe meer gewicht er op mijn buik, billen, benen en heupen terecht komt. Daardoor kom ik weinig broeken meer in. Rond mijn taille ben ik gewoon wel slank. Dus als ik bv een strak jurkje aan heb ofzo dan staat dat zo raar; smal van boven, slanke taille en BOEM mijn billen heupen en buik.... Echt lelijk! Ook bikini aan vind ik vreselijk, ik draag vaak alleen een badpak of anders een strandjurkje over mijn bikini heen. Maar gelukkig gaan we weer richting de winter Ik vind het echt fijn dat ik dit onderwerp begonnen ben, zie zoveel dezelfde verhalen als mij!! Een hele steun! Liefs
Ja maakt idd ook nog uit. Maar daar kom je proef ondervindelijk dan wel achter (en met n beetje gezond verstand zonder al te veel honger )
ohhhh dit klinkt me zo bekent in de oren Ben ook niet de slankste nooit geweest maar wel sportief. Bij mij is het voornamelijk te vet avondeten. Ik ben voor de zwangerschap behoorlijk afgevallen en tijdens 30 kilo aangekomen nu zit er nog een kilo of 8 aan. ik merk dat de motivatie nu gewoon minder is heb toch in me hoofd we willen toch nog een kindje dus waarom nu die moeite8) Om even op het snoepen terug te komen dat is dus echt een verslaving je lichaam schreeuwt om suiker als je niet meer snoept, dit wordt minder maar is wel even volhouden je kan inderdaad chroom nemen dat houdt je suikerspiegel stabiel.
Ik loop ook niet gemakkelijk in een bikini hoor ook al heb ik zoiets van dat ze maar lekker de andere kant op moeten kijken als ze me dik vinden .. Maar de laatste tijd lach ik er om en als ik dan weer iemand zie kijken dan kijk ik achterom ( naar iets anders ) en dan zeg ik '' Spannend he '' hahhahaha dan weten ze vaak niet wat ze moeten zeggen .. Nee ik heb er lang over moeten doen maar ben blij dat ik me nu weinig van andere aantrek, ik ga gewoon lekker zwemmen en draag gewoon leuke kleding ed ... Het voordeel van dik zijn is dat als je in het zwembad bent en er zit er weer eens eentje naar je te kijken dat je dan ongelooooooofelijke goeie bommetjes kan maken .. hihihihih gna gna gna ... Maar @ TS met je eetpatroon veranderen heb je toch al de eerste stap gezet, gewoon goed opleten met wat je eet .. Succes meis ...
Hoi, Ik herken het (helaas) ook heel erg. Ik ben nu bezig met het boek 'onrust en eten' en dat helpt heel erg. Dat boek gaat er van uit dat je door blijft eten om een bepaald naar gevoel weg te eten en leert je om met dat gevoel om te gaan ipv het eten te gebruiken. En ik geef toe dat het heel moeilijk is, maar het helpt wel echt heel goed. Kan natuurlijk zijn dat dit helemaal geen issue is bij jou en dat het echt om de smaak gaat, dan zou je kunnen proberen om hetgeen waar je zin in hebt echt te proeven en te ervaren. Dan heb je vaak veel minder zin om echt door te eten.
Hier ook een paar zwembandjes Ze zullen nu wel even wegtrekken nu m'n buik dikker wordt maar ik ben me alvast aan het voorbereiden dat ik volgend jaar na m'n zwangerschap naar de sportschool moet. 'k Was bijna 80 kg met lengte van 1.78, door goed op te letten met eten en af en toe lekker snoepen, caloriechecker heeft mij ook goed geholpen, kreeg ik dit op 73/74 kg. M'n doel was 70 kg maar dat is maar dat wordt 'm nu voorlopig niet. Toen ik zwanger werd zat er wel weer een goede kilo bij en ben nu 2 kg aangekomen. Ik probeerde trouwens met het bijhouden van calorieen tussen de 1300 en 1500 cal. per dag uit te komen en ik at ook wel eens patat maar dan gewoon met groente erbij. Nu eet ik vrij gezond en gewoon wat lekkers als ik daar zin in heb en als de weegschaal door begint te slaan moet daar ook maar een rem op.
Jawel, met appels maakt het veel uit. Appels is een van de weinige soorten eten die eigenlijk negatief in de kcal zitten. Ik bedoel daarmee: Als je een appel eet, verbrand je meer kcal door het verbranden van de appel dan dat er in de appel zitten. Bovendien helpen de zuren ook emt afvallen. Appels kun je eigenlijk dus zoveel eten als je wil, je wordt er nooit dik van. Maargoed, normaal gesproken kun je wel min of meer van het aantal kcal uitgaan. (al zou ik geen 2000 kcal aan chocolade eten op 1 dag )
Hoi! Heel herkenbaar probleem! Ik ben verzot op snoepen! Ik kan echt niet voorbij het Kruidvat lopen zoner een zak snoep en ook in de supermarkt kan ik er niet aan weerstaan! Gelukkig sport ik veel en zit het dikker worden me niet echt in de genen, want ik heb een slanke lijn... Al moet ik toegeven dat ik sinds ik geen pil meer neem en nu ook nog een Clomid neem best wel een buikje krijg (normaal volgens de gyn maar toch niet leuk). Enkele tips => * groene thee (detox) warm of koud (Lipton linea) * veel fruit en groenten (tussendoortjes vervangen door fruit) * 's avonds je koekjes beperken (bv 1 beentje Twix ipv 2) * sporten!! Ikzelf doe aan zumba! Heel leuk! * veel water drinken en zeker geen cola of limonade Succes ermee!
Je vergeet de zogenaamde lege callorieen. Diegene die wel tellen maar die minder energie opleveren. En waarna je dus sneller weer honger hebt. Als je bvb een bruine boterham (84) eet eet je minder callorieen als een witte (91). Maar toch zal je na die witte sneller honger hebben. Ligt aan hoelang je lichaam er over doet het te verteren en wat er allemaal nog meer in zit wat je lichaam kan gebruiken (de callorieen lijken nu erg weinig maar ervaring leert dat dat kleine beetje extra je op den duur de das om doet als je onder een bepaalde hoeveelheid wilt blijven. Je eet sowieso niet maar 1 droog sneedje. ).
En nog een belangrijk verschil vind ik dat als je 2000 kilocalorieen aan chocola eet je aderen natuurlijk veel sneller dichtslippen dan wanneer je die alleen aan appels eet. Je cholesterol zal er niet zo vrolijk van worden. Hier overigens ook iemand die te zwaar is. Heb vroeger veel moeite gehad met eten en dat begon in de pubertijd. Heb het gelukkig redelijk onder controle, alleen in extreem moeilijke tijden interesseert het me niet meer zo. Nu ik weer zwanger ben eet ik juist heel gezond en ben nog geen kilo aangekomen. Heb me voorgenomen om na de zwangerschap echt goed te gaan afvallen op een gezonde manier.
Ik ben niet te zwaar, maar ben een kilo of 4 bijgekomen sinds ik vorig jaar verhuisd ben. Die wil ik dus terug kwijt, want ik krijg een aantal broeken (nieuwe weliswaar) niet meer aan. Mijn probleem: door mijn allergie kan ik geen rauwe groenten of fruit eten. En... ik ben/was verslaafd aan chips... Als mijn regels eraan komen, schreeuwt mijn eten om vet eten en ik geef daar keer op keer aan toe... Dus... Nu heb ik op 1,5 week tijd nog maar 2x een beetje chips gegeten (niet meer dan m'n kommetje vol), als ik in 't weekend thuis ben eet ik versgemaakte soep als middageten, ik drink veel water en probeer om terug meer te bewegen (ga vanavond voor de eerste maal naar de zumbales en hoop dat het meevalt). Ik moet zeggen: mijn buikje is al opvallend minder geworden, want daar zit alleen vet. Het belangrijkste is wilskracht en doorzettingsvermogen. Ik ben nu dus terug serieus aan't opletten, heb ook feestjes gehad dit weekend (3 om precies te zijn) en ben toch op een week tijd een halve kilo kwijt. 't is niet zo veel, maar ik doe mijn uiterste best om die er niet meer aan te krijgen! Zo'n opmerking van je buurvrouw is inderdaad niet tof! Ik heb een collega die in januari bevallen is en zij loopt helaas nog rond met een 'zwangere buik' omdat zij haar te fel heeft laten gaan tijdens en na de zwangerschap... Ook zij heeft al een paar keer de opmerking gekregen of ze al opnieuw zwanger is...
wij halen gewoon geen snoep in huis.... de kinderen krijgen ook alleen maar koekjes en van die fruitrepen... Dus wij kunnen ook niks van hun pakken om te snoepen