hallo meiden, ik wil even zeuren, sorry! soms lijkt het alsof het op je voorhoofd geschreven staat dat je bezig bent om zwanger te worden! vandaag op mijn werk liep ik zooooooooooo rood aan dat ze het daar nu wel moeten vermoeden. collega van mij is zwanger en daar ging het (natuurlijk) over. ze babbelde er flink over, logisch ook.. dat snap ik! toen zei een andere collega 'goh dan zijn alleen liano en J. zonder kids!'. Ik dacht bij mezelf, dooreten.. je hebt het niet gehoord. Maar ik voelde me rood worden. Later vroeg een collega of ik soms ook zwanger ben, heb toen nee gezegd... maar het lijkt wel alsof het op mijn voorhoofd geschreven staat, zoveel mensen vragen ernaar! En dan moet ik nog maar paar dagen wachten totdat ik mag testen.. alleen zou ik het gewoon NU willen weten.. weet dat ik geduld moet hebben, maar deze maand voel ik me zo anders.. nog even wachten!
Heeeeel herkenbaar... ik denk ook dat iedereen het aan me ziet! Vooral de mensen om me heen, 2 vriendinnen (1 zwanger en 1 net bevallen) kijken me steeds zo raar aan... die vissen gewoon naar informatie. Mijn moeder biedt me steeds een wijntje aan(doet ze anders nooit) en ik zelf weet niet meer wat ik zeggen moet, terwijl ik daar normaal toch niet veel moeite mee heb als het over zwanger zijn gaat. Alles omdat je er mee bezig bent... dit forum helpt ook niet om er rustig onder te blijven Tjonge.. wat een rare tijd dit he....
ja zeker een rare tijd, zie dat je 5 dagen over tijd bent! hopelijk heb je snel duidelijkheid! heb je al getest? het lijkt ook alsof iedereen zwanger is.. van de mensen waar je het echt neit van verwacht, die zijn het juist. iedereen verwacht het ook. zijn nu 9 maanden getrouwd en het is altijd duidelijk geweest dat wij kids wilden.. maar het is gewoon zo lastig allemaaal..!
Ik herken je verhaal hoor! Wij zijn nog maar net begonnen en heb al meerdere keren van verschillende mensen de vraag gekregen: ben je zwanger? Zo pats boem in mn gezicht! Euhh nee? Laatst ook met een vriendin, we hadden het erover en ineens vroeg ze heel direct wanneer ik kinderen wilde en of ik al gestopt was met de pil. Ik was net een paar dagen gestopt! Nou ja zeg, ongelofelijk. Mijn vriend en ik laten aan niemand wat los en nog krijg je dan zulke opmerkingen! Kreeg bij die vriendin wel een hoofd als een biet, pff hoop niet dat ze het gemerkt heeft. Ik geef als reactie elke keer maar: eerst moeten we alles op orde hebben in en om huis enz enz. Lastig hoor...
onze standaard reactie is ook dat we het eerst op orde willen hebben in huis en dat we nog even aan het oefenen zijn... maar als ik zo'n rood hoofd krijg, dan verraad ik mezelf gewoon heb ik het idee.. Had het idee dat ik op mijn werk wel enigzins 'veilig' was, maar ja daar is er nu dus 1 zwanger...
Dit herken ik niet. Bij ons in de familie en vriendenkring hebben ze de hoop al redelijk opgegeven dat wij ooit zwanger zouden worden. Ze denken allemaal dat het nog wel een jaar of 8 duurt. Ook mijn collega's zeggen (als ze het weer over baby's hebben): Bij jouw duurt het toch nog wel een paar jaar 8)
Ik herken het ook. Komt ook wel een beetje omdat we in juni 2008 getrouwd zijn. Dus ze begonnen eigenlijk al met vissen toen we zeiden dat we gingen trouwen. Terwijl wij er toen nog niet mee bezig waren. Ik vind het wel heel irritant, want ik wil niet liggen, maar ik wil ook niet dat ze het weten. Dus ik zeg toch maar weer: Nee, echt niet, komt allemaal wel, wij wachten nog een tijdje en allemaal van die dingen.
Heey meiden, allereerst allemaal heel veel succes met snel zwanger worden! Ik herken t helemaal, we hebben de leeftijd voor kids en onze omgeving raakt de een na de ander zwanger, of hebben al meerdere kinderen. Voordat we gestopt waren met de pil vroeg er bijna nooit iemand naar en sinds dat we wel bezig zijn, de een na de ander! Ik vraag me ook echt weleens af of ze t ruiken ofzo. gelukkig ben ik nog even bezig met school en hebben we niet echt haast, dus ik kan nog zonder een rood hoofd te krijgen zeggen dat we nog even wachten en nog met zijn tweeen willen genieten. maar ja dat maak ik niet iedereen wijs natuurlijk!
haha herkenbaar ik heb in het ziekenhuis gelegen en een aantal collega's dachten voordat ze wisten dat ik opgenomen werd: Ow die is zwanger! Terwijl ze niet eens weten dat ik ermee bezig ben
Heey Dames Hier nog een...! Wij hebben onze kerstdagen doorgebracht met familie en de opmerkingen waren niet te zuinig... Goh.. volgend jaar misschien wel een kleintje erbij? Tooocccchhh? Net als op nieuwjaarsdag...: Zo, dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden! Laatst kwam ik in de stad een oud klasgenootje tegen... Wanneer komen er kindertjes? Nooou ja zeg... en ook ik heb niemand gezegd dat we bezig zijn... Het moet echt de leeftijd zijn.. Wel merk ik iedere keer als er iemand in mijn omgeving verteld dat ze zwanger is, ik een kriebeltje krijg... Het is geen vorm van jaloezie maar eerder het benijden van.. Het lijkt me zo geweldig om te kunnen vertellen dat je zwanger bent... Ben bang dat ik dat gevoel hou bij iedereen die ons voor is.... Schaam me wel n beetje... Maar ik kan wel heel erg oprecht blij zijn voor diegene! Het is gewoon onze kinderwens... : )
Dat denk ik bij ons wel. Vriend lief over de 30 ik bijna 30. Gelukkig heb ik al 6 jaar dezelfde mening gegeven als mijn familie, vrienden of collega's het over zwanger worden hebben. Die mening geef ik nog steeds (ook al kwam vandaag de vraag of het niet eens een keer tijd werd 8) )
Nou het is niet de leeftijd denk ik Want ik ben pas 20 (bijna 21) en bij mij vragen ze zich ook af of ik zwanger ben en wanneer er kinderen komen
@nomnom: ik gun het iedereen om zwanger te raken, maar als ik het hoor van iemand, dan slik je gewoon eventjes... en denk ik 'konden wij dat maar zeggen!'. weet iemand een manier om niet zo rood te worden? ik schaam me er nog voor!
ook hier hebben wij het idee dat iedereen het van ons af kan lezen. wij zijn nu een half jaar getrouwd en meteen daarna werd er al gezegd nou ben benieuwd wanneer het zover is. ook laatst met een etentje, vroeg mn tante en.... moeten jullie al iets vertellen. toen waren we pas gestopt. dus toen kreeg ik ook een rood hoofd. dus ik ging rustig verder met eten (dat probeerde ik dan). maar indd het lijkt wel of er op mn hoofd staat geschreven Ik wil zwanger worden! ook toen ik ziek was aantal weken geleden. Ben je zwanger? dan zeg nee hoor! best moeilijk ook omdat ik rook en ik steeds zeg dat ik wil stoppen, maar voordat we gestopt waren zei ik altijd als ik zwanger ben stop ik met roken. dus dan gaat het ook al opvallen. we wachten het wel af,en ja tips om niet rood te worden... geen idee. proberen de vraag te ontwijken misschien, al kan dat ook verdacht lijken. mijn man zegt altijd dan, nee we oefenen. met een grote glimlach op zn gezicht en dan zijn ze meestal wel uitgevraagd.
haha dat zegt ie van mij ook! maar goed, die maakt soms ook opmerkingen en dan voel ik mezelf geheel ongemakkelijk en als mensen me dan aankijken, dan word ik dus knalrood! laatst had ik buikgriep en iedereen dacht dat ik zwanger was... als ik (ooit) kan vertellen dat ik zwanger ben, hebben ze ook niets meer om over te kletsen!
Hahaha, dat hebben wij ook! We waren laatst op een feest van oude vrienden en er werd maar liefst 12 keer aan ons gevraagd of er al koters komen! En een vriendin van mij schiet elke keer in de stress al ik zeg ik moet je iets vertellen, dan staan de tranen al in haar ogen..hihi ook leuk om haar daarmee te pesten,ze weet dat we van kinderen houden maar nog even willen wachten (haha not!)
Aaargh... Ik word ook al gek van die vragen. Zeker omdat ze al werden gesteld voordat we nog waren getrouwd 4 jaar geleden. Ik ben niet slank en heb altijd wel een buikje gehad. Toen we gingen vertellen dat we gingen trouwen, was de reactie van sommigen 'O, dacht dat je ging zeggen dat je zwanger was' (Grrrr ) ) Op onze trouwdag was er iemand hoogzwanger, die begon ook al, wanneer komt de kleine? Dus ik zeg terug, wanneer gaat je zusje trouwen (haar zusje is ouder dan ik). In de straat, samenwonend stel aan de overkant, wij net getrouwd, zij hoogzwanger van nr 1. 'Hey, wanneer komt die van jullie?' 'Uhhh, als jullie gaan trouwen?' Vorig jaar, zelfde stel, zwanger van nr 2 nog steeds samenwonend, 'Is nou toch wel hoog tijd hoor voor een kleine!' Wij: 'Nee, wij hebben een huis gekocht en gaan eerst rustig verhuizen!' Schoonvader die een maand na het trouwen, begint over dat wanneer er een kleine is, hij wel een vaste dag wil. Schoonmoeder die eerst luid verkondigt dat zij echt niet gaat oppassen, omdat wij zo nodig een kind willen. Vervolgens vindt ze het toch wel tijd worden, omdat ze zo graag oma wil zijn. Dit allles lang voordat we ook maar de pil de deur hadden uitgeschopt.