vandaag voor de 2e keer na de huisarts geweest voor me bekken pijn. ze had me verder onderzocht vandaag. en blijkt dat ik het echt aan me bekken blijkt te hebben. eerst ging het lopen en zitten en in bed liggen nog wel. en nu stik ik van de pijn. heb er ook vaak om zitten huilen! op me werk gaat het al bijna niet meer ik werk in de zorg. en die dingen die ik doe zijn gewoon te zwaar. ik werk met een 0- uren contrackt waar ook is staat bij ziek zijn wordt je onslagen! ma dit heb ik ook niet gewilt! ik stik echt van de pijn! ik weet het even nu niet meer zit er even door heen. want het liefste gaat ik de ziektewet in ma ben ik me baan kwijt raak, en dan ma rond komen van een mini inkome. pfff
ppff erg lastig dat 0 uren contract. Maar meis. ff 1 advies, Ga naar de fysio dan verlicht je de pijn en misschien met een bekkenband ( bij activiteit en niet zitten) die de fysio voor kan schrijven ben je een end geholpen. ik heb zelf ook BI en ook nog ischias. en fysio werkt voor mij geweldig. heb nu 12 weken thuis gezeten en hopenlijk mag ik dinsdag weer werken. Helemaal weg gaat het niet hoor. maar het wordt wel verlicht met de juiste docering oefeningen en rust combinatie met bewegen , behapbaar Vergeet daarbij niet RUST - Roest. en veel mensen ( vaak onbewust) zijn bang om pijn te voelen als ze bewegingen maken. Dan verkrampen ze in een andere houding om de pijn niet te voelen. Deze verkrampingen nemen je klachten niet weg en de pijn al helemaal niet. Sterker nog het maakt het alleen maar erger wees dus niet bang te bewegen Fysio zal zeggen Angst om te bewegen = stijf/krampachtige houding = meer pijn dus nog meer angst om te bewegen ivm de extra pijn = nog krampachtiger houding = nog meer pijn Enz enz.. rust,beweeg afdoende afwisselend. Ga op goede hoogte stoelen zitten ( 90 graden met je knieen , knieen dus niet boven je heupen uit ect ect alle arbo praatjes) na 20 min zitten ga ff wat in de keuken pakken of zo of doen. en ga dan weer zitten.... ( op je werk koffie rondje) ect ect ik loop ook hele dag ook binnen thuis, op me nike's dan zakken je voetzolen niet door, dat is erg belangrijk tijdens de zwangerschap ( platvoeten verkomen) zijn zo beetje tips die ik je uit huidige ervaring kan geven .. hopenlijk heb je er wat aan maar ga echt naar de fysio
Hier nog eentje, die last heeft vanaf 11 weken. Ook ik kan je fysio- of Cesartherapie van harte aanbevelen. En het boek van Cecile Röst. Daar staan nuttige oefeningen in en inderdaad ook het advies om niet alleen maar te gaan zitten, uit angst voor de pijn. Nee...het is geen pretje en ja..het doet zeer. Ik ben er soms doodmoe van. Maar met goede begeleiding gaat het zeker een stuk beter met me!
ik heb ook staand/lopend werk en bekkenklachten vanaf 16 weken. zodra het ook maar enigzins op kwam zetten ben ik gelijk naar de fysio gegaan. dat heeft me geweldig geholpen, ik hoef geen bekkenband te dragen doordat de fysio me heeft geleerd bepaalde spiergroepen te gebruiken om mijn bekken bij elkaar te houden. voor en na mijn werk rust ik veel, in bad of op bed. in de pauzes ga ik liggen op de bank met kussens tussen mijn knieeen en enkels. ik loop buiten mijn werk om geen lange afstanden meer en het huisdhouden gaat wat langzamer. maar: ik heb er al 12 weken last van en heb me nog niet ziek hoeven melden!
ik heb ook een doorverwijs kaart gekregen voor de fysio. aleen kan pas maandag bellen! was er vandaag niet. ma ik kan echt niet meer lopen. dus dat houd in dat werken op dit moment echt niet gaat! als ik warm heb gebaderd gaat het wel weer even. maja gaat moeilijk op je werk even tussen door badderen! en ik werk in breda. ma ik woon in een andere stad en dat is meer dan een uur vandaag! en dan is fietsen een hel! dus ma afwachten dat het daar de fysio iets beter wordt. anders heb ik echt grote pech.
waarschijnlijk wordt het wel beter hoor! ik zou naast de fysio maandag ook contact opnemen met je baas en uitleggen. zeg er dan gelijk bij dat je er alles aan gaat doen weer gewoon aan het werk te gaan. ik hoop voor je dat het goed komt en je je baan niet kwijtraakt!
mijn baas spreek ik nooit! aleen me planner.en die zei als ik lang ziek blijf dat me contrackt wordt beeidigt! mijn thuiszorg denk aanzich zelf en niet na de werknemmers. altijd al zo geweest! mijn moeder heeft ms werkte ook bij thuiszorg op het kantoor er werd er ook zo maar uitgegooit want ze was onnodig. dus zie het echt niet zonnig
Als je ziek wordt door de zwangerschap dan mogen ze je niet zomaar ontslaan, je bent dan wettelijk beschermd.
Sterker nog: bij ziekte door zwangerschap krijgen ze alle kosten vergoedt! Normaal moeten bedrijven bij ziektegevallen een deel van de loonkosten zelf betalen, maar bij ziekte van zwangeren is er een uitzondering gemaakt. Laat je niet bang maken hoor!