beetje rare postbode..

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaR, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    nee dat mag niet wat hij doet :(:( alleen de persoon voor wie het is mag tekenen,, plus irritant lang aanbellen :( en zo'n antwoord krijgen :(

zou even een klacht indienen bij de tnt zo'n postbode zou ik niet willen hebben die zo met mijn post zou omgaan

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jawel je mag wel tekenen. Sommige pakketjes mag alleen 1 bepaald persoon ervoor tekenen en andere pakketjes mag iedereen tekenen. Ik teken zovaak voor een pakketje van de buren (die kopen alles online volgens mij ;)) en ik heb er geen problemen mee. Alleen de manier van aanbellen en omgang vind ik echt asociaal...
    dat zou me hier niet gebeuren.

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Yup,wat zij zegt ;);)

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik teken wel voor pakketjes voor de buren. Zou niet weten waarom niet? (het mag ook wel, zie vorige reacties.)
    Andersom vind ik het ook niet erg als zij iets voor mij aannemen en tekenen. "Weet jij veel wat ze ermee doen." Dat maakt toch niet uit? Al maken ze het kwijt, dan kan ik altijd contact opnemen met de verzender en zeggen dat ik het niet ontvangen heb. Dan zeggen zij weer dat ze een handtekening hebben en die is dus niet van mij, dus mogen zij het met TNT uitvechten en mij een nieuwe sturen.
    Maar dat is in het vergezochte geval dat de buren er iets raars mee doen.

Over die jongen: Nee, ik vind het niet raar dat hij weet dat je thuis bent (hoewel hier ook wel eens de auto staat, terwijl wij er niet zijn? Je kunt toch ook op de fiets weg zijn?). Ik begrijp ook dat hij dan graag even wacht tot je de deur WEL open kunt doen. Dat is fijn voor hem en fijn voor de buren.

Wat ik NIET normaal vind, zijn
    1) dat hij lang blijft bellen. Misschien heb jij wel nachtdienst en lag je te slapen. Als hij een keertje belt, een paar minuten wacht en dan nog een keertje belt, zou ik het minder vreemd vinden.
    2) dat hij boos wordt op jou, omdat je niet wil tekenen. Dat is jou goed recht. En het is zijn werk om terug te komen als de bewoners er niet zijn.
    3) zijn taalgebruik.

Ik vind ook wel dat je over alledrie de punten wel een klacht mag indienen.

5. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    klacht sturen naar de tnt waar hun in godsnaam zo'n asociaal iemand vandaan hebben??

6. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38

Ik mag toch niet iets wat aangetekend verstuurd is aan iemand anders niet tekenen? Dan is het hele nut van aangetekende dingen weg toch? Of zie ik het nou verkeerd?

7. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb het zowieso helemaal gehad met de TNT.
    Toen mijn dochtertje geboren is zijn heel veel geboortekaartjes niet bij de mensen aangekomen, of beschadigd, of alleen de envellop...de kaart dus weg. Ditzelfde is ook gebeurd toen mijn zoontje geboren is. Kan een keer gebeuren maar dit wordt wel echt te gek! Ook hebben we heel veel kaartjes van mensen niet ontvangen waarvan we zeker weten dat ze er een gestuurd hebben. Vriend heeft al een een aardig telefoontje met TNT gepleegd maar ze doen er niks op uit. Heb het idee dat ze de telefoon een meter van hun oor afhouden en ons maar uitlachen. Ik vind dit echt niet kunnen! Betaal je grof geld voor die kaarten en dan wordt er zo mee omgegaan.

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klacht indienen! Aantekende brieven mogen volgens mij alleen overhandigd worden aan de geadresseerde. Buiten dat, vind ik zijn reactie absoluut niet normaal en zelfs bedreigend door zijn gescheld! Ik zou gewoon even bellen met TNT en dit aankaarten.

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Als de buurman/vrouw een angetekende brief kan aannemen dan is het hele nut van aantekenen weg, dus het mag niet eens.

En idd tnt is zo slecht de laatste tijd. Wij hebben dat ook gehad met kaarten die niet aankwamen. Kweeg laatst een brief half terug want er zat volgens hun geeen envelop omheen. Ja weet ik toch zeker van wel.

10. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja ze maken er echt een puinhoop van..

Oh en ik vond zijn reactie verder niet bedreigend hoor, ik vond het gewoon asociaal dat hij tijdens zijn werk zulke dingen tegen zijn klanten zegt.. Ik heb daar ook echt wel wat van gezegd hoor.. Ik scheld ook de hele dag door, maar niet op mijn werk tegen mijn gasten!

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ook weleens getekend voor een aangetekende brief voor de buren..

Mijn overburen bestellen ook veel online en zijn bijna nooit thuis dus werd het vaak bij ons afgegeven, prima maar toen onze dochter geboren werd, hadden ze niet eens het fatsoen om ons te feliciteren toen ze weer een pakket kwamen halen.

Toen was ik echt zo pissig dat ik sindsdien niets meer aanneem. De TNT-bezorger was er ook niet blij mee want hij moet nu steeds terugkomen! :p

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dat is nu dus het hele probleem van het tekenen. Het màg mss wel, maar doe het om bijvoorbeeld jou aangehaalde reden niet. Als er eenmaal getekend is, heeft de TNT een bewijs van aflevering en is het dus hùn probleem niet als er iets kwijt is. En dan kun je gerust fluiten naar je spullen. Ik teken ook absoluut niets voor mijn buren. Ohja, ik vind ze heel aardig, maar ik wil niet verantwoordelijk zijn voor eventuele fouten bij de verzending. En aangezien ik totaal niet weet wat ze besteld hebben en dus geen controle op het pakketje kan verrichten, teken ik niet. Dit om problemen voor mezelf, maar ook voor hun te voorkomen...Een pakketje waar niet voor getekend hoeft te worden, neem ik wel aan, daar hangt mìjn handtekening niet aan vast en blijft het de verantwoordelijkheid van mijn buren..

Een aangetekende brief màg volgens mij niet eens bij de buren afgeleverd worden, maar alleen aan de geadresseerde in questi. Of heb ik dat fout?

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    blijf het gek vinden heb bij de tnt gewerkt en mocht dat echt niet doen ,alleen voor de gene die op je formulier staat die mag tekenen :(

nou ja misschien ondertussen veranderd dan

Deel Deze Pagina