Beetje smetvrees in vakantiehuis

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Luppy, 9 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    De keren dat ik naar huisjes ben geweest altijd gekozen voor een park van Landal. Daar wordt schoongemaakt. De parken waar gasten zelf mogen schoonmaken liet ik links liggen, dan ben je helemaal afhankelijk van hoe netjes je voorganger was.
    En dan het liefst een nieuw of gerenoveerd huisje dat scheelt ook al iets.

Shay25 vindt dit leuk.
  2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    De huisjes waar ik geweest ben waren echt zoveel schoner en netter dan de ziekenhuis kamers (in Nederland, structureel) waar ik ben geweest.

Als je het vuil van de vorige patiënt nog hebt zien liggen, zijn daarmee in vergelijking de huisjes van Landal echt het toonbeeld van netheid.

Prettykitty, Jessi79 en Baileyy vinden dit leuk.
  3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.423
    113
    Oef ja, inderdaad, ik vond het ziekenhuis echt niet schoon. Ik deelde een kamer, we deelden een wc, en het bezoek van mijn kamergenoot (lees; haar hele familie bivakkeerde de hele dag op onze kamer) ging ook gewoon naar die wc (ondanks grote letters op de deur dat die wc alleen voor patiënten bedoeld was en bezoekers naar wc’s op de gangen konden). Ik vond dat echt veel viezer dan een gemiddeld vakantiehuisje.

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Absoluut mee eens!!

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ook team poetsen wat ik aanraak. Zodra ik binnen kom dan maak ik de deurklinken, knopjes, kranen en wc schoon. Als er een vaatwasser is dan mik ik eerst alles daarin en anders was ik af wat ik nodig heb. Dat zet ik apart en de rest mag niet aangeraakt worden.
    Beddengoed gebruiken we nooit. Ik gebruik de lakkenpakketen en gooi daar mijn eigen beddengoed weer op. Eigen kussens mee. Douchen met slippers. En zodra ik thuis kom gaan de kleren die ik aanhad in de was. Als ik het niet poets dan voelt het niet als vakantie, dan gruwel ik de hele vakantie.
    Maar het liefst slaap ik in mijn eigen caravan..

6. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Een vraag voor de poetsers: gaan jullie dan ook een weekend weg? Het lijkt me dat je dan nog zo weinig tijd hebt, als je de eerste dag moet poetsen en de laatste dag alles opruimen.

Zxcvb vindt dit leuk.
  7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Jeetje, ik heb hier serieus nog nooit bij stilgestaan, dat mensen eerst gaan poetsen in een vakantiehuisje. Ik denk er gewoon nooit over na. Maar nu ik dat n.a.v. dit topic wel even doe, kan ik daar nog steeds niet wakker van liggen. Ik zie gewoon echt het probleem niet. Ook niet als er nog ergens wat spinrag zit of wat stof ligt.
    Zou het ook echt zonde van mijn tijd vinden om in mijn weekend weg of op vakantie eerst te moeten poetsen. Dan is het voor mij geen vakantie meer en dus is het wel mazzel dat het me allemaal niet dwars zit :roflmao:

We nemen ook geen eigen beddengoed mee of schoonmaak spullen, oid. Alleen handzeep en keukendoeken. En dat gaat prima. Maar mijn standaard motto is sowieso wel ‘is goed voor de weerstand’ :p:D

ikke24, Sado, Nataly1972 en 13 anderen vinden dit leuk.
  8. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.144
    1.683
    113
    Ik vroeg me ook al af of ik nu zo'n viespeuk was. Ik heb echt geen zin om eerst uitgebreid schoon te gaan maken hoor. Dat is niet mijn idee van vakantie

Mama8891, Sado, Spoetnik en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.978
    113
    Tja, echt uitgebreid poetsen doe ik ook niet, maar ik neem wel even wat van die weggooi doekjes mee en dan neem ik wel wat af. Een keer naar centerparcs geweest en toen was ik heel blij met mijn spullen, het was er onwijs vies en zoon en ik hadden gelijk last van allergie toen we binnen kwamen, dan is het ook niet echt relaxed.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.978
    113
    Er is toch niemand hier die zegt dat je wel zou moeten doen?

11. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Valt wel mee hoor, doekje heb je er zo overheen gehaald en bedden opmaken is ook zo gepiept.
    En ik boek vaak met schoonmaak op het eind dus dan hoef ik niet te poetsen. Alleen bij roompot moet je het zelf doen, maar dat vind ik ook niet zo erg. Huisje is een stuk kleiner dan mijn eigen huis dus ook zo klaar.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.978
    113
    Even een schoonmaakdoekje over de wc, aanrecht etc kost misschien 10 minuten. Ik boek alleen huisjes met eindschoonmaak, dus alles wat we meenemen wordt verzameld en in de kofferbak gedumpt, kost misschien ook een kwartier.

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Iedereen moet het ook helemaal zelf weten. En als je je er prettiger bij voelt, is dat natuurlijk helemaal prima, maar het is gewoon niet iets waar ik ooit bij stil heb gestaan. En daar ga ik ook verder niet mee beginnen.

Thuis ben ik al druk genoeg met alles inpakken, dan nog de reis en dan bij aankomst de auto uitpakken. Daarna heb ik gewoon geen zin in nog meer werkzaamheden die voor mij niet nuttig voelen. Ook niet als dat maar 10 minuten zou duren. Eenmaal uitgepakt gaan we lekker aan de koffie en het gebak en dan vind ik het wel prima.

Centerparcs gaan we nooit heen. En echt vieze huisjes heb ik gelukkig ook nooit meegemaakt. Hooguit dat we een beetje een vies bord oid tegenkwamen. En dan gaat dat ene bord in de vaatwasser, maar de rest niet.

14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Meld je dit dan ook bij de receptie? Wij hebben een keer een vies huisje gehad (overal hondenhaar, wc was niet gedaan etc), maar daar heb ik toch echt de schoonmaakploeg voor laten komen..

15. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Heel herkenbaar! Iedereen verklaart ons altijd voor gek, maar wij nemen dus al jarenlang (sinds we dat soort parken bezoeken) een eigen box mee met borden, bestek, kookgerei, bekers, etc. Onze eigen 'vakantiepannen' gaan mee, eigen waterkoker en een grand foulard voor over de bank. En uiteraard eigen kussenslopen, maar ik denk dat bijna iedereen dat wel doet ;).

Het eerste uur als we aankomen gaan mijn man en ik met Dettoldoekjes door het huis heen (bijv deurklinken, afstandsbediening, doekje over de stoelen/tafels, wc, etc.). En dan is het vakantie voor ons, haha.

16. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Edit: nu onze kids wat groter worden, kiezen we ook regelmatig voor een hotelarrangement. Dat gevoel van smetvrezerig heb ik dan gelukkig niet ;).

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Herkenbaar, en inderdaad, ik maak nog een minuutje of 10 schoon voor we er echt in trekken. Ik was een deel af wat er niet schoon uit ziet, maak leuningen, afstandsbedieningen, lichtknopjes en armleuningen enzo schoon.
    Verder neem ik zowat standaard een dweil van de Action van 60 cent ofzo mee voor op de grond in de badkamer. Plus goed afwasmiddel en extra vaatwastabletjes en zeep voor bij de kraantjes en gastendoekjes.
    Je krijgt vaak ook wel een setje met wat doekjes, maar dat vind ik onvoldoende. En is het echt vies, dan bel ik de receptie, kom maar weer langs om het over te doen, ik betaal niet voor een huisje om zelf nog een uur te poetsen.
    Die lakens die erbij zitten, zijn over het algemeen goed schoon hoor.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.978
    113
    Ja, maar de boel was gewoon oud. Vloerbedekking en kapot behang, oude bedden. Kun je niet veel aan veranderen, weet dat ze dit huisjes ook aan het opknappen waren.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.978
    113
    Cp ga ik ook nooit weer heen haha. Inpakken doet mijn man en de kinderen pakken hun eigen tas in, dus geen gedoe. Man rijdt vaak, dus even 10 minuten poetsen vind ik geen issue. Doe ook niet alles uitgebreid ofzo, even snel er doorheen en soms is het al super netjes, laatste jaren let ik daar echt op en dan hoeft het niet.

Adje vindt dit leuk.
  20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.978
    113
    Haha nee, neem geen eigen kussenslopen mee. Dat beddengoed komt rechtstreeks uit de stomerij/ wasserij, dat vind ik niet vies ofzo. En pannen bestek etc ook niet, daar begin ik dan weer niet aan. Bij twijfel even in de vaatwasser

Adje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina