Heb daar eigenlijk geen last van, enkel als iets er echt vuil uitziet was ik het even eerst af voor gebruik. Heb nu ook nog wel nooit meegemaakt dat een huisje zelf echt heel vies was. Goed voor de weerstand denk ik altijd maar Ben niet zo snel vies van iets, en sta daar niet graag te lang bij stil ook, want uiteindelijk weet ik ook niet wat er gebeurd met servies in een restaurant, de wc in een openbare plaats, de zetel bij vrienden thuis enz. En op scoutskamp vroeger zal ik allicht ook smerige dingen aangeraakt hebben Als ik terugkom van een weekendje weg of vakantie, voel ik me thuis pas wel weer thuis als ik lekker gedoucht heb in ons eigen badkamertje, niks zo goed als onze eigen douche
Ik ken echt helemaal niemand die dat doet Grappig genoeg neem ik wel vaak kookgerei of apparaten mee. Maar dat heeft dan een totaal andere reden dan het bang zijn dat iets niet schoon genoeg is, nl. dat dat meestal niet fatsoenlijk voor handen is. Zo neem ik sowieso altijd een goedgeslepen koksmes mee en meestal ook een snijplank. Want de messen in die huisjes kan je nog geen boter mee snijden en wie ooit bedacht heeft dat je met een goed mes kan snijden op een glazen snijplank is echt gek En als ik een weekendje alleen weg ga, dan ga ik vaak wel een keer uitgebreid voor mezelf koken en neem ik van alles mee wat ze in die imo slecht voorzienen keukens niet zullen hebben. Maar al het andere gebruik ik gewoon, zonder daar zorgen over te hebben.
Ooh zo herkenbaar.. Altijd slippers mee Niet met blote voeten op de vloer bah Altijd wegwerp doekje over tafels / deurkrukken lichtknopjes/ bank/ stoelen/ afstandsbediening enz Servies altijd bij binnenkomst in de vaatwasser Doekje over aanrechtblad Is ook zo gepiept
Klinkt bekend hoor . Ik neem in ieder geval altijd mijn eigen hoofdkussen mee. En gewoon zo'n spray van dettol mee om even alles af te nemen wat veel aangeraakt wordt. Al het servies even afwassen en dat is het wel zo'n beetje.
Dit is echt pure onzin haha! En ze hebben ongeveer 1.5 uur per huisje, ligt eraan of er bedden moeten worden opgemaakt of hoe groot het huisje is. Oh, en ze werken zo efficiënt mogelijk. Dus bij binnenkomst direct de wc en badkamer inspuiten met (sterke) schoonmaakmiddelen etc.
Laat effe weten waar jij en @suus1983 zitten, boek ik de week erna dat huisje Wel herkenbaar met het servies, of even in de vaatwasser of even snel met de hand wat ik gebruik.
Kunnen we niet allemaal achter elkaar gaan zo schoon zijn de huisjes dan nog nooit geweest, weet ik zeker!
Efficiënt wil niet zeggen goed. Ik heb er meer slechte ervaringen mee dan goede, ook in dure woningen/parken. En dan doel ik bijvoorbeeld op smerige muren enzo. Ze hebben alleen tijd voor het hoognodige, niet voor 'extra'.
Wij hebben geen waterkoker Ouderwetse fluitketel op inductie gaat veel sneller. Koffiezetapparaat nemen we alleen mee als ze geen nespresso in het huisje hebben.
Mijn moeder werkt bij z'n park, en is "controleur" dus ik weet precies hoe of wat. Dan kom je of in slechte parken, of heb je gewoon pech. Daarbij kun je altijd naar de receptie bellen als je niet tevreden bent, zodat het gene wat volgens jouw niet schoon is nogmaals schoongemaakt kan worden door een medewerker.
Herkenbaar! Voor een hele korte periode heb ik dan meestal ook geen zin om te gaan. Ik zag ooit in zo'n programma met Gordon dat ze in Centerparcs 15 minuten per huisje kregen om te poetsen.
Daar ging het niet echt om, het ging er om dat ik zei dat ze weinig tijd krijgen (ik zei dat ik niet precies weet hoeveel), en dat ze dus geen extra dingen kunnen doen en dat het daarom dus nooit zo schoon is als bij jou thuis. Ik hoef gelukkig nooit te klagen, want als je je daarop instelt is het niet erg. Als je zelf nog doekjes overal overheen haalt etc zoals hier benoemd wordt, kan je er prima een paar dagen verblijven! Los van dat vind ik wel dat schoonmakers langer de tijd mogen krijgen om wél die extra dingen te kunnen doen, want je betaalt goud geld voor zo'n huisje. Dan is het van de zotte als er spetters Chocomel of erger (haha) op de muur zitten. Of spinnenwebben ergens in een hoek, etc etc.
Snap het verschil met een hotel niet zo goed? Daar liggen toch ook tig mensen in dat bed, gebruiken de wc en in het hotelrestaurant ook servies waar jan en alleman van gegeten heeft.
Ik neem altijd mn Dolce Gusto apparaat mee. Die senseo en nepsresso niet te pruimen en filterkoffie hou ik niet van.
Zo herkenbaar. Eerst alles ontsmetten met Dettol en Glorix, dekentje mee voor op de banken, eigen kussens mee (het idee dat iemand op de kussens heeft gekwijld, brrrrr). En allemaal slippers, niemand loopt op blote voeten. Qua keukenspullen ben ik dan niet zo precies, neem enkel aardappelmesje mee
Ik neem wel een ondersloop mee voor het kussen maar dat is omdat ik een slaapkwijler ben en wil de kussens schoon achterlaten. Bij de laatste vakantie was zoontje net zindelijk dus voor de zekerheid een waterdichte molton meegenomen maar die bleek al om het matras te zitten. Regelmatig een doekje over de wc was met een net zindelijke kind geen overbodige luxe maar dat doe ik thuis ook dus op vakantie niet anders. Ik check wel altijd even het huisje en duik in de keukenkastjes om te zien hoe de keukenspullen zijn voordat ik boodschappen ga doen. Als er iets ontbreekt dan kan ik daar rekening mee houden of zelf even aanschaffen.
Gelukkig totaal niet herkenbaar. Ik ben daar op vakantie en voor mijn ontspanning. Niet als schoonmaakster. Daar betaal ik iemand anders voor. Daarbij moet ik er niet aan denken al die spullen mee te slepen (beddengoed voor iedereen werkelijk?!) Als je daar zo mee bezig bent en niets wilt aanraken kan je maar beter thuisblijven. En zeker niet gaan zwemmen (en met blote voeten door zo'n zwemparadijs lopen of in een zwembad waar het vol lichaamssappen zit...) of je kinderen in die grote binnenspeeltuinen laten spelen. Openbare toiletten of douches op vakantie kan dan al zeker niet. Uit eten gaan is dan ook een risico want de borden, pannen etc worden door tal van mensen aangeraakt en je hebt geen zicht op de schoonmaak.