Dit soort reacties vind ik altijd zo flauw. En dan kun je maar beter niet ademen en dan had je maar beter niet geboren kunnen worden einde.
Ik ging vroeger vaak kamperen (eigen kampeermiddel). Als je het over vies hebt... Overal zand en bij regen was alles lekker modderig. Geen stofzuiger mee dus met een bezem door de tent of voortent. Geen wasmachine dus niet om de week een schoon bed of slaapzak. En voor een heel gezin geen stapels met tientallen handdoeken etc En in de ochtend of bij regen was het binnen lekker benauwd, klam of hingen de druppels aan het tentdoek. Afwassen in zo'n bak waar de rest van de de camping ook gebruik van maakte. En ons kampeermiddel had geen eigen douche dus naar een gezamenlijke douche balancerend op mijn slippers tussen de zeepresten van een ander (om van het doucheputje maar niet te spreken). Geweldige vakanties gehad! Maar schoon was het zeker niet altijd.
Ik heb ook super vakanties! Wel lekker schoon, zonder sappen van anderen De een heeft het nu eenmaal meer dan de ander, zegt niks over het genieten of hoeveel tijd je ergens aan kwijt bent. En aangezien ts het heeft over herkenning: dat is er genoeg dus
Dat is natuurlijk eigen vuil of gemaakt door uzelf . In zo huisjes heb je te maken met vuil van de vorige gasten als het niet goed gepoetst is. Ik zit niet te wachten op vuil van ander eerlijk gezegd. De poetsvrouw of poetsman is er voor het netjes te maken en dat gebeurd niet altijd even grondig natuurlijk. Ik vind trouwens mensen die ramen vol vettige kinderhanden achterlaten en afwas die precies in een soepje gedaan is, echt vuile gevallen .
Oh gelukkig ik ben niet de enige!! Ik heb echt wel eens een keer dingen afgewassen zoals bestek Ed dat toch niet helemaal schoon bleek te zijn. Maar over het algemeen waren de huisjes prima schoon. Soms wat mufruikend, maar even de ramen open en dan was dat zo over. Nee hoor geen moeite mee. Wij huren trouwens al een aantal jaren een particulier huis, misschien zijn die wel beter schoon dan op een vakantiepark.
Ik neem altijd wel wat doekjes en een fles allesreiniger mee. Zeker toen onze kinderen nog klein waren spuugden ze nogal makkelijk een keer. Niets is zo vervelend om kots te moeten opruimen zonder fatsoenlijk schoommaakmiddel. Ook nemen wij al jaren ons eigen dekbed mee. Wij vinden het echt een ramp om op een tweepersoonsbed met twee losse dekbedden te moeten slapen. Dus lekker ons eigen lits jumaux dekbed mee En verder? Vakantie!!!
Hahaha, voorkeuren kunnen echt zo verschillen. Ik vind een twee persoonsdekbed echt een verschrikking. Ik wil mijn eigen dekbed om me helemaal in te kunnen wikkelen, die ga ik thuis al niet delen met mijn man. Dus in die vakantiehuisjes komt dat prima van pas
Niet perse die vraag aan jou, maar aan iedereen die dat hier schrijft: Maar hoe doe jullie dat dan met jullie kinderen? Als je niet op blote voeten in je vakantiehuisje durft te lopen, hoe kun je dan je kinderen daar wel laten spelen, rondkruipen etc?
Toen ik de titel las, dacht ik 'oh dat heb ik ook wel een beetje ja'. Maar als ik nu de reacties lees van de mensen die hier 'ja' op antwoorden, heb ik het een beetje en kunnen vele anderen (in mijn optiek) dat 'beetje' wel weglaten Ik loop in een vakantiehuisje (of hotel) niet op blote voeten, dat vind ik vies. Maar dat heb ik sowieso in een vreemd huis. Doe ik eigenlijk alleen in mijn eigen huis en een op echt vertrouwde adressen (familie). En ik loop ook zeker nooit op blote voeten buiten. Maar ik douche wel gewoon zonder slippers in een vakantiehuisje. En ik 'dwing' de rest van de familie niet om ook slippers te dragen. Als zij het prima vinden om op blote voeten (of sokken, wat ik ook niet doe in vakantiehuisjes) te lopen, moeten ze dat zelf weten ook al vind ik het niet echt hygiënisch. Maar daar kan ik me wel overheen zetten. Ik heb wel altijd vochtige doekjes bij me waarmee ik wel wat dingen afneem, maar niet zoveel als ik hier lees. Ik haal ze meestal wel even door de kasten voordat ik daar kleding in leg omdat de ervaring is dat de kastplanken niet schoongemaakt worden en vaak (op zijn minst) stoffig zijn. Daar ga ik dan geen schone kleren op leggen. De wc haal ik ook meestal nog wel even een doekje overheen en het plankje waar je je tandenborstels neerzet bijvoorbeeld plus het aanrecht. Maar dan heb je het wel zo ongeveer gehad. Het serviesgoed ga ik echt niet eerst allemaal afwassen/in de vaatwasser doen. Als ik zie dat iets wat ik pak niet goed schoon is, was ik het uiteraard wel even af eerst. Ik heb ook altijd wel iets van schoonmaakmiddel mee, maar dat is meer voor als er tijdens het verblijf iets gebeurt waardoor ik iets schoon zou moeten maken. Ik maak wel de wc regelmatig even schoon zoals ik thuis ook doe. Banken en stoelen vind ik dan ook niet helemaal fris, maar zolang er kleding tussen mij en de bank zit, kan ik er mee leven. Beddengoed neem ik niet zelf mee als het erbij zit (cq. je het af moet nemen), dat komt uit plastic en vind ik schoon genoeg en de dekbedden/kussens gaan erin dus dat is dan oké. Als het kan, nemen we wel onze eigen hoofdkussens mee. Maar dat is dan omdat die gewoon veel lekkerder liggen dan die ondingen die ze altijd in vakantiehuisjes hebben. Als we in de voorjaarsvakantie naar Tenerife gaan, dan liggen daar altijd lakens met dekens op bed. Dan is het ook niet warm genoeg voor alleen een laken 's nachts. Maar dan trek ik altijd wel wat extra aan het laken zodat ik het wat verder over de deken kan slaan, want die vind ik toch ook niet helemaal fris. Maar het gaat me wel te ver om in het vliegveld extra beddengoed in mijn koffer mee te nemen, dus dat doe ik niet. Met het laken er verder overheen kan ik ermee leven.
Twee losse dekens vind ik ook niets maar eigen dekbed neemt teveel bagageruimte in. we gaan naar particuliere huisjes met eigen beddengoed meenemen (of flink extra betalen) dus ik heb twee eenpersoons overtrekken zo vermaakt dat het een heerlijk groot dekbed wordt. Klein stukje overlap anders heb je een tochtkier in het midden en is het geheel veel te breed. Niet helemaal zoals thuis maar beter dan twee losse dekens.
ik heb het niet zo erg als sommige hier maar zelf ga ik inderdaad niet op blote voeten lopen. Maar ik heb dan ook een erge hekel aan dingetjes aan m’n voeten zoals zand en kruimels enzo. Maar als mijn man en kinderen dat wel willen: be my guest
Dat maakt mij eigenlijk niet uit. Het is echt mijn gevoel van 'vies' wat ik erbij krijg als ik op blote voeten zou lopen. Als mijn kinderen daar rondlopen op blote voeten of mijn man vind ik dat dan weer niet erg.
Oh trouwens, wat ik mij afvraag: meerdere personen zeggen dat ze liever met hun eigen caravan op vakantie gaan omdat ze dus een vakantiehuisje meestal te vies vinden en dan eerst willen poetsen. Maar vinden diegene dan de wc's en douches niet vies op de camping? Want die worden niet gepoetst precies voordat jij ze elke keer gebruikt. Dat vind ik dan dus echt niet fris. Als ik in een vakantiehuisje zit waar ik het niet helemaal schoon genoeg vind, kan ik er nog voor kiezen om er in het begin even zelf wat schoon te maken (of om om extra schoonmaak te vragen als het echt te erg zou zijn, wat ik overigens nog nooit heb meegemaakt) en maken daarna alleen mijn gezin en ik hier gebruik van en niet ook nog tig vreemden tussendoor. En sommigen hebben misschien een wc in de caravan waar je gebruik van kunt maken, maar over het algemeen hebben de meesten in ieder geval geen douche in hun kampeermiddel. Ik vind het dus juist heel belangrijk dat ik tijdens mijn vakantie de beschikking heb over privésanitair waar alleen mijn gezin en ik gebruik van maken. En ja, er zijn campings met privésanitair, dat weet ik. Maar die zijn volgens mij niet de norm.
Super herkenbaar ts!! Ik houd er ook niet van en neem ook van alles mee van huis zoals eigen kussens, dekbedden, badmat en we lopen ook niet op blote voeten door huisjes... Had tot afgelopen zomer nog nooit een echt vies huisje getroffen....totdat we afgelopen augustus na jaren hard werken ons getrakteerd hadden op een volle week in het duurste landal park van Nederland....het park was fantastisch en de kinderen willen komend zomer heel graag terug...maar oh oh oh...wat was ik teleurgesteld en ook wel verdrietig toen bleek dat er van alles niet oké was in het huisje....sommige dingen waren zo vies... (matras was bv zó vies ,en omgedraaid op bed zodat het niet opviel, dat de hele slaapkamer stonk..zelfs mijn man viel het op...en dat zegt heel wat...) hele grote vlekken in de bank, opgedroogde kots onder de salon tafel in het kleed...aangekoekte andijviestappot in de pan... Ik voelde me zo vervelend dat ik er voor moest bellen...kan er normaal wel langsheen kijken , draadje spinrag oid, of ik haal er zelf effe doekje over...maar hier was het zo vies en uitgeleefd....we hadden onszelf deze dure vakantie gegund....maar dat huisje was echt om te janken..en dat heb ik savonds ook gedaan....dat kón echt niet voor wat we er voor betaald hadden.. ...het was dat het personeel zo ontzettend aardig was...maar anders was ik zo weer naar huis gereden....dit huisje was precies waar ik altijd al bang voor was .... En ja...ik neem volgende keer weer zoveel van onszelf mee...zeker na deze ervaring...ik overweeg zelfs een dunne topper te kopen na het zien van die ranzige matras..
Ik neem altijd wel dettoldoekjes mee voor de toiletbril en misschien neem ik her en der een deurklink af maar verder blok ik het maar. Ik ga niet een heel huis uitpoetsen. Ik slaap ook gewoon onder de dekens. Zal er vast geen ziektes van krijgen haha. Wel heb ik een hekel aan ondefineerbare vlekken op de muur oid. daar moet ik dan steeds naar kijken en me afvragen wat het is. Uiteindelijk blok ik het maar. Heb gelukkig zelden in een vies huisje gezeten, Ja toen ik nog jong en wild was maar toen boeide met dat sws niks
Wow hier zou ik ook van balen zeg. En wat onsmakelijk allemaal Hebben jullie een ander huisje gekregen?
Ik loop thuis ook niet op blote voeten maar als ik in de nacht naar het toilet moet dan wel en dat doe ik ook gerust in een vakantiehuisje Ben nog steeds kerngezond haha