De fles wilt ze niet, hapjes maar al te graag

Discussie in 'Voeding' gestart door Deb26, 17 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Mijn dochter is de laatste weken zo aan het trutten met haar flessen. Ze drinkt er hooguit 2 van de 5 op. Soms drinkt ze maar 60 cc ofzo. Het wisselt ook heel erg.
    Nu eet ze al een paar weken fruit en sinds 1,5 week ook groente en dat vind ze wel heerlijk.
    Daarom had ik het idee om een fles te minderen.
    Ben daar vandaag mee begonnen.
    Normaal kreeg ze:
    7.00 fles 180cc
    9.30 fruit
    11.00 fles 180
    15.00 fles 180
    17.00 groente
    19.00 fles 180
    23.00 fles 180

De flessen drinkt ze dus 8 van de 10 keer niet op, de hapjes daarentegen, daar eet ze bijna een klein potje van leeg.
    Gisteren heb ik haar de laatste fles rond 21.00 gegeven en die van 23.00 verviel dus.

Vandaag en voor de rest wilde ik eigenlijk dit doen:
    7.00 fles 180
    9.30 fruit
    11.30 fles 180
    15.30 fles 180
    18.00 groente
    20.00 fles 180

Het begon al met de 7.00 fles, wilde mevrouw na 70 cc al niet meer. Van de rest heb ik een beetje pap met nutrix gemaakt maar daar was ze na een paar happen ook al klaar mee.
    Haar fruit rond 11 uur pas,omdat ze daarvoor nog lag te slapen. Dat ging helemaal op.
    Rond 13.00 de fles gegeven maar ook daarvan maar 70 op. Rond 15.00 weer wat geprobeerd omdat ze erg huilerig was, maar ook niet. Ze duwt de speen weg met haar tong en houdt haar lippen stijf op elkaar.
    Rond 17.00 dacht ik ,laat ik haar maar een fles geven want die vind ik belangrijker dan een hapje. Maar nee hoor, ze wilde na 60cc niet meer.
    Toen ik om 18.00 met een hapje klaarstond was ze meteen dolenthousiast en daarvoor opent madame dus wel haar mondje. En uiteraard helemaal op.

Ben ik nou verkeerd bezig? Ze is 5 maanden ,dus er mag een fles af toch?
    Herkent iemand het van de fles niet willen, maar vast eten wel?
    Is het niet zo dat op deze leeftijd de melk nog het allerbelangrijkst is en de bijvoeding ook alleen maar voor erbij is? Dan heb ik zeker een uniek kind. ;)
    Als wij iets eten ,kijkt ze het ons ook uit de mond en zit vaak mee te happen. Eigenlijk heel zielig, maar met de pot mee eten moet ze nog even wachten.

Tips of ideeen hierover hoor ik graag.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Als ze de flessen niet meer wil zou ik er een fles af doen idd, daar heeft ze ook de leeftijd wel voor. Melk is wel het belangrijkste maar volgens mijn CB hebben ze bij 4 maand nog maar 130 ml per kg nodig en bij 5 maand nog maar 110-120.
    Cb's verschillen wel van mening! ;)

3. Writer

Writer Niet meer actief

hey gupp
    dus hoef ik de flessen al niet te verhogen= selmen drinkt altijd al 120 ,en nu je zegt dat ze nu minder nodig hebben ,is dus niet nodig om te proberen te verhogen ,hij wil echt niet meer dan 150 dat is maxim

4. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Giovanna ging op die leeftijd ook weigeren. Ze at ook altijd wel haar groente en fruit. Wij zijn toen langere tijd er tussen gaan laten. Dit werkte stukken beter..

Moet ff denken wat haar tijden toen waren.

07.00 fles
    10.30 fruit
    14.00/14.30 fles
    17.00 groente
    20.00 fles

In haar fles zat toen 180ml. Wij hebben dit wel in overleg ook met het cb gedaan. Giovanna wou het anders gewoon niet en toen ging het perfect.

5. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Kreeg ze toen ook geen avondfles meer ( 23 uur )
    Mijn dochter krijgt nu nl nog 5 flessen en wil naar de 4 gaan. Maar zie dat jouw dochter er toen nog maar 3 kreeg.
    Moet binnenkort ook naar het cb, zal het er nog wel een keer met ze over hebben.

6. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Mijn zoontje weigerde rond die leeftijd ook zijn flessen. Wij hebben het hem toen aangeboden met wat rijstebloem van een lepeltje en dan wilde hij het wel. Een paar weken later was het weer over. Misschien nog een tip.

Groetjes Victoria

Deel Deze Pagina