Hoe lang kan een overboeking duren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nicky Lohs, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Mijn werkgever zegt dat mijn salaris afgelopen maandag is overgemaakt naar mijn rekening. Inmiddels heb ik nog steeds niks ontvangen.

Hoe lang kan dit duren? Had wel begrepen dat automatische incasso's die voor het eerst worden uitgevoerd nu wat langer duren met IBAN, maar daar is hier toch geen sprake van lijkt me?

2. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Als het maandag is overgeboekt moet het er nu wel op staan

3. Traum

Traum Actief lid

13 jan 2014
    388
    0
    16
    Hooguit twee werkdagen geloof ik, dus dan had het er ondertussen al wel op moeten staan. Misschien een foutje gemaakt bij het overmaken?

4. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ja idd een dag of 2 max.
    Misschien een foutje in jouw IBAN nummer? Laat het even nakijken op je werk.

5. minon

minon Niet meer actief

Ligt eraan van welke rekening het moet komen. Wij hebben zakelijk een ing rekening en als er klanten met een rabo rekening betalen kan het soms wel vier dagen duren voor we dat hebben. Zeker met een weekend ertussen.
    Overigens als je werkgever maandag na 12 of 16 uur een batch heeft gedaan wordt het zowieso dinsdags pas verwerkt.

6. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    In het weekend wordt inderdaad niks gestort als het van een andere bank komt. Maar dit was maandag, dus er zat geen weekend tussen.

Ik ga na het weekend maar weer eens bellen. Op intranet klopt mijn rekeningnummer wel.

Het is de eerste uitbetaling die ik moet krijgen van dit bureau, had al van anderen gehoord dat ze niet altijd zo netjes zijn met uitbetalen dus daarom maak ik me zorgen. Bij andere bureau's staat het wel binnen een dag of 2 op mijn rekening.

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Als je voor 1 uur overmaakt dezelfde dag nog voor 5 uur.
    na 5 uur de volgende dag voor 1 uur.

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Als een bureau op maandag overmaakt staat het er altijd de volgende dag al op.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

het ligt er een beetje aan hoe het over gemaakt is, ik denk met een batchbetaling. Die mag nooit zo lang duren.

Dus of ze hebben iets verkeerd ingevoerd of het is gewoon weg maandag niet uitbetaald.

Sommige bedrijven zeggen ook nog wel eens: het is maandag overgemaakt. Maar dan hebben ze het maandag naar de financiele afdeling gestuurd en die moet het dan nog naar de bank sturen. Maar in hun systemen lijkt het dan al alsof het is overgemaakt.

Deel Deze Pagina