Rekening, aanmaning, herinnering... Wie weet het?

Discussion in 'De lounge' started by anica, Jul 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dames weten jullie of je een herinnering moet sturen?

Ik krijg net een aanmaning van de gemeente, blijkbaar van een boete!
    Ik heb nooit een rekening gehad maar dus ook geen herinnering, mogen ze meteen een aanmaning sturen?

Waarom ik dit me afvraag.... We raken zo vaak post kwijt door postNL dus een rekening die we nooit krijgen snap ik nog maar ook 2 herinneringen?!? Dacht namelijk dat ze altijd eerst 2 herinneringen moesten versturen voor de aanmaning.

Wie weet het!

2. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

De officiële brief staat in wat de gevolgen zijn van niet betalen wij waren vergeten de rekening van geboorte bewijs te betalen kregen ook gelijk aanmaning

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Namens PostNL bieden wij onze excuses aan voor onze slechte service waar heel Nederland de afgelopen 2 jaar last van heeft. Wij zijn niet in staat goede service te verlenen en verschuilen ons achter een prima klantenservice die ontevreden klanten benaderd; vriendelijk te woord staat; waarbij wij onze excuses aanbieden, zeggen dat wij er melding van maken en een onderzoek starten voor het ontbreken van uw poststukken en u moet ons maar op de hoogte houden wanneer u vaker geen post ontvangt. Wij bouwen dan een dossier op en kunnen beter onderzoek verrichten, waarmee uiteindelijk niks gebeurd. Oh, en eventueel gemaakte kosten of schade die zijn ontstaan door het niet krijgen van post kunt u niet op ons verhalen - want dan kan iedereen dat wel roepen. U moet zelf maar achter uw rekeningen aan gaan! Prettige dag verder, kusjes PostNL! p.s. de postzegels worden wel elke keer duurder :D !

(dit is al zo'n anderhalf jaar het antwoord wat ik van PostNL krijg ;) Ik krijg nog steeds niet al mijn post! *SSHOLES! )

4. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik heb nooit een rekening gehad, alleen een aanmaling.

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Post niet ontvangen heeel herkenbaar

Ts sorry ik eb geen idee??

6. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja helaas ken ik het wij kregen op ons vorige adres ook iedere keer geen post verkeerde post van de andere straat met gevolg boet kwam bij overburen aan die gaven het natuurlijk niet aan ons en wij kregen ineens een deurwaarder aan de deur wij het verhaal uitgelegd met pijn en moeite die man overtuigd door idd berichten van postnl te laten lezen is het toch terug gedraaid en postnl doet niks

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik heb het ook een keer meegemaakt met een rekening. Heb toen het verschuldigde bedrag minus de aanmaningskosten betaald en netjes een briefje gestuurd naar de afzender. Meeste (90% gok ik) schelden aanmaningskosten wel kwijt als je de situatie uitlegt. Gaat het om veel aanmaningskosten? Bij mij was het een tientje maar er zijn bedrijven bij die veel meer rekenen. Als je iig. maar zorgt dat je de 'hoofdsom' betaald hebt.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Zo kreeg ik laatst een 3e herinnering van m'n zorgverzekering omdat ik blijbaar een achterstand had. Maar ik heb die 1e en 2e herinnering van het zilveren kruis nooit ontvangen. Ik gebeld en gelukkig geloofde ze me dus heb ik betalingregeling kunnen treffen. Maar vind het nog steeds heel vreemd want anders had ik uiteraard wel eerder gebeld.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

PostNL heeft telefonisch mede gedeeld dat ik mijn bankafschriften maar moest blijven doorkijken iedere maand of ik alle rekeningen wel had betaald van de nutsbedrijven, huur, telefoon, verzekeringen etc.

Ik had echt zoiets van: omdat jullie niet doen waar jullie voor betaald worden? Schandalig en schofterig gewoon. Ik kreeg spontaan de neiging om mijn Alberto-Stegeman-accent op te zeggen en stellig te verkondigen op het dorpsplein: DAT DIT KAN IN NEDERLAND! :x

10. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Allemaal negativiteit, wat jammer.

Hier helemaal geen klachten van postnl. Ik krijg mijn post altijd keurig. Het komt wel 2/3 keer per jaar voor dat ik het niet de volgende dag, maar pas na een paar dagen kreeg. De postbode is een aardige man, doet het netjes door de bus en als het regent houdt hij het onder zijn jas zodat het niet nat wordt. Ik ben echt tevreden. Van de 180 geboortekaartjes is er niet 1 niet aangekomen.

O ja de wettelijke betaaltermijn in NL is 30 dagen (ongeacht wat er op een factuur staat) Daarna mag men overgaan tot een gebrekestelling. In mijn bedrijf versturen wij 1 herinnering, 1 aanmaning en dan incasso.

Je kan wel bezwaar maken tegen de gemeente en dat je nooit eerder wat ontving. Om
    Kwijtschelding van de boete te krijgen.

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hier op mn werk ook al anderhalf jaar gezeik met Postnl, hele klachten procedure en alles. Ze kwamen op een gegeven moment bijna wekelijks op de zaak om dingen te controleren enzo. We kregen zelfs kaarten met excuses etc.

Het stomste is dat ik steeds de vraag kreeg welke post ik dan miste! Ja duh, dat weet ik dus niet want het is niet aangekomen!! Zoals jij ook zegt, er komt ineens een herinnering of aanmaning en dan besef je je pas dat de oorspronkelijke rekening nooit gekomen is.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat zei ik dus ook tegen PostNL, maar ik moest dan maar vrienden/familie/kennissen/bedrijven vragen OF ze mij iets gestuurd hadden en wanneer ;) Nog even en dan moest ik het zelf op gaan halen ofzo?

13. souries

souries Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    2,578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij is een herinnering niet meer verplicht. Wanneer jij de,op de factuur overschreden betalingstermijn overschrijdt,mogen ze direct een incassobureau inschakelen,mits dit op de factuur wordt aangegeven. Wij hebben op kantoor pas een incassobureau langscgehad die ons dit uit heeft gelegd.

14. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

#14 Pumbaa, Jul 15, 2013
    Last edited by a moderator: Jul 15, 2013
    Ik heb laatst gelezen dat er ook nep aanmaningen verstuurd worden, meeste mensen kijken er niet goed na en betalen ze blindelings. Ik zou morgen eerst even bellen of er überhaupt iets open staat!!

Vergeet erbij te zetten dan niet het nummer te bellen op de aanmaning maar even voor de zekerheid het nummer opzoeken aangezien die oplichters zo geraffineerd zijn dat ze dan het nummer wat er op staat ook nog gaan beantwoorden.

15. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hij klopt wel, rek nr is van de gemeente... Had al op rek nr gezocht of hij al betaald was.
    Tel nr klopt ook zijn maar 4 cijfers zoals de gemeente hier heeft.

16. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Up.

17. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Oké als je dat gecheckt hebt dan is het in ieder geval geen oplichting, zou jammer zijn als je daardoor geld kwijt raakt!

18. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Vaak word er geen herinnering meer gestuurd maar gelijk een aanmaning.
    Dit is omdat je 'vroeger' ontving
    Herrinnering / geen kosten
    Aanmaning / +- 7,50 adm kosten
    Ingebrekestelling / 40,00 incassokosten

Wanneer ze nu direct een aanmaning sturen, zitten hier geen (verplichte) kostenbij
    Hierna volgt de ingebrekestelling met 10,00 incassokosten

19. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Op de aanmaning staat 10,- administratie kosten:(

20. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

je zou echt eens moeten googlen... voor zover ik weet en waar ik bij werk zijn admin kosten niet verplicht

als mensen dus betalen zonder deze kosten word er nominaal afgeboekt. kosten staan dan ook niet meer open. 0 = 0

Share This Page