Met hoeveel weken kan de vk voelen of de baby gedraaid is. Ik was dit bij mijn laatste bezoek vergeten te vragen. Zijn er mama's die zelf kunnen voelen hoe het kindje ligt?
op je rug gaan liggen en je benen opgestrekt , dat is de houding om te voelen. Kindje kan nu nog elke kant op, vanaf week 32 / 34 (?) ligt het in de houding voor de bevalling en weet je dus of ie goed ligt of in een stuit...
Dit is mijn tweede, maar ik voel het echt nog niet hoe de kleine ligt, ik voel wel dat hij nog lustig rondjes draaid en dat dat steeds minder aangenaam wordt
Zelf voelen kan volgens mij pas rond 30 weken en dan moet je nog wel weten hoe het ongeveer ligt. Bij mij gaf de verloskundige 2 bezoeken terug wel aan hoe hij lag, maar ik kan het zelf echt pas sinds een week of 2 echt voelen. Maar het verschilt natuurlijk wel per persoon. Ligt eraan hoe je baby ligt, of je placenta ervoor ligt enz enz.
Dat is geen probleem: al wekenlang voel ik z'n ronde koppie ... bovenin m'n buik en de rug rechts (stuitligging)
ik weet niet of ik het zelf zou kunnen vinden maar eergister bij de verloskundige heb ik het wel mogen voelen ( ik vondt wel dat ze erg hard drukte maar ja ze zal wel weten wat ze doet ). hij lag met z'n hoofdje naar beneden.
Bij 26 weken kon ik het zelf voelen, nu met 30 weken lag het met het hoofdje naar beneden en dit kan ik zelf dus niet voelen.. De vk moest ook wel erg hard drukken om het goed te voelen..
bij 32 weken zeiden ze dat het hoofdje naar beneden lag en waarschijnlijk al aan het indalen was. Nu bij 37 weken twijfelen ze en moet ik voor de zekerheid morgen voor een echo... Ze willen het honderd procent zeker weten... Ik kan het zelf niet zo goed voelen...
Vanaf week 30 kan ik het zelf voelen. Ik voel duidelijk waar de voetjes zitten en waar het ruggetje zit. Het hoofdje voel ik niet en daarvoor moet de vk zelf ook hard drukken. Ze ligt gelukkig goed en is al een beetje ingedaald.