beetje teleurgesteld!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door michelle1990, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Logan, dit schreef ze. Lees het eens rustig door. Ik vind dat ze het heel eerlijk, puur en oprecht geschreven heeft. Als je iemand daarop gaat afkatten, zit je echt diep met jezelf in de knoop :(

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Gatsie wat een nare opmerking.

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Het is jouw gevoel en dat mag! Laat je door niemand vertellen dat je gevoel fout is..
    En ik kan me er absoluut iets bij voorstellen. Ik wilde dolgraag een jongetje. Als ik dat wel eens hardop zei kreeg ik dezelfde afkeurende reacties die ik hier ook lees. Alsof ik voor een meisje minder goed zou zorgen of daar minder van zou houden. Wat een onzin.

Misschien niet iedereen, maar veel mensen hebben een bepaald beeld van hun toekomst en het aantal kinderen en of dat jongetjes/meisjes zijn. Ik zie niet in wat daar fout aan is. En als je dat beeld in je hoofd niet uitkomt, dan moet je schakelen. Misschien is rouwen een te zware en negatieve benadering maar afscheid nemen van dat beeld is toch menselijk?

@ts: hopelijk raak je snel gewend aan het idee en kun je je verheugen op de komst van jullie dame.

4. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Kom op zeg Logan, dit is echt flauw. Je kan niet inzien wat er in het leven van een persoon speelt, dus dan moet je ook niet zulke commentaren plaatsen. Dat kwetst.

5. Logan

Logan Niet meer actief

Nou nou dames, over kwetsen gesproken. :( Ik bedoel dit echt niet vervelend. Oke, mijn eerste reactie was misschien wat flauw maar dit stoot me altijd tegen het verkeerde been. Ik wilde dit goed praten door mijn laatste reactie en nu is dat weer verkeerd?
    Ik kan blijkbaar niets zeggen want ik krijg hoe dan ook een bak stront over me heen.

6. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Nee, ik kan me er ook niet veel bij voorstellen.
    Ik weet nu sinds een week dat we er nog een meid bij krijgen en ik heb tot aan die dag echt het sterkte gevoel gehad dat het een jongen zou zijn. Ik heb niet eens hoeven schakelen, ik ben zo blij met 2 meiden! Dat er waarschijnlijk nooit een jongen zal komen, tja het zij zo..

Wel vervelend voor de mensen die er wel teleurgesteld over zijn. Ik neem aan dat ze dat gevoel ook liever niet hadden!

7. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik ben ook een beetje verbaasd eigenlijk. Tot afgelopen donderdag waren wij overtuigd dat wij opnieuw een meisje zouden verwachten alleen bleek bij de echo dat we een zoon krijgen.
    We vinden het fantastisch! Mijn man heeft straks 3 dochters en een zoon.

Wees alsjeblieft toch blij dat je een gezond kindje krijgt! Een meisje wil niet automatisch zeggen dat het een meisje meisje is. Onze dochter houdt niet van poppen, roze of dingen in haar haar.
    Ze wil het liefst de hele dag met beestjes spelen (naaktslakken, wormen, spinnen en pissebedden) en ik denk dat zij haast wel net zo druk is als een jongetje.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Pfff mensen doe eens normaal tegen elkaar...
    Tuurlijk mag je teleurgesteld zijn ergens in, maar woordkeus is soms nou eenmaal vrij essentieel. Als je zo'n opmerking plaatst op een forum als dit kan je reacties verwachten.

Ik snap best dat als je geen problemen hebt met zwanger worden en nooit een kindje verloren bent dat je teleurgesteld kan zijn in iets als geslacht. Maar er lezen hier zo veel vrouwen mee bij wie überhaupt zwanger worden en of blijven al een groot probleem is.
    En nee dat hoeft niet te betekenen dat je niks meer mag zeggen of dat dingen niet bespreekbaar gemaakt mogen worden, maar ga dan ook niet op je achterste benen staan als iemand iets zegt over je woordkeus.

Rouwen kan in verschillende vormen maar ik vind het zelf totaal ongepast als het gaat om iets wat al een wonder op zich is. Dat was het enige wat ik met mijn opmerking wilde zeggen. Volgens mij kat ik ook niemand af op die manier.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij wisten niet wat we zouden krijgen..
    we hadden al een dochter en omdat we waarschijnlijk het bij 2 zullen houden wilden we het deze keer niet weten.
    ml heeft wel een paar keer gezegd dat ie heel erg hoopte dat het een jongen zou zijn.
    denk dat dat ook wel een man eigen is dat ze graag een jongen willen.
    toen de baby geboren werd en het bleek weer een meid was ie er net zo blij mee als dat het een jongen zou zijn geweest.
    ik kan me ook wel inleven dat als je wens naar een bepaald geslacht heel sterk is en je krijgt toch het andere dat je daar even aan wennen moet.
    je hebt nou eenmaal vaak toch een voorkeur en sommige hebben een sterker gevoel als het toch het andere blijkt te zijn..

10. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Logan, okay, kan. Dat is het probleem met dingen typen he? Je kan geen gezichtsuitdrukkingen bij plaatsen. Ik wilde je overigens niet kwetsen, sorry als dat gebeurde.

11. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.

Ik denk niet dat je rouwt omdat je zo teleurgesteld bent, maar omdat je een toekomst in gedachte hebt die niet meer uitkomt. Dat is ook een verlies, ook al is het een wonder en een voorrecht om zwanger te zijn en een kindje te krijgen.
    Wij zijn nu wel heel erg off topic.... Vraag me af of TS nog mee leest.

12. Logan

Logan Niet meer actief

Nee klopt. Beetje het gevaar van zp...

13. michelle1990

michelle1990 Actief lid

1 okt 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf degene die deze tipoc heeft geopent, en ik wist dat ik beide verhalen kon verwachten. Al zie ik in de reacties veel over dat een dame hier het over rouwen had, dat is niet mijn woordkeuze. Zoals ik in me openings verhaal al zei ben ik zeker blij dat ik 2 kindjes mag krijgen, heb zelf 3 miskramen gehad dus weet hoe dat voelt en onze andere zoon heeft een zware hartafwijking. Het is inderdaad gewoon een droom ik al jaren had over een meisje krijgen die nu geen waarheid wordt.
    Ik vindt zelf dat er nog een grote taboe is over een voorkeur hebben, dat mensen en ik een voorkeur hebben wil niet zeggen dat we niet van het kindje houden als het toch het andere geslacht heeft.
    Ik vindt het nu gewoon jammer dat ik geen meisje krijg maar weet dat ik net zoveel ga houden van deze zoon als me andere

14. Vlinder84

Ja daag Logan! In feite zeg je gewoon: wat een klein probleempje zeg ha-die-ha, dus zo zwaar heb je het niet!

15. Vlinder84

Ja, dit helpt... Want dat gevoel kan zo veranderd worden ;) Ik begrijp dat je het goed bedoelt hoor, maar in een ander topic schreef je zelf hoe giga blij je man was dat hij een zoon krijgt na 3 dochters. En terecht, dat is toch ook gaaf? Maar ga ts nu geen schuldgevoel aanpraten dat ze niet blij is dat ze een gezond kindje krijgt.

16. Vlinder84

Volgens mij is mijn onderschrift vrij duidelijk. Of laat die aan enige interpretatie te wensen over? En ja, ook als je een kind verloren hebt, meerdere mk's hebt gehad, een ziek kindje hebt en ook nog eens niet makkelijk zwanger wordt (ik, ik, ik en oh ja: ik!) dan ook kun je voorkeur hebben voor een bepaald geslacht. Dit is echt geen wens die voorbehouden is aan vrouwen waarbij alles van een leie dakje gaat hoor.

17. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Rouw komt in verschillende gradaties. Je kan wel degelijk rouwen om een bepaald toekomstbeeld wat je voor ogen had wat niet uit zal komen...

Ik denk dat ik dat mag zeggen na een overleden zoontje en twee miskramen niet waar?

Zo verkeerd vind ik de woordkeuze nu niet. Maar wellicht is het de interpretatie van sommige dames.

Rouwen hoef je niet alleen te doen in het geval van een overleden geliefde of een miskraam in ieder geval. Dat is misschien een ander soort 'rouw', maar het kan evengoed zo aanvoelen.

18. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Daarnaast: ik heb nu twee zoons (waarvan 1 dan overleden) en hoewel ik eigenlijk deze zwangerschap overtuigd ben van een mannenhuishouden (het is tevens de laatste keer dat ik een baby mag krijgen), zal ik het idee van een dochter echt moeten leren loslaten. Het is en blijft een beetje mijn meisjesdroom. Desalniettemin vind ik dat teleurstelling niet betekend dat een kindje niet welkom is. Dat is klinkklare onzin.

19. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Sorry maar ik moet echt lachen om sommige kortzichtige reacties. Gelukkig hebben sommige dames het wel goed gelezen. Rouwen had betrekking op die droom. NIET OP DE KLEINE IN MIJN BUIK. Ik vind het een beetje triest dat sommige het op die manier opvatten. Het viel sommige ook niet op dat ik niet minder van mijn kind zou houden. Als jullie mijn onderschrift hadden gelezen dan hadden jullie gezien dat ik al een kleine verloren ben. Daarbij ben ik mijn vader op jonge leeftijd verloren. Dus ik weet prima hoe het is als iemand overlijd. Misschien was mijn woordkeuze niet heel verstandig en had ik die aan moeten passen aan mensen die alles half lezen en te letterlijk nemen. Ik denk dat mijn mond de komende 15 minuten nog wel open zal blijven staan van onbegrip hoe kortzichtig mensen kunnen zijn.

Daarbij komt dat het topic geopend is door iemand die mensen zoekt die zich erin herkennen. En niet voor mensen die graag alles uit het verband rukken.

20. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind het goed omschreven en ik ben het met je eens. Het is niet eerlijk alles kapot te relativeren want dan kun je aan de gang blijven.
    De eerlijkheid van mensen is an uiteindelijk het allerbelangrijkst, zo kun je dit soort taboes doorbreken.

Deel Deze Pagina