Hallo Mijn dochtertje is nu net 3 jaar geworden, mijn vriend en ik zijn nu anderhalf jaar samen en wonen nu ruim een half jaar samen. Mijn vriend werkt veel omdat hij vrachtwagen chauffeur is dus doordeweeks ziet hem misschien een uurtje of 3 over de week verspreid , sweekends is hij wel thuis. Qua luisteren naar mij en de hele opvoeding enz gaat het harstikke goed, maar mijn vriend als hij haar ergens op wijst zet ze het vaak op een gillen. En verwacht ze dat ik haar kom redden ofzo, doet ik dat niet dan huilt ze en schreeuwt ze naar hem. Ik probeer het meerkosten te laten zodat ze het samen kunnen oplossen maar het is heel moeilijk. Heeft iemand misschien tips voor ons? Groetjes
Heb je het hierover met haar erover gehad, dat jou partner samen de regels bepaalt? Anders kan het nogal rauw op dr dak vallen dat opeens een andere man zich 'bemoeit' met de regels in jullie huis... Lijkt mij een reactie waaruit blijkt dat ze het erg onwennig vind als je partner haar corrigeert en ze zoekt bescherming bij jou. Als zoiets weer voorkomt zal ik erbij gaan zitten en haar uitleggen dat het oké is en ze ook hoort te luisteren naar jou partner. Ik kan haar wel begrijpen dat het een onwennige situatie is, zo doordeweeks alleen met jou en weekends met zn 3e. En dan corrigeert die dr ook nog, ze zal vast denken wie ben jij...
Ze is gek op mijn vriend hoor dat is overduidelijk, maar dit soort dingen vind ze wel lastig, mijn vriend vind het zelf ook moeilijk en misschien merkt ze dat ook. het lijkt wel iets beter te worden, ik praat er zelf ook veel met haar over en laat ze ook dingen samen doen.
Dat is ook met mijn man, die is door de weeks weg (heeft niet zoveel met stief te maken denk ik). Op die leeftijd beginnen ze uit te spelen en zeker als je samen bent. Met mij alleen geen probleem met vader is al wat minder veel uitdagen en grenzen opzoeken en als we samen zijn hek van de dam. Geef het tijd, het is schakelen tussen als hij er wel en niet is. Mijn dochtertje moest elk weekend huilen als pappa weer thuis kwam (herkende hem nog niet). Denk dat het te maken heeft met het weinig zien van en sommige zoeken dan grenzen op. Probeer positief te blijven want je verdwijnt snel in een neerwaartse spiraal. Geduld en rechtlijnig blijven. Als er 1 op de kop geeft om wat voor reden dan ook sta als andere ouder achter/naast elkaar. Het is ook wel de leeftijd nu. Dat ze dwars worden. En juist tegen degene die er het meest gevoelig voor is (meestal de man 😂