Neusamandelen verwijderen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Jolina, 9 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ik vroeg me af hoe lang het duurde, als je eenmaal te horen hebt gekregen dat de neusamandelen eruit moeten, van de kno arts.
    Dus de tijd van bezoek aan kno arts tot de datum operatie.

Hier weten we dat ze eruit moeten maar we wilden even afwachten hoe het nu zat kwa zwemdiploma halen. Nu weten we dat het iets langer gaat duren en willen we dus zo snel mogelijk die operatie doen.
    Dus vandaar mijn vraag.

En voor de ervaren moeders, hoe is het gegaan met je kindje ?

2. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    In belgie ongeveer 3 weken na de consultatie bij de arts maar dat zal in NL anders zijn.

Alleen neus amandelen worden verwijderd ? Bij mijn dochter werden neus en keel verwijderd ( gelepeld) en poliepen ze zat diezelfde middag een bord spagethie weg te eten.
    Wel veel ijsjes ivm der keel.
    Wat het meest vervelende was was de narcose.
    Ze ging er overstuur in en kwam.er overstuur uit heel naar.
    Maar verder meegevallen vrijdag geholpen maandag weer naar school.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier zat er een maand of 3 tussen schat ik. Neus en keelamandelen tegelijkertijd eruit. Heeft zeker een kleine week geduurt voordat ze weer at, eerste dagen mocht het ook niet. Heeft heel veel bloed gespuugd omdat de wond van de neus niet dichten wilde en ze daardoor heel veel bloed binnenkreeg. Was geen leuke tijd. Maar goed dat schijnt meer uitzondering dan regel te zijn. En ze is uiteindelijk goed hersteld MOcht wel 4 weken niet zwemmen, dus hier ook ook het zwemdiploma daardoor iets later.

4. clnl

clnl Actief lid

10 jun 2012
    247
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier zit er maar twee weken tussen. Volgende week dinsdag is mijn zoon al aan de beurt voor buisjes en amandelen. Zie er best tegenop maar het is echt nodig. Lexie, wat vervelend zeg. Is vier weken niet zwemmen standaard of is dat omdat de wond veel langer open bleef. Mijn zoon heeft ook zwemles en ben vergeten dit te vragen, was een beetje overdonderd.

5. Jolina

Jolina Niet meer actief

Er worden neusamandelen verwijdert ;) en dan de oortjes doorgeprikt? Zo noem je dat?

Poeh ik hoop toch niet dat het 3 maanden gaat duren dat is lang. 14 dagen is wel fijn... Nu wil ik toch wel rg graag dat ze zo snel mogelijk geholpen kan worden. Het ademen zal dan zoveel makkelijker gaan.

En het lijkt me wel vreselijk als er complicaties zijn jeetje :( de ingreep zelf valt wel mee volgens mij en dan is dat wel zuur dan :(

Zwemmen mag naar wat ik weet 14 dagen tot 3 weken niet.

Ik vindt het ook wel erg spannend:) is toch een operatie he...

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    4 weken niet zwemmen was standaard, stond in het boekje van hoe te handelen na een dergelijke ingreep. Maar misschien varieert het wel als je alleen voor neusamandelen bent geweest. Bij mij dochter was het neus en keel tegelijk, wellicht maakt dat ook nog uit. Geen idee hoor.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier bij beide dochters een week na het consult,

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    het is maar net hoe druk het ziekenhuis het heeft op die afdeling

9. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ik ga morgen eens bellen ;)

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier na 2 weken, werden ook gelijk buisjes geplaatst en hij mocht een week niet zwemmen of nat worden op zijn hoofd.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat waren de klachten precies bij jullie kinderen voordat werd besloten om de amandelen eruit te halen?

Mijn zoontje van 4 heeft elke maand een paar dagen koorts en klaagt altijd over keelpijn. Het wordt elke keer erger, in november heeft hij antibiotica gehad voor een oorontsteking en nu weer voor een flinke keelontsteking.
    De huisarts zegt gewoon weerstand opbouwen maar ik vertrouw het niet, de intensiteit wordt heftiger en hij is elke maand wel een paar dagen thuis van school.
    Ik denk dat ik morgen maar bel voor een verwijzing, moet de kno arts maar bepalen.

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    had vaak oorontstekingen en de arts wilde ook mijn neusamandelen eruit halen. maar achteraf bleek het niet nodig te zijn en hebben we de operatie ook niet laten doen (gelukkig). zou het iig goed navragen iig of het ook écht nodig is

13. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hier is ze benauwd en kan ze niet door haar neus ademen, ook mijn ha vond het niet perse nodig. Maar wij dus wel.

Zeker een verwijzing vragen maja!

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ging hier op maandag naar de KNO-arts en de ingreep was op woensdag. De week daarvoor was ik op donderdag of vrijdag naar de huisarts geweest voor de verwijzing.

Ik denk dat het afhankelijk is van het ziekenhuis; hier gingen ze bij bosjes namelijk. De ingreep zelf duurt hooguit tien minuten en de uitslaapkamer is met zijn allen ;) Dan mag er 1 ouder bij zijn terwijl het kind wakker word en dan zitten er ongeveer zo'n 5 ouders en kinderen. Dan gaat de 'eerste' weg, en dan komt de volgende weer. Echt lopende band werk. Wel goed en efficiënt trouwens, hoor!

15. Jolina

Jolina Niet meer actief

Het scheelt dat het allemaal zo snel gaat.... Ik zal blij zijn voor haar want het zal vast een stuk beter worden allemaal het ademen. Maar tegelijkertijd is het toch erg spannend

Deel Deze Pagina