Beetje ten einde raad #slaaptekort

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JuullesD, 8 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Dacht de achterkant haha ;)

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik moet morgen toch langs de dokter, vraag het wel even na! Thnx in ieder geval :)

3. JuullesD

Daarom, gewoon ff vragen. Denk dat 's het erg was geweest ze het echt wel gemerkt hadden op het cb hoor.

Vannacht was het hier weer uien. 3 x eruit...zucht

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

Heb maandag een afspraak bij de dokter ervoor.

Balen zeg! En afgelopen nacht?

5. JuullesD

Ah fijn! Het zal wel niks zijn maar dan ben je iig gerustgesteld.
    Afgelopen nacht heeft hij van 9 tot 8 geslapen 😍 heerlijk...was gewoon even bijkomen!
    Vandaag drukke dag gehad en veel in huis gedaan, morgen zwemmen en dan doet hij daarna altijd een langere tuk :) denk dat ik ook eens mijn bedje in duik dan haha!

Hij word wel steeds driftiger met "sabbelen". Tis ook echt geen sabbelen meer maar boos kauwen. En dan op een gegeven moment jammeren. Maarja ik voel maar niks in zijn mondje....zo maf!

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ja inderdaad :)

Ooh wat fijn! Hopelijk vannacht weer zo'n nachtje.
    Lekker hoor zwemmen! Gaan jullie dan in de ochtend of middag?

Heb je al geprobeerd dentinox erop te doen? Wordt het dan minder?

7. JuullesD

Ik hoop het ook Ja! Is gewoon even bijkomen haha. Het liefste ga ik gelijk na de laatste fles naar bed, maar dan heb je helemaal geen leven meer.

Ik heb het nog niet geprobeerd omdat hij dus nog een fles moest hebben. Ik had gelezen dat je dan nog geen dentinox mocht gebruiken omdat het een verdovende effect heeft en ze zich dan erg kunnen verslikken!

Dus 🙊 afwachten maar hihi

8. JuullesD

En we gaan zo vroeg mogelijk zwemmen! Half negen gaat het bad open dus dan proberen we er ook te zijn. Anders is het best druk als je later bent en dan zit je tussen de drukke kleuters.

9. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Juulles kan het niet zo zijn dat de speen te klein is geworden, omdat je zegt dat hij steeds driftiger doet met sabbelen?

10. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hoihoi!
    Even reageren op de fontanelletjes: er zijn er twee. Een van voor en een van achter. Die van achter is met een paar weken dicht en die van voren moet open blijven tot een jaar of twee. Anders kunnen de hersentjes niet meer groeien etc. Daarom houden ze op het cb ook de hoofdomtrek van je kindje bij en controleren ze het iedere keer. Hier ook een kindje waarbij de fontanel erg klein is en daarom extra in gaten wordt gehouden.

Ts, wanneer ben je begonnen met rijstebloem en geef je het nog steeds? Zou dat niet de reden kunnen zijn dat hij 's nachts niet doorslaapt?
    Anders eventueel een reactie van de darmpjes op de bijvoeding? Misschien een idee om een paar dagen geen bijvoeding te geven om te kijken hoe hij zich dan gedraagd. Sommige kindjes zijn er gewoonweg nog niet klaar voor. Succes meid! Weet hoe slopend die nachten kunnen zijn :(

11. JuullesD

Hey emo, hij krijgt bijna nooit een speen eigenlijk. Tis niet echt een spenen kind. Het driftige bijten doet hij op onze handen, zijn eigen handjes en speeltjes!

Rachel: ik ben met de bijvoeding begonnen als hopelijk een oplossing voor het slechte slapen. Het slechte slapen was al een week of 5 aan de gang. Het lijkt langzaamaan nu minder te worden maar het verschilt erg per nacht....

12. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Doelde op een flessenspeen, dacht dat je met drinken bedoelde, foutje. :)

Ja sabbelen op alles wat hij te pakken heeft, gebeurt hier ook. En wat betreft een sprongetje, die lijkt nu over te gaan. Pffff leek wel een eeuwigheid te duren.

13. JuullesD

H aha nee drinken is wel een dingetje maar hij kauwt gelukkig niet op de speen😂
    Ja dat sprongetje was echt ellende. Het lijkt nu langzaam aan weg te ebben hier....gelukkig...

14. Ballon

Ballon Niet meer actief

Dank je wel voor je info! Ik ga er morgen even naar laten kijken :)

15. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik hoop echt dat het nog een nasleep is van die rotsprong! Heb je de laatste fles alweer geprobeerd?

16. JuullesD

Hoe bedoel je de laatste fl3s? De nacht fles?
    ik had m eergisteren klaar staan (klein flesje en water in de thermos) en toen sliep hij door. Afgelopen nacht was hij ergens rond half 3 wakker en toen was ik zo suf dat ik getroost heb....en toen om acht uur wakker gemaakt dus ja....voelt voor mij nog steeds niet als honger aan.

Maar ik bekijk het per nacht! Misschien dat ik met een 2e x wakker worden pas een flesje geef, hij mag best 1 x wakker worden toch...

Vanavond had ik het idee dat er wat aan het broeien was. Hij voelde warm en had rode wangen. Maar geen verhoging...ik zie en voel nog steeds niks in zijn mondje maar hij kauwt wat af en het lijkt hem soms ook zeer te doen.
    Dus ik heb een pcm gegeven en na de fles wat dentinox gestipt op z'n tandvlees. Ik wist het ook even niet meer, hij was echt een zielepietje.

Hoe is het met jouw zoontje? Is hij wel lekker rustig?
    Waar merktE je bij hem aan dat hij tandjes kreeg?

17. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ja bedoelde die van 23.00. Hij mag sowieso wakker worden vind ik. Wij worden ook wakker maar zijn ons er niet eens bewust van soms. Jij kent je kind het beste en zo te horen pals vannacht klink het zeker niet als honger!

Ik herken het precies aan de dingen wat jij zegt plus nog wat dunnere ontlasting. Hier helpt dentinox als een trein. Vanavond rond kwart over 6 erop en om kwart voor 7 gewoon de fles, geen problemen met drinken.

18. JuullesD

Fijn dat je geen problemen had met drinken! Ik merk trouwens niks aan de ontlasting, maar hij heeft ook al sinds het begin last van verstopping. Dus ik verwacht sowieso geen spuit luiers haha

19. Ballon

Ballon Niet meer actief

:p
    Mijn zoontje kon in het begin zo 3 dagen niet poepen. Zo zielig. Gelukkig is alles nu redeliii op gang, met de groente en fruit gaat het goed en hij zit niet meer vaak verstopt. Maarrr.. zijn darmen blijven een gevoelig puntje en er zitten soms dagen tussen dat hij het er erg moeilijk mee heeft. Echter, bij hem kwam er ook een stortvloed aan dunne poep uit, halleluja.. alles onder ook. En dan een blij hoofd erboven, zo van; goed he, zelf gedaan!

Heb je wel het idee dat het met dentinox wat minder wordt?

20. JuullesD

Ik ben nog niet begonnen met bijvoeding dus helaas krijgt hij nu elke dag lactulose. Ik had eerst olie gedaan maar 2 maanden lang elke dag vet geven vond ik geen goed idee. (En echt lekker poepen ging ook niet) ik dacht met het starten van jbpm dat het misschien wel zou komen want toen hij 6 weken was ging hij daar extreem van poepen (wel 6 volle luiers per dag). Maar ook dat helaas niet. Nog 1 maand en 1 week, dan mag hij aan de pruimen gaan sabbelen 😂

Ik weet niet zeker of de dentinox wat heeft gedaan. Hij heeft gelukkig wel de hele nacht geslapen, dus misschien wel? Hij heeft ook wel een kuchje hoorde ik dus misschien is hij een beetje ziek aan het worden.

Was jij vandaag aar de dokter gegaan?

Deel Deze Pagina