Ha ladies, Nog even en ik geef al 11 maanden BV. Sinds een paar maanden monitor ik mijn cyclus, zodat we weten wanneer het ook eens zonder kan. In de nabije toekomst willen we waarschijnlijk nog wel een poging doen voor een brusje, hoewel we niet meer de jongsten zijn (ik word 39 in oktober dus heb niet echt meer alle tijd). Ik temp elke dag netjes zoals het hoort en gebruik nu een tijdje ovutesten om te zien of mijn eigen waarnemingen kloppen m.b.t. een eisprong ( en dat doen ze). Maar wat ik wél merk is, dat ik een korte luteale fase heb. Soms maar net 10 dagen! Dat is volgens wat ik tot op heden las, toch echt op het randje mocht je zwanger willen worden. Nu lees ik ook, dat het geven van BV de luteale fase kan bekorten. Ik geef nog 3 x per dag BV ( 1 x ochtend, 1 x vroeg en 1 x laat in de avond). Sinds mijn dochter 3 maanden was, zijn mijn menstruaties alweer terug (en toen gaf ik nog volledig BV op verzoek, nota bene!). Ik vraag me dus af, of het hormooncircus met slechts 3 voedingen per dag nog zo van slag kan zijn dat mij LF kort is. En als dat zo is, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Wanneer herstelde jouw cyslus zich weer helemaal? Was dat nog tijdens de BV of moest je ervoor stoppen om hem volledig te normaliseren?
Dat kan idd te maken hebben met BV. Ik werd pas met 12,5 maand ongesteld. Eerste cyclus nog een te korte lut fase (8 dagen), daarna hersteld. Was in ronde 3 zwanger van T . Nu mag het van mij ook wel weer komen hoor, kriebelt hier al weer vollop . Maar waarschijnlijk duurt het nog wel even (zeker gezien de vele nachtvoedingen ). Hier 'haast' vanwege leeftijd man
Ik gaf toen trouwens 2 voedingen per dag: ochtend en avond. In het begin ook nog nachtvoedingen geloof ik, maar dat weet ik niet meer zeker.
Bij 90% van de vrouwen is de LF korter dan 14 dagen. Zie niet in hoe die de zwangerschap zou kunnen bemoeilijken. Hier ook een LF van 10 dagen.
Hmm..ik las dus dat 10 al moeilijk wordt. Voorheen had ik trouwens een veel onregelmatiger menstruatie en vaak geen eisprong. Dus het is sowieso heel anders dan voor ze zwangerschap. Maar je berichtje geeft deze burger dan wel weer moed