Beetje verdrietig, dit was allemaal niet nodig geweest....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door tlc81, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Even ter reactie: ik woon niet in België...
    Er zijn verschillende meiden die de DHEA in de apotheek hebben gehaald, ook in Nederland. Het wordt dan door de apotheker gemaakt...

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    stel dat je zwanger word, en je hebt die DHEA geslikt.. moet je daar dan mee doorgaan in de zwangerschap.. of stoppen? of tot 12 weken...?
    mag t in combi met vitamine tabletten? (vsm puur mama)

3. Damar

Damar Lid

14 aug 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Kiekske,

Sorry dat ik veronderstelde dat je in België woonde. Komt zeker omdat je eerst in Gent liep. Ik ben bij twee apotheken geweest, en het was in alle twee niet te bestellen. Dan had jij geluk met je apotheek (hoe maken ze het trouwens, ben ik ook wel benieuwd naar). Toen heb ik gebeld met een apotheek in Duitsland, daar kon het wel besteld worden, maar moest ik eerst langskomen voor de aanbetaling. Toen heb ik het maar op het internet besteld. Het schijnt trouwens ook op voorraad te zijn bij de apotheek i Düsseldorf die daar op de hoek zit (storcherapothek?).

Ook jij veel succes gewenst in DD Kiekske!

4. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Lieve meiden,

allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties! Vreselijk dat er steeds meer soortgelijke verhalen boven water komen...
    Ik was er altijd van overtuigd dat de gezondheidszorg in Nederland erg goed was, maar pfff op gebied van fertiliteit loopt het ongelofelijk achter.
    Wij hadden de luxe dat we nog een poging uit eigen zak zouden kunnen betalen, maar ik besef me ook heel goed dat het voor zoveel andere stellen gewoon ophoudt als de verzekering niet meer vergoedt....

@darkangel: DHEA is met name bedoeld voor de rijping van je eicellen, dat ze in de beste conditie komen voor een bevruchting. Zodra je zwanger bent (of na een punctie) moet je ermee stoppen. Dan heeft het geen enkele toegevoegde waarde meer.

Volgens mij ontstaat er een ware run op die tabletten.... Ik hoop echt dat anderen ook wat aan mijn verhaal hebben en nummertje 9 en counting snel mogen volgen!

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oke hebben net een poging gehad, als deze niet gelukt is ga ik t proberen.

6. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    meiden, misschien een beetje een domme vraag maar hoe kan je zien dat je amh te laag is? voordat het getest word? of is het verder nergens aan te merken....

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat is een bloedtest die de gyn moet uitvoeren.

De uitkomst geeft een indicatie van de status van je eicelvoorraad en de kwaliteit daarvan. Normaal ligt dit tussen de 1,0 en 3.0 ... onder de 1 wordt een probleem en tegen de 0,1 ben je in de overgang ...

Je moet in NL echt bedelen om die test, in het buitenland zit dat standaard in de bloedtesten ...''

8. Vol interesse heb ik jullie verhalen gelezen over DHEA. Ik ben inmiddels uitbehandeld (4 IVF pogingen, geen enkele zwangerschap en slechte kwaliteit embrio's). We hebben besloten niet meer verder te gaan, al bekruipt mij bij het lezen van deze verhalen bij mij toch het gevoel dat ik wellicht toch nog een second opinion wil hebben met betrekking tot de diagnose onverklaarde infertiliteit.

Ik heb me ook wat meer verdiept in DHEA, omdat ik ook overwoog om alvast te beginnen met het medicijn. Ik kwam echter deze link tegen en heb besloten om toch maar te wachten tot ik er met een arts over heb gesproken. DHEA: Zonder ziekte oud worden

Het is een medicijn dat niet vrij verkrijgbaar is, en als ik het goed gelezen heb kan het in bepaalde gevallen zelfs schadelijk zijn. Het is dus altijd raadzaam om onder begeleiding van een arts dit medicijn te gebruiken.

Dit even ter info. Wat iedereen zelf kiest om te doen, moet iedereen zelf weten. Ik denk ook niet meer of minder over mensen die er voor kiezen om wel zelf hiermee aan de slag te gaan, maar ik vindt het belangrijk dat je als je de keuze maakt, je ook op de hoogte bent van risico's die het gebruik van DHEA met zich mee kan brengen.

Tenslotte wens ik iedereen natuurlijk een snelle zwangerschap ;)

Deel Deze Pagina