Kinder Aspirine ter bevordering van de innesteling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door RooDje, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Is er iemand die goede ervaring heeft met het nemen van kinder aspirine ter bevordering van de innesteling?
    Ik heb het hier dus over Aspirine met het bestanddeel Acetylsalicylzuur in een lage dosis (75-80 mg) geen Sinaspril (want dat bevat Paracetamol)

Ik lees wel eens dat er meiden zijn die na gebruik hiervan in verwachting raken, ondanks herhaalde miskramen of mislukte pogingen in het verleden, maar je leest ook wel eens dat er meiden zijn die een VMK krijgen na het (ineens) stoppen met de Aspirine. Hebben jullie langzaam afgebouwd?

Heeft er iemand ervaring hiermee?

Liefs,
    RooDje

2. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    hai Roodje,

ikzelf moet van de gynaecoloog nu beginnen met aspirine tijdens mijn behandeling, om de doorbloeding te verbeteren van de baarmoeder. Zou idd goed zijn voor de innesteling. Let er wel mee op, ik zou het alleen maar nemen moest ik jou zijn op voorschrift van de dokter! Tijdens de pick up mag je dat zeker niet nemen, dan moet je de dagen ervoor en ernaar gene nemen aangezien je dan erge bloedingen kan hebben. Dus voorzichtig, ik zou het bespreken met de arts! Veel succes

3. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hi Maui,

Bedankt voor je bericht.
    Ik vind dat er zoveel tegenstrijdige berichten rondgaan.
    De een zegt baat het niet dan schaadt het niet en de ander zegt het is niet bewezen en weer een ander raadt het af.

Ik heb geen idee of mijn arts er voor open staat.
    Zaterdag gaan ze ons enige cryo ontdooien van onze 1ste ICSI poging en als dat goed gaat krijg ik die Zondag teruggeplaatst.
    Ik heb gisteren de Ovitrelle gespoten en morgen moet ik beginnen met de Utrogestan.

Heb mijn stiefvader een doosje Asaflow 80mg laten halen bij de apotheek in Belgie en dat ligt hier, maar ik weet niet of ik er mee moet beginnen.

Als het toch geen kwaad kan denk ik waarom niet! Maar ja iedereen denkt er zo verschillend over, dus ik ben er nog niet over uit.

4. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Roodje,
    ik zou eens bellen met je arts, ik zou dat niet zomaar bijnemen, zoals ik al zei, kans op bloedingen. Dat moet in de gaten worden gehouden!

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het is mij voorgeschreven door een Duitse arts. Dit was wel n.a.v. uitslagen van bloedonderzoek. Ik heb echter geen stollingsafwijkingen! Wel ben ik zwanger geraakt na de 1e cryo-TP. Toch zou ik het bij voorkeur met een arts overleggen. Ik heb het trouwens zelf gebruikt tot 36 weken zwangerschap. Dus niet stoppen zodra je zwanger bent!

6. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    @ Aquilegia Ja ik hoor vaak dat als dames in een keer stoppen dat ze dan een miskraam krijgen. Je moet het dus afbouwen geloof ik.

Ik hoopte een beetje op meer reacties op dit topic eigenlijk!

Zal het eens aan mijn arts voorleggen :)

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Niet afbouwen, maar doorgebruiken tot 36 weken. Of op aanwijzingen arts afbouwen. De aspirine in lage dosis bevordert de vorming van een goede placenta, dus in ieder geval totdat die placenta klaar is.

8. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ja het heeft te maken met de bloedtoevoer naar het vruchtje geloof ik he?
    Bedankt voor de tip!

9. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was ook benieuwd naar het gebruik van aspirine. Mijn baarmoederslijmvlies is steeds te dun, waardoor innesteling moeilijk is. Nu las ik ook over aspirine. Maar dus niet op eigen houtje nemen als ik jullie begrijp? Ik spuit nu menopur en slik tarwekiemolie.

10. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ik gebruik ook tarwekiemolie, maar het heeft dit keer niet heel veel gedaan blijkbaar.
    Zondag dus hopelijk de terugplaatsing van onze cryo. Heb toch besloten deze ronde nog niet de kinder aspirine te nemen. Zou me er toch niet helemaal prettig bij voelen wanneer mijn eigen FA er niets van zou af weten (de TP vind plaats in een ander ZH) en heb begrepen dat je het dus heel lang door moet blijven slikken.

Mocht het deze keer niet tot een TP komen of het zou onverhoopt toch fout gaan, dan wil ik het voor een volgende poging wel opperen bij mijn FA.

11. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roodje, heb jij ook een te dun baarmoederslijmvlies dan?

12. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Voorheen viel dat wel mee dacht ik, maar deze ronde ging mijn cryo TP bijna niet door omdat mijn BMS te dun was.
    Uiteindelijk voldeed het net aan de minimum dikte en zei de arts dat het nog een boost zou krijgen van de Ovitrelle.
    Tevens hebben ze Utrogestan voorgeschreven ter ondersteuning voor het BMS.

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dit heeft op zich niets te maken met dun baarmoederslijmvlies. Wel met evt. stollingsstoornissen. Je bloed wordt wat dunner, zodat het embryo makkelijk kan innestelen en een placenta vormen. Is de placenta eenmaal gevormd, dan blijft deze beter doorbloedt.

Deel Deze Pagina