Dag, Mijn zoontje van bijna 2 wkn heeft enorm last van darmkrampjes, vooral in de avonduren. De kraamhulp adviseerde een probioticum, Orthiflor start. Wie heeft hier ervaring mee? En wanneer gaf je dit probioticum. Bij de laatste voeding?
Ik geef ook probiotica vanaf de geboorte, maar dan van een ander merk, ABC Dophilus. Ze is nog nooit verkouden of ziek geweest, dus het zorgt wel voor een goede weerstand. Voor darmkrampjes helpt het ook maar ik kon toch op het hoogtepunt van de krampen niet zonder infacol. Dit heb ik even gebruikt tot het ergste voorbij was. Ik geef de ABC trouwens iedere ochtend. Ze adviseren om dit tot 2 jaar te blijven gebruiken, maar dat ga ik niet doen hoor. Nu ze over is naar opvolgmelk en met vaste voeding begint ga ik het afbouwen.
hai hai, Wij hebben ons dochtertje nooit infacol gegeven. In het begin kreeg ze van vsm druppels voor de krampen. Ze had maar minimaal last van krampen en daarom gaven we af en toe die druppels en na drie maanden hebben wij orthiflor start gegeven. Dit zijn wij gaan geven omdat ze eens in de 4 dagen poepte. Zij reageert er erg goed op. Nu ze 6 maanden is krijgt ze Orthiflor junior en ook dat gaat helemaal goed. We doen bij 4 flessen een half schepje erdoor. Nu gaat ze om de dag af en zonder enig probleem. Ons is dit advies gegeven door en kineseoloog. DIt omdat het het minste kwaad kan voor het kindje, het is natuurlijke basis. Succes!
Bedankt voor de reacties. Net de wijkverpleegkundige op bezoek gehad en zij zegt ook: je kunt het gerust proberen, baat het niet dan schaadt het niet. Met een beetje geluk helpt het. Dus vanavond gaan wij het door zijn fles doen. Ben benieuwd of het over een paar dagen al resultaat heeft.
Ik heb het ook gebruikt, maar mijn zoontje kreeg er enorme krampen van (meer dan dat ie al had) dus ben ik er na een paar dagen mee gestopt.
Wij gebruiken het ook en zijn er mee begonnen vanwege krampjes. De dosering staat wel in de bijsluiter / op de verpakking en wij gaven het 's avonds in de fles van rond 19:00 uur. Het heeft hier geweldig goed geholpen tegen de krampjes. Nu krijgt Noelle nog steeds een schepje door haar avondfles gewoon omdat het goed is voor de darmflora voor een goede weerstand tegen ziekte.
Wij hebben het onze dochter ook gegeven vanwege haar krampjes. Was DE oplossing voor ons. Ze had er toen nog wel wat last van, maar het was niet meer 2 uur aan stuk krijsen van de pijn. Sterkte, vervelend die krampjes!