Wanneer testen met onregelmatigere cyclus (eerste ronde, eerste kindje, veel vragen!)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Dicky88, 21 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    #1 Dicky88, 21 nov 2016
    Laatst bewerkt: 21 nov 2016
    Goedmiddag meiden,

Ik heb hulp nodig, wie kijkt er met mij mee?
    We hebben besloten om voor ons eerste kindje te gaan, spannend!
    Na een aantal roerige jaren door ziekte eindelijk hoop.
    Mijn lichaam deed weer wat normaler etc.

Info vooraf, ik ben in princiepe geconstateerd met pcos, juni in 2015, hormonen op insuline na oké toen. Testosteron ietsjes hoger maar nog goed in de normale range. Insuline iets hoger, maar deze is altijd wat hoger bij overgewicht. En omdat mijn menstruaties uitbleven. Verder eigenlijk oké.
    Ondertussen ben ik 11 kilo kwijt, heb ik weer een reeks menstruaties gehad en zijn mijn hormonen alweer veranderd in die 1,5 jaar.
    Tijdens mijn heftige ziekte menstrueerde ik gewoon, terwijl juist daarbij vrouwen vaak juist dat niet meer deden. Dus geen idee in hoeverre die pcos echt zo is, of dat door overgewicht toen ze gewoon uitbleven.
    Ik heb overigens nog steeds overgewicht, maar dit gaat er langzaam af onder begeleiding.

OK, nu ben ik dus echt erg nieuw in deze wereld, het bewust ervoor gaan en testen.

We zijn 2 november begonnen, om de dag seks tot op heden gezien ik dus een onregelmatig cyclus heb en we het eerst zo willen proberen, mocht dit niet raak zijn willen we dmv ovulatietesten aan de slag gaan.

Die dag had ik steken in mijn lies, wat ik dus voel bij een eisprong. Die dag bleef alleen het slijm wat weg, dus ben niet zeker of ik hem toen had. Ga er niet helemaal van uit.
    2 + 4/11 ook steken, beide liezen
    6/11 kwam het slijm
    8/11 had ik steken+ slijm, iets wat ik dus heb als ik mijn eisprong heb/ga krijgen
    9/11 enorme steek boven schaambot, nooit gehad. Hoeft niks te zijn.
    11/11 witter slijm en linkerlies erge spierpijn, nooit gehad.
    Vanaf 14/11 t/m 17/11 werd ik enorm moe en misselijk (1x overgegeven) kan toeval zijn, koppel het niet meteen aan de situatie.
    17/11 rare buikpijn cq buikspierpijn onderin. En sindsdien gevoelige borsten.
    19/11 hebben we een test gedaan, zit dan op dag 30 na mijn laatste menstruatie: negatief
    Zou ik eventueel te vroeg getest hebben met de informatie van nu? Wanneer kan ik hem dan nog eens proberen mocht mijn menstruatie nog lang uitblijven?

En om niet teveel te willen testen, deze ronde niet weet wanneer mijn eisprong was/komt, heb ik extra hulp en informatie nodig, en gezien hier vele voor zijn geweest weten misschien meer, zeker in mijn situatie met een onregelmatig cyclus.
    En alvast ter voorbereiding, welke ovulatietrsten zijn fijn en relatief goedkoop? Online te bestellen? Hoe moet ik zoiets gaan starten mocht ik nog geen menstruatie krijgen, of juist wel: welke dag beginnen in cyclus na menstruatie?

Mijn cyclus sinds april:
    27-83-34-27-23-?
    April-april-juli-sept-okt-?
    14 voor elke menstruatie die kwam had ik slijm+steken in lies, achteraf dus bevestigd met menstruatie komst.
    Extra: toen mijn menstruaties sneller na elkaar kwamen begon ik ineens af te vallen, juist andersom (niet eerst afgevallen en toen menstrueren, maar dus menstrueren en afvallen erna :-D)

Veel vragen....hoop dat mensen mij kunnen helpen.
    We willen onze kinderwens leuk houden en niet met moeten, dwangmatig testen etc.

Deel Deze Pagina