beetje vies en genant onderwerp...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonnetjes, 10 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sinds een kleine week poep ik harde keutels (sorry), doet al pijn bij het persen (weer sorry). ik slik geen medicijnen waardoor keutels hard zijn, dus weet niet waar het aan ligt. als ik nou de boel daar beneden aanspan, voel ik dat het geirriteerd/rauw daar is. ook met bukken voel ik het. soms als ik met persen even moet doorzetten(omdat het branderig aanvoeld), veeg ik wat bloed af. dat komt niet van binnen mn buik, maar gewoon omdat het geirriteerd is.
    ik heb er net wat sudocrem opgesmeerd, hoop dat het helpt, maar ben benieuwd wie het herkend?

2. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Ik heb gelezen dat als je zwanger bent meer vocht nodig hebt. Dus zit er minder vocht in je ontlasting, waardoor je poep wat harder wordt. En daardoor ga je harder persen en kun je aambeien krijgen. En dat is waarschijnlijk ook de reden van het bloed dat je ziet.

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Kan het zijn dat je te weinig drinkt? Als ik dat doe heb ik ook altijd dat mijn ontlasting harder wordt, en als het heel erg is, kan dat inderdaad resulteren in scheurtjes rond je anus (te groot & hard door een te klein gaatje :D), dus bloed bij afvegen.

4. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hoi, ik herken het heel goed, heb dit ook GEHAD, omdat ik nu iedere morgen een theelepeltje olijfolie door mijn drinken doe, dit helpt heel erg goed, en je proeft er niks van, het is een bekend kwaaltje hoor van de zwangerschap, en die olie heeft de zelfde dag al effect, je moet hier wel iets aan doen, anders zit je straks tijdens de bevalling met aambeien en daar kom je heel moeilijk vanaf.

ook heb ik wel eens gelezen dat roosvice laxo ook goed helpt.
    maar er zullen er vast meer reageren met goede tips, maar je zou al met die olie kunnen beginnen.

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    als je zwanger bent, werken je darmen trager,
    dus dan ontrekt het ook meer vocht aan je ontlasting zeg maar.
    veel blijven drinken, vezels eten
    en heb laatst een zak van die gedroogde pruimen gehaald
    dat helpt ook wel goed

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Veel drinken en meer vezels eten. (Groente en fruit, peulvruchten, meergranenbrood, roggebrood, kokos, brinta-pap, en kies liever voor volkorenpasta en zilvervliesrijst dan gewoon pasta en rijst.)

7. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een trage stoelgang en ik drink veel, sapjes, water etc. Geen cola! En ik eet activia toetjes. Ben veelste bang dat het idd droog gaat worden en dat ik een aambei krijg op den duur. Dus kosten wat het kost ik blijf drinken en vezels eten om de boel soepel te houden en het helpt tot nu toe heel goed.

Olijfolie drinken heb ik ook gehoord van me zwager. Die drinkt 1 x per dag een KOPJE olijfolie. Goed dat is wel misschien wat extreem, heb t zelf nooit geprobeerd, maar het schijnt SUPER te werken.

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    oh super bedankt voor al jullie tips en adviezen, ben blij dat ik het hier heb neergezet!

-nog meer drinken dus en geen cola(iedere week kocht ik zon 0,25lts flesje)
    -olijfolie door drinken
    -meergranenbrood eten we alleen maar, hebben geen wit
    -wat betreft pasta en rijst, dat eten we ook alleen maar meergranen

moet idd ook wel zeggen dat ik vaak dorst heb of zin heb om wat te drinken.

net trouwens een theelepel olijfolie door mn thee gedaan, maar wat is dat goor zeg!!!

9. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    nou heb daar nu al last van !!!! ookal drink ik echt de hele dag door water (geen koffie, geen cola of ander prik)
    maar na wat meer peulvruchten en gedroogde abrikoos en pruimen heb ik er een week ong. geen last meer van

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb dat altijd al gehad
    vraag anders eens vezel zakjes metamucil dat werkt super goed

ik heb dat in combinatie met movicolon dat mag niet als je zwanger bent maar die vezels werken op den duur ook goed binnen paar dagen

11. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik heb tijdens mn bv periode met Justin last gehad van erge verstopping. De kraamverzorgster van toen raadde me aan door de karnemelk (die dronk ik onwijs veel) een scheutje zonnebloemolie te doen, is wat minder smaakmakend dan olijfolie, en dat hielp toen heel goed.

12. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hihi.... van die olijf olie, ik doe het altijd door ranja of zo, wat een beetje sterk van smaak is, dan proef je het niet hoor, door de thee doe ik het ook nooit.

13. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien ik geen olijolie mag gebruiken ivm dieet, gebruik ik sinds 2 weken roosvicee laxo, werkt prima, en hoe gek het ook klinkt, roggebrood doet het ook goed bij mij!

14. assie74

assie74 Lid

8 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet gewoon iedere dag een kiwi! Die werkt voor mij heel goed! Verder veel drinken. Succes.... heb nog een aambei van vorige zwangerschap aaaaaahhhh

15. januari2010

januari2010 Niet meer actief

haal een flesje lactulose bij de apotheek, dit mag je hebben tijdens de zwangerschap en helpt ook goed! helaas hier ook veel last van verstopping en lucht in darmen. dat geborrel, daar word ik helemaal gek van!!

16. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    heb idd op doktersadvies een flesje lactulosestroop gehad, echt lekker is het niet. en drink heel veel, moet ook wel zeggen dat ik veel dorst heb. het pijnlijke gevoel van onder is wel weg gelukkig.

17. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Heb ook lactulose siroop. 1x pd 20 ml en 2 glazen water erachter aan.
    En veel lopen schijnt ook te helpen.
    Als ik moet poepen en het lukt niet loop ik ff een blokkie om buiten...

Aambeien zijn rot dingen, daar kan je het beste sperti voor halen, is ook fijn als het een beetje kapot is daar van het persen.

Deel Deze Pagina