strippen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linnda, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnda

Linnda Actief lid

4 feb 2009
    212
    0
    0
    hallo

ik ben net bij de vk geweest en moet volgende week terug als ik dan nog niet ben bevallen

ze wil dan kijken om te strippen
    wie heeft hier ervaring mee..?:(
    hoe gaat het in ze werk..?
    is het pijnlijk of wat voel je

ik hoop dat jullie je ervaringen willen delen:p
    xxx linn

2. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    #2 Manny211, 15 feb 2010
    Laatst bewerkt: 15 feb 2010
    Hai Linnda,

Hier een medisch stukje:
    Om te strippen moet de verloskundige een inwendig onderzoek doen en voelen of de baarmoedermond al iets open staat. Vaak heb je aan het eind van de zwangerschap al iets ontsluiting. Als de baarmoedermond al aan het verweken en verstrijken is en er is 1 cm ontsluiting, dan kan de verloskundige met een vinger de baarmoedermond ingaan en de vliezen losmaken van de wand van de baarmoeder. De vliezen worden alleen losgemaakt van de wand, ze worden dus niet kapot gemaakt! Door dit losmaken wordt de baarmoeder geprikkeld en komt er oxytocine vrij, net voldoende om je lichaam aan te zetten tot de bevalling.

Ik ben zelf ook gestript toen ik 40 weken en 3 dagen was.
    Het hielp de bevalling heel goed op gang, ik zat na 5 uur al op 9 cm ontsluiting. En toen ze me stripte was dat 1 cm.
    Ik hoop dat dit je vragen beantwoord heeft.

Liefs Manny

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik ben ook 2 keer gestript. 1 keer met 40 weken en 1 keer met 40.5 week.... beide keren heeft het niets in gang gezet, alleen een hoop buikpijn veroorzaakt.... was er kotsmisselijk van want bij mij deed het echt heel erg veel pijn.vond het achteraf het zelfde als echte hevige weeen....... ik had al 1 cm ontsluiting en mn baarmoeder was al verstreken, dus ze dacht dat het wel zin zou hebben, ik dus vol goede moed wachten thuis, maar heleeeeemaaal niksssss........ ik had zeer ernstige bekken klachten, sliep niet meer snachts van de pijn dus dat was mijn reden ,maar als je je verder nog ok voelt en nog wel even uit kan zitten, dan zou ik het niet doen als ik jou was.... !!!

moet wel zeggen dat er ook vrouwen zijn die er helemaal niks van voelen :)

4. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Bij mij hielp het de verleden keer ook tot twee keer niets, moet ook zeggen dat ik er weinig last van had...

Meneertje is toen tot 42 weken blijven zitten en is ivm niet vorderende ontsluiting met een ks ter wereld gekomen...

Hopelijk gaat het deze keer soepeler, en ik hoop dat het bij jou uit zichzelf gaat beginnen! Succes!;)

5. mamalovesyou

14 feb 2010
    7
    0
    0
    Gouda
    #5 mamalovesyou, 15 feb 2010
    Laatst bewerkt: 15 feb 2010
    @Linda

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik gestript op de dag dat ik 40 weken zwanger was (om medische redenen) Die avond had ik een controle afspraak bij de verloskundige en ik had mezelf al voorgenomen om te vragen of ze me kon strippen. Zij had zich dit ook voorgenomen, dus dat was mooi... nou ja.. mooi...

Moet eerlijk toegeven dat ik met tranen in m'n ogen de kamer weer verliet en dat het dus zeer deed. Ze moet toch flink 'wroeten' met haar vingers om het losser te maken van binnen. Ze vertelde me dat ik wat bloedverlies kon blijven houden en dat ik pijn in mijn buik zou krijgen...

Dat kreeg ik, tot dat het dus zo hevig was dat ik dacht; dit kan niet normaal zijn. Dat klopte, want het waren weeen!! :$ Die nacht zijn dus de weeen begonnen en de dag daarna is mijn zoontje aan het eind van de middag ter wereld gekomen.. Weliswaar via een spoedkeizersnede, maar hij was er gezond en wel :D

Dus het kán wel. Maar als er geen gegronde redenen zijn om de bevalling op gang te helpen, zou ik het nog niet doen. Wie weet doet de natuur z'n eigen werk wel binnen nu en 2 weken.

Succes in ieder geval!!!

6. Linnda

Linnda Actief lid

4 feb 2009
    212
    0
    0
    bedankt voor jullie reactie

de verloskundige stelde het zelf voor
    en ik wist niet zo goed wat het was vandaar dit topic

maar na die 40 weken wachten kan ik nog wel 2 weekjes wachten
    ipv te laten strippen
    het kotm vanzelf wel

nogmaals thQ voor jullie reactie

7. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ik vond de pijn zeker niet net zo erg als hevige weeen. Maar goed iedereen beleefd het ander natuurlijk. Ik zeg niet dat het een prettig gevoel is maar bij mij was het een verademing dat alles hierdoor op gang kwam ;)

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik lag in het zh ivm te hoge bloeddruk en werd ingeleid, na 3 dagen had ik 1 cm ontsluiting en toen heeft ze me die dag 2 keer gestript en de volgende ochtend zouden ze me vliezen gaan breken en aan de weeopwekkers, maar s'nachts begonnen spontaan de weeen.
    Geen idee of dit nou van het strippen kwam?
    ik kreeg al 3 dagen tabletten van onderen om de baarmoeder mond te weken.... dus wie weet was het hier van.
    Ik vind het wel heel veel pijn doen het strippen, de tranen sprongen spontaan in mn ogen, maar wat ik hierboven al schreef ik kreeg al 3 dagen lang om de paar uur med van beneden en inwendig onderzoek dus alles wat erin ging deed pijn haha

9. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ja precies dan begrijp ik het wel :) maar sowieso de 1 is de ander niet, ik heb het zeker niet als prettig ervaren, maar ik denk misschien dat ik het een beetje vergeten ben omdat ik zo blij was dat het allemaal toch wel vlot verliep. Ik zal ook nooit zeker weten of het door het strippen kwam, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker ;)

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ben 2 keer bij de vk gestript en 1 keer door een ass gyn. Ik vond het wel pijnlijk hoor, iig zeer onprettig.
    Maar ja, je bent wanhopig dus je wil wel hahahah! Bij mij waren de eerste 2 pogingen zonder resultaat en na de 3e keer moest de boel alsnog opgewekt worden, weeen waren niet sterk genoeg.

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik ben met 40 3 gestript. was geen fijn gevoel maar het deed ook geen pijn. bij mij heeft het wel geholpen. kreeg dezelfde dag og geen 2 uur later weeen....maddox is uiteindelijk met 40 5 geboren. was wel blij met het strippen..toen maddi eindelijk eruit was was zn huidje helemaal droog en aan het vervellen.

Deel Deze Pagina