heel erg huilen vlak na zijn voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Hallo allemaal,

    De laatste tijd valt me op dat Dano zo 5 a 10 minuten na zijn voeding(borstvoeding) enorm hard gaat huilen, dat duurt ongeveer 5 minuten en dan valt ie op mijn borst in slaap.

    kan dit een koemelkallergie zijn? ik heb weleens gelezen dat ze dan direct na de voeding last hebben.
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    nee het is geen honger, want hij wil de borst niet meer, maar hij groeit ook enorm hard

    hij is nu bijna 10 weken en al 2,5 kilo aangekomen en bijna 10 cm gegroeid.
     
  3. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Klinkt als krampjes!
     
  4. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ja daar dacht ik ook aan, maar hij heeft weleens krampjes en zijn huiltje is anders en het duurt een stuk langer. hij wiebelt ook heel druk met zijn lijfje, en niet zijn beentjes gespannen zoals met krampjes.
     
  5. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Kan het niet zijn dat hij teveel heeft gedronken en erg vol zit?
     
  6. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn dochter ging toen ze kleiner was ook ineens hard huilen als ze moe was. Zou dat bij jou ook het geval kunnen zijn?
     
  7. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    dat zou indd kunnen. melkproductie is enorm. maar als ik hem eerder van de borst haal wordt ie boos ;)

    dus ik wacht tot ie zelf loslaat
     
  8. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Nou het kan heel veel zijn (ik gok kramp) maar geen koemelkallergie, jij geeft toch geen koeienmelk, hihihi :)
     
  9. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa heeft het soms ook. Dan blijkt ze nog zuigbehoefte te hebben. Je zou een speen kunnen proberen na het drinken. Of hem toch net ietsje eerder van de borst halen en dan een speen. Dat zou moeten helpen als hij huilt omdat hij te vol zit.
     
  10. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    reken maar dat ze echt last kunnen heeben van koemelkallergie als je BV geeft. jij eet en drinkt zuivel dan komt dit via jou in de bv terecht.
     
  11. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    dat ga ik maar eens proberen thnx
     
  12. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Ach zo, nou dat kun je dan makkelijk testen, gewoon een paar dagen geen zuivel, dan weet je weer meer!
     
  13. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    is misschien een optie om te proberen als de speen niet werkt indd
     
  14. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Veel succes! Hopelijk zit er een tip bij die werkt.
     
  15. Firella

    Firella Actief lid

    14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Als het speentje niet werkt....
    Mijn dochter had precies hetzelfde en zij blijkt last te hebben van verborgen reflux. Gelukkig niet zo heel erg, maar sinds ik nutriton door de afgekolfde melk doe huilt ze helemaal niet meer!

    Groetjes Firella
     
  16. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    ja reflux dacht ik ook aan. Sam had het ook. Je kan er ook medicijnen voor krijgen mocht dat het zijn...
    Ik zou wel eerst het met de speen proberen want dat lijkt me ook erg aan nemelijk
     
  17. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    vanavond getest! nou normaal drinkt hij ong 20m minuten aan de borst, ik heb hem na een kwartiertje van de borst gehaald, toen gauw zijn speentje erin. Hij huilde nog wel, maar al korter. en hij viel vrijwel direct in slaap.

    Ik ga dit even doorzetten. misschien toch die zuigbehoefte en dat hij daardoor teveel melk binnen krijgt. hij is ook extreem hard gegroeid/aangekomen laatste tijd.

    thnxs allemaal!
     
  18. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hier als hij heeeel erg moe is...danis hij het helemaal zat en wilt slapen en valt meteen als een blok in slaap...als het krampjes zijn lijkt het me niet dat hij meteen in slaap valt?
     
  19. rivkah

    rivkah Lid

    1 aug 2007
    16
    0
    0
    Het kunnen krampjes zijn, reflux kan ook nog eens. Dan komt er zuur naar boven... Ik zal het eens gaan navragen bij de dokter
     

Deel Deze Pagina