Als je weet dat je zwager en schoonzus wel een kado kregen dan voelt dat heel raar kan ik me indenken. Is dat lang geleden? Ik begrijp ook wel dat als je sm krap bij kas zit dat ze daar niet eerlijk voor uit durft te komen, maar in haar geval zou ik dan iets heel kleins doen met een kaartje ofzo. Helemaal niks voor de geboorte van je kleinkind vind ik wel apart ...
idd erg apart... een cadeau hoeft nog niets te kosten !! gewoon een leuk kaartje of een leuk slabje... als ze krap bij kas zit dan had ze 9 maanden om die 5 euro bij elkaar te sparen !! en ik vind het eigenlijk ronduit asociaal dat je schoonzus zo'n duur cadeau krijgt en jij helemaal niets... jammer dat ze het dan niet uitlegt aan je dat ze daar het geld niet voor heeft...
Het is 3 jaar geleden dat mijn nichtje is geboren en dat mijn zwager en schoonzus een wagen kregen. Zowel mijn schoonzus als ik zeiden al dat als ze elke week een euro apart legt, dan kan ze toch een leuk pakje kopen. Maar ze gaat liever stappen elke week...
Tjeetje.... zo gaat de uitdrukking over kleingeld: "voor de kinderwagen" wel een hele andere betekenis krijgen....... vind het maar raar..... en moet zeggen dat ik het wel herken.... maar dan met de zwangerschap.... net of jullie kind "minder is"......
Ons mam heeft ze hier allemaal een eerstje armbandje met naam en geboortedatum cadeau gedaan. Ze heeft er ondertussen toch al 7. Wij, en zij ook, hebben iets van 'elk kind gelijk voor de wet' en wat de een krijgt moet de ander ook krijgen in de zin van dat je niet voor het eerste kleinkind een box cadeau moet doen van 240 euro en het tweede een dingetje van 20 euro zegmaar. Wel in dezelfde prijscategorie. Nu is dat armbandje wel iets wat voor elk kind gaat, ook van sm hebben we voor allebei iets gekregen dat even duur is (op 10 euro kijken we nu ook niet, maar je snapt het wel). Daarom kijken ze ook wat ze geven. Petekind iets meer en specialer maar anders is het gewoon 20-25 euro per kind per verjaardag. sinterklaas is bij oma 50 per kind. We krijgen 50 van haar (100 dan, 2 kids) en daar kopen we zelf iets van en dan gaat dat naar oma en dan op pakjesavond bij Oma kunnen ze het uitpakken. Ik ben zeker dat, moest het teveel worden oma en opa heus wel gaan zeggen, ho, we moeten terugschroeven wat dit trekken we niet meer. Maar ze zeggen ook, ze hebben 4 kleinkinderen in oktober en november en december, en dan sinterklaas en kerst er nog bij, dat ze er ook voor sparen doorheen het jaar. Elke maand gaat er 50-100 euro opzij voor de cadeau's van kleinkinderen, kinderen, sinterklaas en kerst. Dusja, ik vind het erg raar dat je sm nu zonder uitleg dat zo doet. De ene reactie van de band met moeder-dochter, de sm heeft ook een zoon he. Dus dat zou niet zoveel moeten uitmaken. Nee ik vind het raar, en dat zo zonder uitleg. Je ben haar kind/schoonkind. Ookal schaam je je misschien dat je het niet zo breed hebt, tegen je eigen kinderen kan je dat toch wel zeggen?
Jenala, je zegt ze is verder wel een leuke oma als we daar zijn. Onder leuke oma versta ik iemand die betrokken is, zelf ook eens langskomt of belt hoor... Erg apart. Maar het is echt niet leuk als iemand van wie je wel een klein beetje iets verwacht een soort desinteresse heeft voor je kind. Hier is het mijn eigen moeder (alleen die belde of kwam nooit eens en kwam opeens met kadootjes. Ja die hoef ik dan niet meer!) Denk dat je niet teveel meer van haar moet verwachten, zo voorkom je dat je teleurgesteld en gekwetst raakt.
Blijf ik me ook over verbazen; het eerste kleinkind aan die kant en niet eens een kaartje om te feliciteren. Sterker nog; nog nooit iets gehoord over het kaartje dat wij zelf hadden ontworpen met heel veel zorg. Niet te lang over nadenken. Leuk is anders. Blehg
Mijn ouders behandelen ons allemaal gelijk, ook al is Thirza het 4de kleinkind voor ze. Mijn broer mocht bij de 1ste een kinderstoel uitzoeken en wij ook (hebben we vanmorgen gedaan, dus ik ben er helemaal happy mee). Mijn schoonmoeder heeft het altijd overal te druk mee, ik probeer haar erbij te betrekken, maar zelf toont ze weinig interesse. Als Thirza naar het ziekenhuis is geweest bel ik haar op en als we bij het cb zijn geweest bel ik om te vertellen hoeveel ze gegroeit is enzo. Uit zichzelf zal ze niet snel bellen, ook niet nu het met mijn man wat minder gaat (is toch haar zoon). Voor eerste paasdag hebben we haar uitgenodigd om te komen eten, maar we wilden gourmetten, dus we vroegen of zij dan haar gourmetstel mee wilde nemen want wij hebben er zelf geen een. Toen zei ze dat wij dan beter naar haar konden komen, want anders moest ze dat ding helemaal meeslepen. Nou, wat moeten wij allemaal meeslepen dan met een kind van ruim 3 maanden. Dus uiteindelijk heeft mijn man eerst dat gourmetstel opgehaald, komt ze alsnog met de auto.... Ik snap hem niet.... Het is dan trouwens wel heel gezellig hoor als ze er is, het is echt een gezellig mens.