wanneer kleertjes wassen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door spotlight, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Wanneer hebben jullie de babykleertjes gewassen? Ik ben nu 25 weken en krijg volgende week de meubeltjes. Is het te vroeg om dan alles te wassen en in de kast te doen?

Ik weet dat je geen wasverzachter mag gebruiken, maar is er verder nog iets waar ik op moet letten?

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Ik heb ook alles met 25 weken gewassen/gestreken en gevouwen. Ons kamertje was toen klaar en heb het gelijk in het kastje kunnen leggen. Ook had ik het bedje al opgemaakt maar die heb ik nu opnieuw gewassen omdat ik toch wel vind dat er altijd wat stof valt dus is het lekker weer fris :D

Iedereen zei tegen me dat met 25 alles wassen echt onwijs vroeg is enzo maar ik had zoiets van als het met +/- 33 weken muffig ruik dan was ik het nog wel een keer. Nou het ruikt helemaal niet stoffig dus hoef de kleertjes niet nog een keer te wassen. Heb wel stukken zeep van Zwitsal gesneden en deze in de kast gelegd, als je nu onze kast opent komt er zo'n heerlijke (milde) zwitsal lucht :D

3. channa

channa Actief lid

18 mei 2008
    231
    1
    0
    stylist
    dat je kasten niet nog erg naar fabriek ruiken..je kan de kleertjes wel wassen maar de Kasten stinken vaak en dan gaan je kleertjes daar naar ruiken...dat is natuurlijk zonde...Ik wou ook Beginnen met wassen maar dat ik me nieuwe kast rook dacht ik dat ik er beter even mee kon wachten tot de geur een beetje vervlogen is..:D

4. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Channa> vandaar die Zwitsal zeep in stukjes :D ruikt echt zoooo lekker. Ik had trouwens eerst de zeep erin gelegd en 2 dagen erna ofzo de kleertjes

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik dacht zelf dat ik dit rond week 36 zou gaan doen als mijn verlof in gaat. Ben ik dan aan de late kant? Anders ga ik het ook maar doen over een week of 5...

6. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    denk met 35 weken dat is alles ga wassen :)

7. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Je kan ook gewoon zwitsal geurbuiltjes kopen hoor, hoef je niet moeilijk te doen met zeep in stukken snijden :)
    Maar ik had het ook met een week of 25 al gedaan hoor kon ook niet wachten.

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @beatrice> nee hoor meis dat is niet te laat, ik ben alleen iemand die het optijd klaar wil/moet hebben anders loopt m'n hoofd over van "wat nou als het eerder komt"... word er ook weleens moe van maarja zo ben ik nou eenmaal hahaha
    @femmetje> ik vind persoonlijk die niet zo lekker ruiken vandaar de in stukken gehakte zeep ;)

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Ach als ze te vroeg komt dan zet ik gewoon mijn moeder aan het werk. Dan gebeurt het waarschijnlijk ook een stuk beter haha

10. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    zelf ga ik het rond de 31 week alles wassen en strijken , je weet maar nooit wanneer je bevalt en wil gewoon alles op tijd klaar hebben , ken me zelf , kan me overal druk om maken en dat lijkt me niet goed, hoe meer de bevalling nadert..

11. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik ben in mijn 36ste week de kleertjes gaan wassen. Alles ruikt nu heerlijk fris. :D

12. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik heb sinds vandaag alles weer lekker schoon in de kast liggen. Ik vind zelf 25 weken wel vroeg hoor. Maar ik weet ook dat de hormonen kriebelen..hihi

13. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    precies :oops: ennuh het kan zomaar zijn dat ik volgende week denk.... ik wil het nog een keer wassen dan doe ik het gewoon nog een keer :)

het ruikt trouwens echt niet minder fris omdat het 6 weken eerder gewassen is... zelf heb je toch ook niet iedere week dezelfde kleding aan waardoor het stinkt (mijn kleding stinkt nooit eigenlijk als het gewassen is :) )

14. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb alles al gewassen.
    zonder wasverzachter idd en nu hangt er in de kast een lekker geurbuiltje. die heb je ook van zwitsal hmmmmmmm......
    Waarschijnlijk ga ik uit verveling in mijn verlof weer alles wassen ;)

15. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb nu al zin om alles te wassen, nog maar een weekje of 15 wachten :oops:

16. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Joh, precies. Je moet het gewoon lekker wassen wanneer jij (lees-> je hormonen ;) ) dat wil.

17. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik heb alle kleertjes van mijn dochter gewassen met 37 weken dan is alles nog lekker fris!

18. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Kun je die geurbuiltjes van zwitsal gewoon bij de drogist halen? Vind dat wel een goed idee

19. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Waarom mag je geen wasverzachter gebruiken?

20. 10uss

10uss Actief lid

28 nov 2005
    246
    0
    0
    Nou dat vroeg ik mij ook net af... Vind wasverzachter altijd zo lekker ruiken!

Deel Deze Pagina