Ik loop net naar de keuken, en zie uit het keukenraam een auto stoppen voor het huis van de buren, het raampje gaat open de man neemt een foto van het huis en rijd onze doodlopende straat uit om daar te keren en heel hard weg te rijden, wou eigenlijk het kenteken noteren maar hij reed heel hard weg. Heb er eigenlijk geen lekker gevoel bij, waarom moet zo'n vreemde man nou een foto van het huis van de buren nemen. En waarom komt hij daar speciaal voor onze (dood)lopende straat inrijden. Wat denken jullie, zal ik dit aan de buren vertellen, of zie ik nou spoken (er zijn best een hoop woninginbraken in onze wijk de laatste maanden)
Ik zou het gezien de inbraken wel even melden.. T hoeft niets te zijn natuurlijk maar je weet maar nooit.
Ik zou het melden bij ze evenals een beschrijving van de auto en de persoon als je die gezien hebt. Je weet nooit waarvoor het was en een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Ik ga het vanavond even melden aan de buren, maar verder kunnen ze er weinig aan doen denk ik. Hopelijk is het niets en vind die vreemde man het gewoon leuk om foto's van huizen te maken...
Gewoon melden, dit is vaak wel een methode van inbrekers. En zo zijn je buren in ieder geval voorbereid!
Waarom neem je niet even contact op met de politie? Hier worden ook veel inbraken gepleegd en een tijdje geleden meldde iemand hetzelfde als jij gezien hebt. De politie is toen de hele middag op zoek geweest naar die auto ( helaas zonder resultaat ). Wel even bellen dus!
Volgens mij kun je (of je buren) het bij de politie melden via het gewone tel.nummer, niet op het spoednummer. Ze maken een aantekening, kijken of er dezelfde meldingen zijn en doen eventueel extra controle langs het huis. Wij hebben iets soortgelijks gehad en kregen het advies om het zo aan te pakken.
Hebben wij ook gehad. Ik kwam thuis en de buren kwamen mij vertellen dat er een man met de auto voor ons deur stopte, foto's nam en weer vertrok. Ze gaven een beschrijving van de man en de auto, maar wij kenden die dus niet. Er is niets gebeurd en we vinden het nog steeds raar. Wij vonden het wel leuk dat de buren ons dat kwamen vertellen! Zou het dus zeker melden aan hen, zeker aangezien er inbraken zijn in jullie omgeving.
Mmm zal ik hiervoor de politie bellen? Heb wel het merk en kleur van de auto en het eerste cijfer van het kenteken, denk niet dat ze daar veel mee kunnen toch.
Ze kunnen er hoogstwaarschijnlijk geen opsporingsbericht mee maken maar ze zijn dan wel op de hoogte en kunnen evt extra surveilleren bij jullie in de buurt. Zeker wanneer er meer meldingen binnen komen.
Heb het nummer van de wijkagent gevonden, denk dat ik die even ga bellen. Eerst even de kids van school halen.
Alle beetjes helpen en iets is beter dan niets. Ik zou zeker hier wel melding van maken. Als ze niets willen met de informatie dan hoor je dat vanzelf toch? Ze geven niet voor niets de laatste tijd aan dat het belangrijk is om bijzonderheden te melden.
Mochten er meerdere mensen gebeld hebben met een soortgelijk verhaal en die hebben toevallig dezelfde beschrijving van de auto (of met een volledig kenteken), dan kan het ze wel helpen denk ik.
Melden bij de buren en de politie. Wij hadden laatst ook zoiets, lang verhaal maar de politie had meerdere telefoontjes gehad over waarschijnlijk de zelfde auto, geen kenteken gezien alleen kleur en type.
Voor hetzelfde geld heeft er nog iemand gebeld met het kenteken maar was diegene niet meer zeker over de kleur Goed dat je gaat bellen!