Melding bij de buren maken. Als ze wel inbreken en jij komt dan met het verhaal dat je een auto hebt gezien dan zou ik niet erg blij zijn als buurvrouw. En melding maken bij de politie.
Jij woont toch in lansingerland? Je kan bij de buurtpreventie het melden! Als je Facebook hebt kan je je ook aanmelden bij buurttoezicht lansingerland! En het dan daar melden!
Haha ik ben zo iemand die welleens een foto ergens van maakt en er behoorlijk verdacht uit kan zien. Bijvoorbeeld dat ik ergens in een tuin een prachtige heg had gezien en die ook voor onze tuin wilde maar niet wist wat voor heg het was. Dus foto gemaakt om later te kunnen vragen aan een kenner. En zo heb ik wel vaker iets gefotografeerd omdat ik het mooi vond ofzo. Maar kan me voorstellen dat een hoop mensen die dit doen wel kwaad in de zin hebben dus idd gewoon melden en volgende keer kenteken opschrijven als t lukt.
Haha de voortuin ziet er niet heel bijzonder uit, dus ik denk dat, dat het niet is. Ik woon inderdaad in lansingerland, zal eens kijken bij buurtpreventie.
Heb contact gehad met de Politie, die gaven ook aan als dit nog een keer gebeurd meteen te bellen, want dit is volgens hun best vreemd gedrag. Ze hebben alle informatie genoteerd, en gaan het doorgeven aan het wijkteam. Zal als de buren zo thuis zijn het ook even aan hun vertellen.
Dit inderdaad en ook bij je buren melden. Hier momenteel ook veel woninginbraken en kregen gisteren toevallig een brief om alle verdachte omstandigheden bij de politie te melden.Hier zijn er ook al meerdere groeps-apps in de wijk om verdachte personen te melden.
Goed dat je het hebt gemeld. Laatst iets soortgelijks gehad, liepen twee mannen door de straat, ook foto's te maken van woningen (in het donker). Ook de politie gebeld, gaven ook aan zulke opmerkelijke dingen altijd te willen weten. Gaven ook aan meteen door de buurt te gaan rijden. Die vogels zijn dan natuurlijk allang weer gevlogen, maar je weet maar nooit waar je melding goed voor was.
"Maar schatje, kijk nou... Dit is een mooie voordeur!!!!" *laat foto zien en wordt daarna direct overmeesterd door het arrestatieteam*
Goed dat je hebt gebeld! Het is hier in de omgeving de laatste tijd erg raak met inbraken dus de politie zit er ook bovenop! Vorige week hadden ze een heterdaadje
Heb het ook aan de buren gemeld die waren blij dat ik het vertelde en dat de politie op de hoogte was. Ze hadden er ook een niet pluis gevoel bij.
Jeetje bah...goed dat je het gemeld hebt. Misschien ben ik een beetje dom, maar waarom zouden inbrekers een foto maken op klaar lichte dag? Wat is het nut er van zeg maar?
weten ze welk huis ze moeten hebben.. ze halen hier echt de gekste dingen uit hoor.. zelfs op klaar lichte dag, via de tuin, terwijl de buren thuis zijn en de kinderen door de poort lopen
Inbrekers gebruiken vaak foto's, ook maken ze veel gebruik van google maps. Weet eigenlijk ook niet precies wat ze er meedoen.
Tsja misschien bestuderen hoe ze het beste iets open kunnen breken, welke materialen ze mee moeten nemen het is een beetje dom dat ze dat dan op klaar lichte dag zo doen... Maar ik sta er niet van versteld als ze dat zo dus doen... Net zoiets als van die verkopers die aan de deur komen en ondertussen bekijken of er beveiliging is, iemand thuis is etc etc. Brrrr krijg er helemaal de rillingen van :x
Heb wel eens gehoord dat ze juist steeds vaker overdag of vroeg op de avond inbreken als er mensen thuis zijn, want dan kijk je niet raar op van geluiden in huis. 's Nachts is het meestal stil bij mensen, dus valt het meer op als er geluid is. Met foto's kan je wel makkelijk zien waar je naar binnen kan, denk ik.