Vreemd gevoel bij ribben, baby?

Discussion in 'Gezondheid' started by Astrid0482, Jan 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

Nov 26, 2008
    454
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb hier al eens eerder een berichtje over geplaatst, dat ik last heb van een raar gevoel onder mijn linker ribben, het doet geen pijn, maar is gewoon een vreemd gevoel. Net alsof mijn buik van binnen naar buiten word geduwd, nu (een paar dagen later) voelt het meer aan alsof er iets door je darmen gaat. Is dit nou de baby die aan het duwen is? Het verplaatst zich soms ook, het begint vaak aan de linkerkant van mijn ribben en 'verplaatst' zich dan naar het midden. Maar het is wel steeds bij mijn linker ribben en nooit aan de andere kant, kan dit? Als ik dat voel leg ik mijn hand er wel eens op maar dan voel ik niets of kan ik nog niets aan de buitenkant voelen met 19 weken?

2. koos

koos Actief lid

Oct 28, 2008
    232
    0
    0
    zevenaar
    hoi Astrid,

ik ben achtien weken zwanger,
    heb dat gevoel bij mijn ribben ook het is ons eerste kindje maar denk dat die bij de ribben in de buurt ligt ofzo,
    zodra ik dan ga bukken dan voel ik ook wat zitten daar,
    zodra ik er over heen gaat me met had dan gaat hij/zei weg.
    en mijn man voelde ons kindje aan de buitekant niet heel hard maar toch voelde hij iets kriebele bij zijn handpalm.
    en mijn placenta ligt aan de voorkant.

groeten koos

3. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

Jun 18, 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    ik heb het ook, alleen dan rechts, en af en toe links. vooral als ik lang gezeten heb...teveel ineen gedoken denk ik dan. Er is weinig ruimte dan om je ribben een plek te geven ofzo. Het voelt dan wat beurs aan. Vooral onderaan je ribben. Ik vond het al vreemd maar het zal met de kleine te maken hebben die groeit...

4. nathalietje

nathalietje Actief lid

Apr 10, 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hey meiden,

ik heb dit ook en ben er zeker van dat het de baby is precies of hij zich draait en idd dat schuift soms op van de ene naar de andere kant.
    tis soms echt een raar gevoel!

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    hoi meiden,
    meestal is dit inderdaad de baby...
    je moet goed onderscheiden of het echt alleen onder de ribben is, of dat de hele band van de enekant van je zij (begin bij de ribben) naar de andere kant van de zij loopt...
    is dit het geval kun je het beter aan je VK vragen.
    is het echt alleen onder je ribben is er niets aan de hand en is het puur de baby die mama lekker aan het pesten is.
    groetjes!

6. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Vorige week had ik ook last van m'n onderste rib, had eerst nog niet echt door hoe dat zo kwam, totdat ik de baby er flink tegenaan voelde trappen! Schijnbaar doet ie dat snachts ook en slaap ik er doorheen ofzo..

Share This Page