Meer dan twee maanden wachttijd!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Esje33, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje33

Esje33 Actief lid

21 aug 2013
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    ik heb een vraagje,
    ik ben nu een jaar bezig zwanger te raken, maar heb een zeer lange en onregelmatige cyclus. Nu ben ik door verwezen door de huisarts naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. En ja, je raadt het ik moet meer dan twee maanden wachten tot ik terrecht kan voor een intake. Pfff.... wat een teleurstelling!
    Nu is mijn vraag, is dit normaal? Hebben de gene die doorverwezen zijn ook zo lang moeten wachten? Iemand nog tips?
    Ik hoor het graag!!
    Groetjes Esje

2. Linde86

Linde86 Lid

14 mrt 2014
    44
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Twee/drie weken is mij ook weleens overkomen (met verwijderen spiraal), maar twee maanden vind ik wel erg lang! Heb je dit ook aangegeven tijdens het maken van de afspraak?
    Ik zou denk ik terug bellen om te vragen of het niet mogelijk is om de afspraak te verzetten naar een eerder tijdstip....

3. Esje33

Esje33 Actief lid

21 aug 2013
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik natuurlijk meteen gedaan, maar helaas er is een lange wachtlijst en zal geduld moeten hebben.... maar pffff ik vind dat ik al zo een lange adem heb.
    wat kan dit frustrerend zijn zeg!

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    2 maanden?! wauw, dat is wel lang :( ik kon nog diezelfde week terecht (maandagochtend huis arts, donderdagochtend intake bij de gyn).

En verwijzing naar een ander ziekenhuis vragen?

Sterkte met wachten!!

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Heel eerlijk: dit is hoe het is, bereid je vast voor. De mmm gáát over wachten. Bloeduitslagen, zaaduitslag.. Alles duurt lang.
    Sorry :)

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

ben ik het wel een beetje mee eens... Benut de tijd door vast te beginnen met tempen, mocht je dat niet doen, grafiekenkaart kun je meestal wel halen bij je huisarts, dan kan de gyn zien of je een eisprong hebt gehad.

7. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Sjah, zo gaat het regelmatig met doorverwijzingen. Je moet denk ik een keuze maken op het moment dat je wordt doorverwezen en het ziekenhuis van je keuze een lange wachttijd heeft: of het ziekenhuis van je keuze met lange wachttijd, of rondshoppen bij andere ziekenhuizen. Ik was ooit mijn stem volledig kwijt en kon pas na 6 weken terecht bij de KNO van het ziekenhuis van mijn keuze. 20 km verderop kon ik diezelfde week... dus dat heb ik gedaan. En ik was al behandeld en genezen 6 weken later ;)

Verder inderdaad wat de rest zegt: dit is een proces wat sowieso maanden tot jaren gaat duren. In het grote geheel zullen die 2 maanden bijna niets meer voorstellen.

Bovenstaande neemt niet weg dat ik me wel de frustratie kan voorstellen.. Twee maanden, dan is het al juni joh!!

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ja, dit is inderdaad echt zo. En het is echt heel vervelend om geduld te moeten hebben, maar dat heb je nu eenmaal niet voor het kiezen.

Ik moest ook zo lang wachten trouwens, maar daarna gingen we heel snel over op de behandeling!

9. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Ja, wachten, wachten en nog meer wachten. Wen er maar aan.....zo kon het bij ons zeven jaar duren! Voor hun is 2 maanden niks, voor jou een eeuwigheid. Helaas is dat wel hoe het is.

10. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik moest helaas eigenlijk ook tot mei wachten.. Maar ben heel brutaal geweest en heb zelf gebelt en afspraak gemaakt.. Anders moest ik op hun wachten en dan had ik in mei pas kunnen komen

11. Esje33

Esje33 Actief lid

21 aug 2013
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik weet dat het allemaal lang duurt, ik wacht tenslotte al eenjaar:-/ Had gewoon gehoopt nu ik eindelijk doorverwezen ben wat eerder aan de beurt te zijn dan juni:-/
    Ik heb wel mijn verzekering benaderd, zij gaan idd kijken of ik ergens anders eerder geholpen kan worden dus wie weet. En anders, tja zit er niks anders op he.
    maar je wil gewoon dat er wat gaat gebeuren!
    Temperaturen en de hele mik mak doe ik al.

12. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik ben ook pas doorverwezen door de huisarts naar de gyn, ik kon gelukkig diezelfde week al terecht. Lastig dat je zo lang moet wachten, kan ik me helemaal voorstellen. Bij ons zijn de vervolg onderzoeken gestart zowel bij mij als bij vriendlief.

13. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hoi! toen ik vijf jaar geleden me zorgen maakte over mijn vruchtbaarheid adviseerde de HA juist om een afspraak over een maand of 2/3 te maken, omdat ze zei dat je juist al wat rustiger bent dan omdat je weet dat je een afspraak hebt. Ze zei toen dat je best kans hebt dat het juist in die 2/3 maanden dan gebeurt... Maar inderdaad gewoon een wachttijd is frustrerend. Hopelijk biedt je verzekering een oplossing. Succes!!

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Klopt. De eerste keer toen ik een verwijzing had ging de zomer erover heen. Nu hebben we afgelopen maart pas de echte intake gehad vanwege een zwangerschap tussendoor, en de eerstvolgende stond pas in mei.
    Het nadeel is dat je denkt dat je er bent zodra je de verwijzing hebt maar dan begint het pas.

15. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Dat is idd wel zo.. Bij je intake gaan ze eerst jou nakijken en dan waarschijnlijk ook je man.. Kijken wat er aan de hand is en vanuit daar gaan ze een behandelplan maken.. Helaas begint het dus ook niet in juni maar zal je nog iets langer moeten wachten helaas.. Ik heb in februari gebeld en ik kon pas 3 april terecht..

16. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Pff dat duurt echt heel erg lang! Ik heb destijds een maand moeten wachten en de intake stelde echt helemaal niets voor. We kregen van te voren vragenlijsten opgestuurd, die we moesten invullen en terug sturen. Ze hadden destijds geen tijd gehad om het in de computer te verwerken dus dat moest tijdens de intake gebeuren, dus kon alles nog een keer herhalen.

Vervolgens kregen we 'standaard' papieren mee om bloed te prikken en en bakje om zaad in te leveren. Misschien kun je alvast vragen of je bloed mag prikken? Dan hebben ze misschien al wat uitslagen tijdens je intake.

17. Esje33

Esje33 Actief lid

21 aug 2013
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk snap ik dat het na de afspraak pas echt gaat gebeuren en veel geduld moet hebben.. ik weet er alles van, ik ben al twee miskramen verder!
    Ik was gewoon benieuwd of twee maanden wachttijd normaal was, en dat wisseld dus blijkbaar ook wel. Maar goed... we zingen t maar weer uit!

18. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik kreeg voor de intake al een inwendige echo en een uitstrijkje gelijk na deze afspraak op de zelfde dag kreeg ik een intake bij de gyn.
    Gyn heeft me toen doorgestuurd naar de fertiliteits poli. Daar kon ik gelukkig een paar dagen later al terecht met partner.
    Ik moest gelijk bloedprikken & manlief in loop van de week zaad inleveren.
    Volgende afspraak staat pas over een paar weken. Ik heb me er maar bij neer gelegd dat het lang gaat duren het geeft mij veel meer rust.. Ondanks dat de wens heel groot is.
    Je gaat als vrouw zijnde de hele molen in, hoop dat het bij jou snel zal verlopen en je zwanger raakt van een mooi wondertje!

19. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    daar heb je wel gelijk in, maar buiten al dat "kansloze" wachten in kon ik wel binnen 2 dagen terecht.

Het verschilt echt heel erg per ziekenhuis. Kan je verzekeraar niet bemiddelen bij een ander ziekenhuis?

20. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik zag het ook zo hoor: shit kan pas 3 april terecht en was ook boos haha maar eerlijk gezegd het vloog voorbij! Komt echt goed hoor

Deel Deze Pagina