Maat lakens en dekens voor co sleeper

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wodjeka, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Hallo dames,

Wij willen voor de eerste maanden graag een co sleeper aanschaffen.
    De maten hiervan zijn 90x55cm.
    Nu vroeg ik mij af of ik hiervoor het beste lakens en dekens voor een wiegje of voor een ledikantje kan gebruiken?
    Iemand advies? Alvast bedankt!

2. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ik heb een cosleeper (en daarvoor een wiegje) van 90 x 40. De matrashoesjes van 80 x 40 passen bij mij niet. Ze zijn er wel in 90 x 40, maar ik heb gewone ledikant hoesjes gebruikt, ze liggen in het begin toch vrij onderin, als je de te grote stukken een beetje bovenaan houdt en verdeeld gaat het prima. De kraamzorg had hierop geen commentaar.

Verder heb ik wieglakentjes en dekentjes gebruikt, die passen prima. Je moet even kijken, als je een ledikantdeken hebt. Ik heb deze ook een poosje gebruikt toen het wat frisser was. Je vouwt ze dan dubbel (ook tip van de kraamzorg) aangezien je in het begin toch een dubbel dekentje gebruikt (tenzij de mussen dood van t dak vallen).

3. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Dankjewel kattekit!

4. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik kan je een tip geven. Wij hebben ook een cosleeper van 90x55 en idd het standaard materiaal van 80x40 past echt niet. Nou heb ik gisteren toevallig twee hoeslakentjes voor een ledikant bij Action gekocht met het idee deze in te gaan nemen. Echter bij thuiskomst kwam ik erachter dat deze flink kleiner vallen als de ledikanthoeslakens van de Hema. Het zit nog wel wat ruim, maar ga het niet innemen want dit krijg je nog wel weggestopt. Ik heb ze gewassen op 60 graden ipv de aangeraden 40 en hoop dat ze stiekem nog een beetje gekrompen zijn. Ze hangen nog te drogen. Voor de prijs hoef je het niet te laten ze kosten deze week maar 1,50 euro. Verkrijgbaar in wit en creme.

5. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    dubbelpost sorry :)

6. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Dankje voor de tip! Zag dat op meerder sites die co sleepers verkopen ook hoeslakentjes te koop zijn in 90x55. Prijs viel mee ze vragen 4,90

7. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ja klopt. Ik heb onze cosleeper bij petit amelie gekocht en vergeten de hoeslakens mee te bestellen. Moest dan meteen weer 6.95 verzendkosten betalen. Beetje jammer. Het lijkt erop dat mijn action hoeslakens door het warme wassen nog iets gekrompen zijn. Ze liggen nu goed. Ben er blij mee. Ga nog wat reserve bij halen.

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Sorry dat ik even inbreek. Ik wil ook een co-sleeper bestellen bij petit amelie. Is dit een goede site?

9. DeeDeeBowtie

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik heb hem daar gekocht. Was er super snel Elsa

Deel Deze Pagina