Een vriendin van me is op het moment 28 weken zwanger en staat er alleen voor. Ze is op het moment een beetje de weg kwijt in al het babyspul, vandaar dat ik even wat informatie opvraag voor haar. Ze heeft afgelopen weekend een kinderwagen gekocht met maxi cosi, maar twijfelt enorm over de kinderwagenbak. Deze zit er niet standaard bij en ze vraagt zich af of het wel de moeite waard is om die er bij te kopen. Ze woont op een appartement (bij haar ouders) op de eerste verdieping met lift, heeft geen auto, moet alles met het openbaar vervoer of lopend doen en woont zo'n anderhalf uur van haar werk (normale afstand hier in Frankrijk). Wie kan mij tips geven voor haar?
Een kinderwagenbak heb je over het algemeen echt nodig. Een kindje slaapt vaak erin overdag en het is de beste, veiligste manier van een pasgeborenen vervoeren (vergeleken met maxi-cosi of andere inzet)
Wij hebben de kinderwagenbak amper gebruikt, op advies van de kinderarts. Maar oh, wat was het handig geweest als baby er wel in had gekund! Ik zou wel een bak nemen, eventueel kijken of je er tweedehands aan kunt komen?
Het is niet aan te raden om een kindje veel (uren) te vervoeren in een maxi-cosi (of ander autostoeltje). De houding is niet goed voor de baby, dan ligt hij helemaal in een propje en kan moeilijker adem halen dan als hij gewoon plat ligt. Het maximum is 2 uur per dag in de maxi-cosi. Daarom is een kinderwagenbak handig. Als je gaat wandelen, kan het kindje gewoon plat liggen en dat is een goede houding. Als ze van plan is regelmatig te wandelen (en dat lees ik wel, met alles te voet doen), is een kindewagen bak echt wel nodig. De eerste maanden heb ik zo al mijn boodschappen gedaan. Baby lekker in de wagenbak, en de boodschappen onderin. Ik heb ook wel gedragen, maar dat vond ik met boodschappen veel minder handig (bukken in de winkel, minder mee te nemen, etc). Wij hebben onze hele kinderwagen overigens 2e hands gekocht, inclusief kinderwagenbak. Dat hoeft niet duur te zijn.
Juist dan een kinderwagenbak aanschaffen. Een maxi cosi is een auto stoel. Als ze geen auto heeft vraag ik me dus af of ze de maxicosi wel nodig zal hebben.
Hoe wil ze de baby anders vervoeren dan? Draagdoek is geen probleem maar in een maxi cosi bijv mag een baby maar 2 tot 2,5 uur per dag en volgens mij ook nog na 45 min even eruit en plat leggen
Denk idd ook dat ze meer heeft aan de kinderwagenbak dan aan een maxicosi. Als je geen auto gebruikt, dan heb je de mc eigenlijk niet nodig. Kinderwagenbak is dan veel fijner en kan in de eerste weken ook nog dienen als wieg.
inderdaad wel een kinderwagenbak, een maxicosi word niet aangeraden om daar veel in te zitten, en zeker geen langere periode een draagdoek of een ergonomische draagzak kan ook een uitkomst wezen,
Zij heeft júist de kinderwagenbak nodig, veel in de maxi cosi is helemaal niet goed. En als ze eens een dagje weg wil (winkelen of op bezoek ofzo) kan je baby echt niet in de maxi cosi de hele tijd. De mc is echt alleen bedoeld voor in de auto en niks anders.
Wij hebben ook geen auto en de keren dat we de maxi cosi hebben gebruikt zijn op 2 handen te tellen. Onze dochter heeft heel veel in de kinderwagenbak gelegen, ook de draagdoek was onmisbaar. Bij de babyzaak waar wij onze kinderwagen hebben gekocht, werd de wagenbak echt aangeraden omdat we zoveel te voet deden. Verder is de max. 2 uur in de maxi cosi ivm het lastiger ademhalen en verkeerde houding van de rug al genoemd.
Heel erg bedankt voor jullie reacties!! Die kinderwagenbak gaat er dus zeker komen! Desnoods leggen we als vrienden geld bij elkaar en kopen hem voor haar. De draagdoek of ergonomische draagzak is ze een beetje huiverig voor omdat ze een nogal grote boezem heeft. Ze is dan bang dat de baby het te benauwd gaat hebben.
Oh, en de maxi cosi is vooral omdat ik haar rijd. Die is dus meer voor mij Vooral in het begin of bij afspraken wat verder weg die moeilijk met het openbaar vervoer te doen zijn zal ik voor hen rijden.
Hey Mo!!! Ik dacht al bekende naam.... Frankrijk.... Meilleray..... Wat leuk om je hier tegen te komen! Groetjes Mariska
Autostoel die in ligstand kan bv van stokke.....bij de eerste hadden we een bak nou het was alleen maar huilen in dat ding in de maxi cosi sliep ze wel heerlijk.....niet te lang natuurlijk maar daarom gaan wij nu voor Autostoel die in ligstand kan en een draagdoek vindt ik bij de eerste ook erg fijn