beetje water met dit weer?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vvlinder, May 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Hai meiden,

Een vraagje zoude kindjes nu met dit warme weer tussendoor wat afgekookt water of barleduc mogen hebben? Geen hele fles maar een beetje.
    Ze plast ook erg veel dus vandaar mijn vraag...

Diksap is ze nog te jong voor he...

Thanx!!

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

volgens mij is het nog niet nodig tot ongeveer 6 maanden, kan je beter 10cc meer in de melkflesjes doen

de maagjes zijn ook nog extreem klein, als je dan water geeft gaat ook het hongergevoel weg want water kan ook vullen

met een temperatuur van 30graden zou ik ook een beetje water geven maar nu nog niet

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Geef je BV of FV? Bij BV wordt het juist erg afgeraden. Hoe het zit bij FV weet ik niet.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

dit vind ik op gezondheid.be

• De eerste 6 maanden heeft je baby alleen zijn melkvoeding nodig. Drinkt hij daarnaast andere dranken, dan vermindert zijn eetlust en neemt hij bij de andere maaltijden niet genoeg melkvoeding in.
    • Dit principe geldt ook bij warm weer:
    • Geef je borstvoeding dan ga je je baby extra aanleggen om in zijn vochtbehoefte te voorzien (zelfs om het uur als dat nodig is). Hierbij is het belangrijk dat je als mama ook voldoende extra drinkt om het verhoogde vochtverlies via verhoogde transpiratie en via verhoogde melkproductie aan te vullen.
    • Geef je flesvoeding, ook dan is het noodzakelijk om extra flesvoeding aan te bieden.
    • Braakt je baby of heeft het diarree dan is advies van de arts zeker noodzakelijk. Dit om na te gaan of het kind voldoende vocht kan inhouden en om na te gaan of er geen uitdrogingsverschijnselen zijn.
    • Wees uiteraard zelf ook steeds alert voor de signalen die kunnen duiden op uitdrogingsverschijnselen. Een baby heeft minimum 6 plasluiers per dag en de urine is lichtgeel gekleurd. Contacteer voor verder advies zeker je behandelend arts.

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Nee ik zou geen water geven. Gewoon wat vaker aanleggen.
    Diksap is iig af te raden op de leeftijd van jouw baby

6. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ok bedankt allemaal!!
    Wat bedoelen ze met extra flesvoeding?
    Dan bedoel ik Na hoeveel uur de extra voeding en hoeveel mag ze dan?

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik denk 10 of 20cc meer per flesje maar met dit weer is dat nog niet nodig

8. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,171
    3,054
    113
    Nederland
    Ik heb het wel gedaan. De HA zegt altijd dat wanneer je zelf dorstig bent, je kinderen dar ook zijn. Ik gaf haar dan ong. 10 slokjes lauw water per keer.

9. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ok ook toen ze zo jong was?

10. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,171
    3,054
    113
    Nederland
    Ja, ze is in Juli geboren. Was toen bloedheet pfff. Geloof dst ik het met n week of 4 heb gegeven

11. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Boh ja dan zit je precies in de zomer idd, En gaf je dat bv 1,5 na de voeding? of hoe deed je dat?

12. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,171
    3,054
    113
    Nederland
    Niet echt tijd gebonden. Gaf het gewoon als ik dacht dat ze wat dorstig was, zweette door de hitte etc. Beetje op gevoel. :)

13. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    ok bedankt voor de tip! :)

14. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

Dec 7, 2009
    1,915
    1,667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Heb ik inderdaad ook gedaan op die leeftijd. Niet omdat het nou zo warm was buiten, ze is in December geboren. Ze had regelmatig last van haar buikje, en als ze dan een paar slokjes lauw water kreeg, kwam de ontlasting beter op gang. Voor haar werkte het perfect.

Nu geef ik haar ook regelmatig een paar slokjes water als we buiten zijn geweest.

15. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    ok ja ons dochtertje heeft ook wat last met ontlasting ed dus is mss idd wel eens goed

16. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    Ik deed t als ze gekrijst had wel eens een paar slokjes (2 ofzo). Mede omdat ze al op t maximum van haar voeding zat.
    Bij heel droog weer geef k ook tussendoor paar slokjes water.
    En nu met deze warmte ook, maar goed nu is ze al wat ouder.

17. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    ok thanx!

Share This Page