Zijn er speciale richtlijnen voor het kleden van je baby m.b.t. temperatuur? Onze dochter is nu 7 weken en het is buiten 20-25 graden. Geen idee wat ik haar aan moet trekken! Zowel binnen als buiten! Zelf heb ik korte mouw aan maar kan dat bij zo'n kleintje ook? En wat leg je nog in de wandelwagen aan lakentjes met deze temperatuur? Ze heeft eigenlijk altijd lange mouw, lange broek, sokjes en een romper met korte mouw aan. Maar wanneer ga je over op korte mouw ed?
Nou, ik heb dezelfde vraag, alleen bij m'n dochter van 7 maanden. Heb nu wel korte mauwen aan, want het is echt warm, ze zweet zich anders kapot.... Maar jouw baby is 7 weken, ben wel benieuwd.
Ik heb mijn zoontje een rompertje lange mouw, tshirt korte mouw, lange broek en stokjes aangedaan. Binnen is het namelijk nog dezelfde temperatuur als normaal. Als we naar buiten gaan kan het tshirtje uit en sokken ook, wel zo makkelijk. We gaan vandaag niet aan de wandel anders zou ik er een dun lakentje inleggen, die ook weer van hem af geslagen kan worden. Hij slaapt nu, maar straks gaat hij onder de parasol totdat bijnier gaat slapen.
Hier rompertje korte mouw, shirtje lange mouw, legging en sokjes.. Is prima voor nu hier: binnen is het een stuk frisser als buiten en buiten ligt ze in de schaduw en er staat een klein beetje wind dus is anders al snel te fris. Bij wandelen ipv dekbedje dat bij de wagen zit een dunner dekentje en het dekje van de wagen.
Kleine babytjes geef je net een laagje extra aan dan wat je zelf draagt.. Ik zou haar een romper korte mouw aangeven en een dun shirtje lange mouw... Als je in naar nekje voelt en het is heel warm, dan zou ik haar een tshirt korte mouw aangeven.. Even aftasten.. Ik heb mijn dochter nu ook een shirt met lange mouw met romper zonder mouw en ben zonder jas naar buiten gegaan... Ik wou haar nog een shirt korte mouw aantrekken maar ze slaapt al een tijdje dus nu laat ik het maar op haar kamer is het overigens maar 18 graden dus dan is een lange mouw wel lekker
elk babytje is anders dus wat voor de ene past, past niet bij de andere, is een beetje uitzoekwerk. hier vandaag rompertje korte mouw, driekwartbroekje en t-shirt en hij heeft het warm genoeg ik heb ook het idee dat ze baby's vaak te warm aankleden maar elk kindje is anders, ik heb er eentje die snel lichte verhoging heeft (37.8) en snel zweterig aanvoelt in het ruggetje en bij de handjes nu waait het een beetje dus als hij dadelijk wakker word kijk ik gewoon hoe hij zich voelt maar hij heeft vandaag een vaccinatie gehad dus hij zou het eerder warm hebben volgens mij
Wow, volgens mij kleed ik mijn dochter echt te koud! Ze ligt nu in een romper met korte mouw te slapen binnen! Had buiten een legging en t-shirt met korte mouw erover en haar lakentje schopte ze zelf weg. Ze voelt alleen wel erg plakkerig en klam aan dus had het idee dat ze het heel warm had! Maar als ik jullie verhalen lees ben ik dus wel erg extreem haha!
Ik vind het ook erg lastig inschatten. Ze voelt vlug wat klam en plakkerig aan en geniet zichtbaar van even spelen zonder broek. Buiten had ik vandaag een romper met korte mouwen aan, daarover een longsleeve met de mouwen tot de ellenboog opgestroopt. Daaronder een pofbroekje met pijpjes tot net over de knie. Blote voetnes. Ze lag in de wagenbak met de kap omhoog en dichtgeritst vlak over de beentjes.
Hier vandaag een romper korte mouw, legging, sokjes en jurkje zonder mouw. Sokjes op een gegeven moment nog uitgedaan. Lekker buiten gelegen in de kinderwagen met een dun lakentje en onder de parasol! Heb een aantal keer gevoeld in haar nekje, maar die was net zo als altijd, dus denk dat het wel goed is Vind het ook lastig met dit weer om haar te kleden
Een romper zonder mouw, een shirt korte mouw, een driekwart broek en blote voetjes... Wel eentje die het snel te warm heeft.
Hier korte mouwen en korte broek. En als we ergens heen gaan deed ik vanmorgen bodywarmer aan... maar was al te warm... dus uitgedaan Warmtekleun
Hier vandaag een romper met lange mouwen en en jurkje met korte mouwen erover heen. Daaronder een 3/4 legging met sokjes. in de wagen had ik haar nog een dun vestje aangedaan, maar die had achteraf wel uitgekund. Vind het ook altijd moeilijk hoor, maar ook nog met de grotere kids
Hier vandaag romper korte mouw, legging, sokjes en jurkje en zonnehoed (lag en zat wel in de schaduw) Dat ging goed al was dat mss iets te warm. Morgen nog warmer!
Ik had mijn baby van 7 weken vandaag een romper, broek en shirt met lange mouwen aan naar buiten. Ik vond hem al snel koud aanvoelen. (die kleintjes liggen toch in de schaduw en er is wel wat wind), dus toch maar een jasje erbij aangedaan. Mij peuter liep ik een jurkje met blote armen en benen, maar die is de hele tijd druk aan het spelen en veel in de zon. Ik denk dat er geen richtlijnen voor zijn omdat het heel veel afhangt van je kind. De ene heeft het veel sneller warm dan de ander.
Wij waren vandaag heerlijk wezen zwemmen . In badpak allebej ff afkoelen en na 20 minuten had ze romper met lange mouwen aan in de tuin.