beetje water

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door henkie24, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

marinte heeft al meer als een dag niet gepoept. ik dacht net toen ze de fles op had ik zal es proberen om haar wat water te geven. dus had 30cc water gemaakt en ging het haar geven. was erg benieuwd. ze had ook net de hik. en wat denk je??? ze vond het heerlijk. ze lachte zooo lief. de hik was weg en nu?????? stinkt het hier ontzettend dus ga maar es een schone luier opzoeken. hahaha.

maar.... mogen babys eigenlijk wel een beetje water drinken? kan hier eigenlijk niet echt wat over vinden. lijkt mij dat het toch niet veel kwaad kan als het maar 20 of 30 cc is.

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Volgens mij kan het zeker geen kwaad hoor!
    Heb het Alyna vorig jaar in de zomer met 3/4 maanden regelmatig gegeven, voor extra vocht.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je mag extra water geven, mits ze haar normale voedingen goed blijft drinken.
    Er zijn ook mensen die 10cc extra water in de fles doen, om de ontlasting wat dunner te krijgen.

4. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik heb mijn meisje 2x water aangeboden (toen was het wel heel warm)
    Maar daar moest ze niets van hebben hoor!
    Denkt ze dat ze lekker een flesje krijgt, haakt ze aan en dan... nou je moest dat koppie zien :D
    Nog niet aan toe denk ik.
    Dan maar iets meer water in het flesje.

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    kan gewoon hoor, de kraamverpleegkundige zei toen tegen mij dat het juist goed was voor de hik.

6. henkie24

ok fijn!!! nou ze vond het echt lekker en hik is ook meteen over en een volle poepbroek en dat allemaal van 30 cc water hahaha. bedankt voor de reacties. hij mag dicht van mij

7. bahar23

bahar23 Actief lid

30 aug 2008
    152
    0
    0
    terneuzen
    misschien een stomme vraag maar moet dat water dan opgewarmt worden??ik wil haar ook af en toe wat water geven maar ik kon niks over de tempratuur vinden, en op het cb vergeet ik het ieder keer te vragen..

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    nee hoor, als jet maar niet ijskoud is.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Gebruik je dan afgekoeld (ca. 37ºC) gekookt water? Of gewoon rechtsstreeks uit de kraan?

10. henkie24

ik pak gewoon koud kraanwater en warm het even op in nde flessenwarmer. gewoon lauw

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb Lisanne gisteren ook tussendoor een beetje water aangeboden, ik had water gekookt en dat in de fles gedaan en onder de kraan af laten koelen. Wel had ik het idee dat ze wat krampjes had, ze heeft ca. 10-20cc gedronken.

12. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Kan absoluut geen kwaad! Zeker als je kindje slecht poept.
    Hier hetzelfde, alleen Jara drinkt het uit een bekertje/van een lepeltje. Ivm met spugen zijn haar flessen zo dik dat ze zich verslikt in alleen water uit een flesje.

13. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hier ook begonnen met het geven van water vanwege de ontlasting... maar ze vindt t ook gewoon lekker hoor! Vanmiddag nog meer dan 50 cc op (ze had een beetje liggen zweten in de kinderwagen, dus even het vocht aanvullen) en ze blijft gewoon de normale voedingen drinken hoor (maar ik heb dan ook een "klikootje" hahahaha)

Deel Deze Pagina