Ontstoken tandvlees

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Susannelilian, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik maak me nogal zorgen, heb op internet gelezen (en had het ook al gehoord van iemand) dat je met tandvleesproblemen moeilijker zwanger kan raken en ik heb nu dus ontstoken tandvlees of zoiets. Ben pas nog naar de tandarts geweest en er was niks, maar sinds vandaag heb ik toch ineens last... Kan niet eens kauwek op die plek. Ik zit trouwens een week na mn eisprong en 3 dagen na de terugplaatsing van 2 embryo's. Heb ook krampen/een zeurende buik, gevoelige borsten (hetzelfde gevoel als altijd voor de te vroege ongi) en heb het regelmatig best koud.

Kan iemand hierover meepraten? En hoe is dat toen bij jou afgelopen?

Had ook nooit op internet moeten kijken, maar ik wist het ook al wel... Nu maar extra goed poetsen en misschien toch maar een keer beginnen met flossen oid...

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb gelezen dat als je zwanger bent je snel last hebt van ontstoken tandvlees.... Ik had er ook last van toen ik zwanger was (niet dat ik lang zwanger was, maar toch).

3. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Maar ik zit pas een week na mn NOD... Heb net mn tanden een keer extra gepoetst en met een tandenstoker tussen mn tanden zitten prikken en dat deed echt hartstikke zeer! Hopelijk is het alleen maar mn tandvlees... Als ik er maandag nog last van heb dan bel ik toch maar even de tandarts.

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik wil je geen valse hoop geven maar ben het eens met wat Nijntje01 zegt, en Toen ik zwanger was had ik het vaak erg koud...

Anyway, sowieso voor jou erg spannend de aankomende tijd :)

Dikke knuffel

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oja dat ook nog, ik had het ook veel kouder dan normaal toen ik zwanger was!

Spannend! :)

6. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Maar ook al een week na je NOD? Waarom is het nou ook weer weekend, anders kon ik morgen de tandarts ff bellen... Durf na meer dan 3,5 jaar en een miskraam vorig jaar niet meer te hopen, de teleurstellingen zijn zo zwaar en zeker nu we in de laatste fase van de mmm zitten... Waren jullie trouwens ook echt koud of hadden jullie het alleen maar koud?

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik ben gewoon bang dat mn gebits/tandvlees problemen roet in het eten gaat gooien, als ik al zwanger zou zijn...

En heb het ook niet de hele tijd koud, maar misschien word ik ook wel warmer van de zenuwen...

Gadver, vreselijk deze onzekerheid!

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hmm nee volgens mij was het niet na een week al. Maar dacht gewoon het is wel 1 van de kenmerken...
    En ik voelde ook kouder en zat steeds te trillen van de kou, vooral 's avonds.

Maar jeetje joh, wat spannend voor jullie!

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Weet ook niet zeker of het mn tandvlees is, maar ben maandag nog naar de tandarts geweest dus lijkt me niet dat ik nu ineens een gaatje heb of wel? Gadver, maak mezelf helemaal gek :(...

10. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik heb nog steeds last van mn tanden/tandvlees :(... Doet zeer als ik mn tanden op elkaar doe, als ik erop druk en als ik eet. Als het maandag nog niet over is dan ga ik toch de tandarts maar even bellen, maar hoop dat het dan over is!

11. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik weet ook niet of dat het jou tandvlees is...ik heb eigenlijk nog nooit problemen met mijn tanden gehad ( afkloppen) haahaha.
    Heb nog geen gaatjes enzo..... Ik ga begin janauri naar de tandarts ben ook al 2,5 jaar niet geweest :p

Anyway ik weet niet of die koudheid idd na een week NOD kan zijn, ik weet alleen dat ik het in mijn zwangerschap erg koud had en dan eigenlijk de hele dag door.

Succes, en bel maandag gewoon even de tandarts waarschijnlijk moet je terug en sterkte daarmee :(

12. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik maak me ook nog geen illusies hoor, geloof echt niet dat ik zwanger ben, ook al denken sommige anderen van wel.

13. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Zelfde hier. Nooit ergens last van gehad maar nu..Me tandvlees doet pijn. Als ik poets veroorzaak ik een bloedbad dus moet een zachtere tandenborstel gaan aanschaffen en blijven flossen.

14. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Het bloed bij mij alleen als ik met een tandenstoker tussen mn tanden ga... Ik zal denk ik ook aan flossen of stoken moeten geloven, ook al houd ik dat gewoon nooit vol...

15. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Misschien een monspoeling proberen? Ik weet dat Corsodyl heel goed helpt, alleen weet ik niet meer of dit op recept is...mischien even aan de apotheek vragen? Dit kun je btw gewoon gebruiken mits je zwanger bent natuurlijk ;).

16. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dat kan ik inderdaad wel eens proberen... Dankje voor de tip! Moet morgen toch naar een Etos voor de onwijze aanbieding op het geurtje Noa, zal daar dan meteen eens vragen naar die mondspoeling en als het op recept moet dan ga ik maandag wel even langs de huisarts.

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik heb het net even opgezocht en heb die mondspoeling al een keer gebruikt, weet niet meer of ik het toen van de huisarts of apotheek had. Er staat dat je wel moet overleggen met je huisarts, maar dat het in principe veilig is tijdens de zwangerschap (als ik zwanger ben inderdaad ;)).

18. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb het eff snel gegoogled en je kunt het gewoon zonder recept kan kopen, tenminste via internet kun je het gewoon bestellen ;) ik denk dus dat de Etos het ook gewoon verkoopt ;) succes :)

19. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Vervelend dat je nog steeds zo'n last hebt! Corsodyl kan je zonder recept bij de apotheek of drogist kopen. Het mag ook gebruikt worden bij zwangerschap hoor! Gebruik het alleen niet te lang, dan kan je gele tanden krijgen haha :p

20. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dat van de gele tanden wist ik niet haha. Hopelijk hoef ik het niet te lang te gebruiken en is het snel weer over! Tenzij het vanwege een zwangerschap is, dan mag het 8 a 9 maanden blijven :D.

Deel Deze Pagina